Vrhunski vodja ali dober vodja | Ljiljana Pavković

by | Izobraževanje

Razlika med dobrim in vrhunskim vodjo
Čas branja: 4 min      

 

Vodenje je proces, ki ga izvaja posameznik – vodja z namenom doseganja zastavljenega cilja. Naj bo to prodaja, razvoj produkta, obdelava podatkov, pomoč strankam, priprava jedi, … ali karkoli že si skupina zastavi za cilj.

Vodenje je sestavljeno iz nekaj zelo pomembnih elementov:

  • vodje
  • zaposlenih
  • procesa dela

 

Delo vodje je vodenje, razvoj, usmerjanje, nadziranje, motiviranje, reševanje težavnih situacij ter pomoč. Vsak od navedenih elementov je sestavljen še iz mikroelementov, ki se jih bom v prihodnjih prispevkih še dotaknila. Predvsem pa je pomembno, da vodja zna voditi samega sebe. Ključna razlika med uspešnim in proaktivnim vodjo in manj uspešnim in aktivnim vodjo je v tem, da uspešen vodja zna upravljati sam s seboj.

 

vrhunski vodja ali dober vodjaVodenje samega sebe

Je samozavestna in ustrezno strukturirana osebnost, ki ve, da se nabiranje znanja nikoli ne konča, ki uporablja svoje osebnostne lastnosti sebi in skupini, ki jo vodi, v korist, in ki razvija svoje talente. Zaveda se, da z novo pridobljenim znanem krepi lastne talente, slabi šibki del osebnosti in krepi njen močnejši del. Vodja zna ločiti emocije od razuma. Ciljno usmerjena oseba loči subjektivnost od objektivnosti. V kritičnih situacijah zasleduje zastavljene cilje in se usmerja v čustva, ki so produkt doseženih rezultatov. Tako tudi vodi svoje sodelavce.

Voditi samega sebe pomeni osredotočati se na trenutek. Pomen usmerjenosti se nanaša na trenutno stanje z namenom prehoda v novo stanje, boljše, z bolj uspešno prodajo, novim produktom, pravočasno obdelavo podatkov, … Vse to je moč doseči, če vodja vodi sebe, nadzoruje svoje emocije. Razume, da je njegova vloga vedno usmerjena v umiritev situacije in usmeritev v jutri. Voditi samega sebe pomeni odzivati se kot odrasla oseba, torej odgovarjati na situacije in nikakor ne reagirati nanje, kajti reakcija je otroško obnašanje. Tega si noben vodja ne sme privoščiti,  še posebej ne v kritičnih oz. težavnih situacijah.

 

 

Vodenje zaposlenih

Poleg sebe, vodja vedno vodi dva pomembna elementa na poti do uspeha: zaposlene in proces dela. Voditi zaposlene pomeni sposobnost zaznati njihove prednosti in slabosti v znanju, prednosti in slabosti v talentih in prednosti in slabosti osebnostnih lastnosti zaposlenih. Ključna razlika med uspešnim in malo manj uspešnim vodjo je, da uspešni zna zaznati ključne prednosti v znanju zaposlenih. Ko govorim o znanju, ne govorim samo o tehničnem znanju dejavnosti, v kateri skupina deluje, temveč tudi o vseh vzporednih znanjih, ki jih ima zaposleni. Poznati prednosti vzporednih znanj, ki so lahko vir splošne razgledanosti ali pa talentov, ki jih ima posameznik, omogoča vodji razporejati naloge na način, da bodo hitro in učinkovito opravljene. Zaposleni pa se bodo počutili dobro in predvsem koristno, saj bodo lahko pokazali in dokazali svoje sposobnosti.

Prav tako pa imajo ključno vlogo tudi osebnostne lastnosti zaposlenih. Znati upravljati z izrazito dinamičnim ali pa z izrazito analitičnim posameznikom je velika prednost v procesu vodenja, predvsem pa v doseganju zastavljenih ciljev.

Voditi uspešno ekipo zahteva učinkovito delitev del in nalog na način, da znate krepiti pozitivno v zaposlenih in posledično slabite negativno. Posledično dosegate visoko stopnjo zadovoljstva v ekipi, v kateri delujete, sinergijo tima in sebe kot sposobnega vodje.

 

Voditi delo, ki ga skupina izvaja

Voditi proces dela pomeni omogočati nemoten proces dela. Slednje pomeni pravočasno zaznavati kritične točke in poskrbeti, da se v najkrajšem možnem času odpravijo – kar pomeni upravljati in voditi med timi. Delo vodje je upravljanje hierarhično navzdol in hierarhično navzgor. Vodja mora znati upravljati z obstoječim procesom in zaznavati priložnosti za izboljšave in jih komunicirati navzgor ali vodoravno v hierarhiji. To pa izrazito razlikuje dobrega vodjo od proaktivnega vrhunskega vodje.

