Pogosto se dogaja, da prihaja pošta za d.o.o. ali s.p. na nekdanji naslov.
Seveda tudi neprijetne pošiljke (npr. upnikov, sodišča ipd.). Zavrnjena pošta zaradi nevednosti oz. nepoučenosti o vsebini – ali pa preprosto izogibanja prevzetju …- lahko povzroči hude težave podjetju. Pogosto je pot do takih problemov tlakovana s površnostjo, ko denimo ob prodaji podjetja nismo poskrbeli za spremembo poslovnega naslova; zdi se, da baze podatkov (sodni register, Ajpes itd.) med seboj kot da niso povezane in to očitno ne gre avtomatično. V dobri veri, da je pri prodaji podjetja ali spremembi poslovodstva pri notarju vse opravljeno, se lahko sami ali naši poslovni partnerji nevede zapletejo v težave, zato je potrebno zares spremljati spremembe podatkov in jih spreminjati v vseh potrebnih uradnih bazah.
Predpostavljamo, da ima podjetje običajen poslovni naslov, za katerega ne potrebuje dovoljenja (razen morda uporabnega dovoljenja objekta, kadar je to domači naslov). Potrebno je sicer overjeno soglasje lastnika prostora na tem naslovu in morebitnih solastnikov skupnih prostorov, ki bi jih uporabljali. Že tu so možni zapleti, saj morda koga ne najdete dovolj hitro, morda namenoma nagaja, ali pa zgolj ne razume procesa in se boji, da bo prevaran in oškodovan, če bo dal soglasje.
Za registracijo poslovnega prostora je vsekakor potrebno več birokracije: na domačem naslovu (v stanovanju ali hiši) je potrebna sprememba namembnosti iz stanovanjskega v poslovni prostor, kar je zahteven in včasih dolgotrajen postopek, preden inšpekcijske službe izdajo uporabno dovoljenje.
Za pisarniške dejavnosti, ki ne povzročajo hrupa, lahko prijavite poslovni naslov; za storitveno dejavnost, povezano z obiski strank/kupcev, pa je potrebno zadevo povsem urediti, saj si nihče ne želi začasne prepovedi dejavnosti. Sprememba poslovnega naslova je v tem primeru preprostejša.
Opozorilo glede sprememb podatkov velja še posebej gospodarskim družbam, d.o.o.-jem in s.p.-jem, ustanovljenim v 90-tih. Spremembe lahko d.o.o.-ji vnesejo na točkah E-vem (link), kjer pa se pri nekaterih srečujejo z dolgotrajnim čakanjem.
Naše izkušnje pa so – nasprotno – zelo pozitivne na izpostavah Ajpesa.
Podjetja v osebni ali večosebni lasti, ustanovljena pred letom 2008, morajo ustrezno popraviti družbeno pogodbo in jo overiti pri notarju, da lahko koristijo storitve na e-Vem točkah. S tako pogodbo lahko spreminjajo ali urejajo firmo, naslov, sedež, zastopnike, dejavnosti, zavarovalna razmerja z zaposlenimi, se prijavijo v sistem davka na dodano vrednost, registrirajo poslovne enote itd.
Poslovodja je podpisnik za spremembo imena, firme, naslova, dejavnosti in še kaj, za spremembo imenovanja zastopnikov pa so potrebni vsi družbeniki, oz. poslovodja v enoosebni družbi. Več je seveda v zakonu o gospodarskih družbah.
Poglejmo si nekaj podrobnosti, na katere pozabljamo ob potrebni spremembi poslovnega naslova s.p.-ja , torej samostojnega samozaposlenega podjetnika, kar se menda dogaja pogosteje.
Če selite poslovni naslov na lokacijo, kjer je pristojen drug davčni urad, se morate z obrazcem M2 v starem odjaviti iz zaposlitve in prijaviti (obrazec M1/M2) na območju novega DU – vse na ustreznem ZZZS. Novi davčni urad vam bo sporočil številko TRR za nakazilo vaših prispevkov. Če je menjava opravljena sredi meseca, morate ustrezno razdeliti tudi prispevek med stari in novi urad. Isto velja za vaše zaposlene.
Popoldanski s.p. oziroma zavezanec za dopolnilno dejavnost ne potrebuje prijave na novem ZZZS, saj prispevek plača drugje. Enako pa uredi s starim in novim DU glede odjave/ prijave in TRR-ja za plačilo prispevkov. Popoldanski s.p. plača prispevke za cel mesec staremu uradu.