Dober, proaktiven vrhunski vodja je oseba, ki zna zaznavati priložnosti za izboljšave. Te izboljšave zna ovrednotiti  in umestiti v proces obstoječega dela stroškovno učinkovito in jih prodati odločevalcem; ponavadi je to hierarhično navzgor. To pomeni, da vodja naloži delo svojemu vodji.

In tu je temeljni ključ do uspešnega vodje. Ničesar od navedenega ne bo znal izpeljati, če ne bo znal sebe »prodati« kot posameznika, ki zna organizirati in komunicirati s seboj, s skupino, ki jo vodi in v kateri deluje, in z ostalimi, ki so odločevalci in vodje na drugih področjih.

Torej je pot od dobrega vodje do vrhunskega vodje v učinkovitem upravljanju z informacijami, ki pridejo iz vodje, od članov tima in iz procesa dela.

Ljiljana Pavković

Ljiljana Pavković

O avtorju
Institucija za situacijske treninge v procesu sporazumevanja Telefon: 040 424 626 E-mail: InstitucijaSTPS(at)gmail(pika)com http://treningi.webnode.com/ Ljiljana Pavković je avtor gradiva za spletno učenje Aktivnega poslušanja www.spletno-ucenje.com/ap-demo. Ljiljana Pavković vodi in razvija več kot 140 komercialistov, organizatorjev prodaje in vodij prodaje. V procesu prodaje svetuje in sodeluje z direktorji prodajnih timov. Je nosilec mednarodnega licence Transakcijskega analitika – coacha. Razume pomen teorije osebnosti, tako prodajalca kot kupca. Aktivno posluša in aktivno razvija posameznika v uspešnega vodjo in komercialista. Ljiljana Pavković je strokovnjak za formiranje prodajne in vodstvene strukture osebnosti. Z izobraževanjem se ukvarja več kot 20 let. Usmerjena je v razvoj osebnosti posameznika tako s področja vodenja, kot tudi s področja prodajnih veščin. Prodajnih in vodstvenih veščin se lahko nauči vsak. Uspešno pa jih lahko uporablja in izvaja posameznik, ki ima ustrezno strukturirano osebnost. Človek ni računalnik, da bi ga lahko programiral in vanj vstavil »program« na osnovi katerega bi lahko lahkotno in kreativno deloval v svojem okolju. Človek je struktura, s svojo logiko razmišljanja in če uspemo vplivati na njegovo bazo - miselni proces smo na dobri poti, poti do uspeha. Kdo lahko spremeni miselni proces in bazna prepričanja? Lahko vam odgovorim z vprašanjem. Kdo lahko naredi 100 trebušnjakov? Vsak, ki je pripravljen trenirati. Enako je z razvojem osebnosti. Miselni proces lahko spremeni vsak, ki je pripravljen delati na sebi in se razvijati.

Avtor prispevka:

<a href="https://podjetnik.aktualno.si/author/lpavkovic_np/" target="_self">Ljiljana Pavković</a>

Ljiljana Pavković

Institucija za situacijske treninge v procesu sporazumevanja Telefon: 040 424 626 E-mail: InstitucijaSTPS(at)gmail(pika)com http://treningi.webnode.com/ Ljiljana Pavković je avtor gradiva za spletno učenje Aktivnega poslušanja www.spletno-ucenje.com/ap-demo. Ljiljana Pavković vodi in razvija več kot 140 komercialistov, organizatorjev prodaje in vodij prodaje. V procesu prodaje svetuje in sodeluje z direktorji prodajnih timov. Je nosilec mednarodnega licence Transakcijskega analitika – coacha. Razume pomen teorije osebnosti, tako prodajalca kot kupca. Aktivno posluša in aktivno razvija posameznika v uspešnega vodjo in komercialista. Ljiljana Pavković je strokovnjak za formiranje prodajne in vodstvene strukture osebnosti. Z izobraževanjem se ukvarja več kot 20 let. Usmerjena je v razvoj osebnosti posameznika tako s področja vodenja, kot tudi s področja prodajnih veščin. Prodajnih in vodstvenih veščin se lahko nauči vsak. Uspešno pa jih lahko uporablja in izvaja posameznik, ki ima ustrezno strukturirano osebnost. Človek ni računalnik, da bi ga lahko programiral in vanj vstavil »program« na osnovi katerega bi lahko lahkotno in kreativno deloval v svojem okolju. Človek je struktura, s svojo logiko razmišljanja in če uspemo vplivati na njegovo bazo - miselni proces smo na dobri poti, poti do uspeha. Kdo lahko spremeni miselni proces in bazna prepričanja? Lahko vam odgovorim z vprašanjem. Kdo lahko naredi 100 trebušnjakov? Vsak, ki je pripravljen trenirati. Enako je z razvojem osebnosti. Miselni proces lahko spremeni vsak, ki je pripravljen delati na sebi in se razvijati.

Preberite še:

Javni razpisi za podjetja

Preberite še: