Čeprav je rok za oddajo letnih poročil za leto 2021 podaljšan do 3. maja, podjetniki in računovodje že urejajo vso potrebno dokumentacijo.
V podjetju Saop so za podjetnike in računovodje pripravili pregled poenostavljen zapis vsebin, ki so lahko v pomoč pri pripravi zaključnega računa. Ker se nanašajo na različna področja poslovanja, bodo koristili tako podjetnikom kot tudi računovodjem. Za začetek svetujemo, da si preberete si: 7 stvari, ki naj jih podjetnik preveri pred koncem leta
Kako pravilno urediti evidence?
Urejena dokumentacija je osnova ključna za pravilen obračun. Če niso vsi poslovni dogodki niso pravilno evidentirani, lahko pride lahko do nenamernih napak in , kar ima za posledico napačnega obračuna davka. Dokumentacija pa ne pomeni le seznama izdanih računov (četudi ste zgolj normiranci), temveč vključuje tudi druge evidence, ki so različne glede na dejavnost , ki jo podjetnik izvaja.
Ste pravilno obračunali potne naloge?
Ena pomembnejših podjetnikovih evidenc so tudi pravilno izpolnjeni potni nalogi. Poleg tega je smiselno je, da uredite vse potne naloge, preverite še, če ali imajo vsi potni nalogi ustrezne priloge, in so pravilno podpisani, itd. O tem je zapisno pisali v priročniku. Preverite: Kako pravilno izpolniti in obračunati potni nalog
Imate vse verodostojne listine?
Še vedno je pogosta praksa, da v davčno inšpekcijskih postopkih inšpektorji še vedno hitro ugotavljajo v praksi, da dokumentacija, na podlagi katere so evidentirani poslovni dogodki, ni skladna s slovenskimi računovodskimi standardi. V takem primeru Lahko se lahko zgodi, da vam inšpektor zato davčno ne prizna stroškov, kar poveča davčno osnovo. V blogu je predstavljen pomen verodostojnih listin za obračun davka od dohodka pravnih oseb, vendar ki v popolnoma enaki obliki velja tudi za S.P.-je.
Imate osnovna sredstva?
Pravilno knjižena osnovna sredstva lahko pomembno vplivajo na končni rezultat poslovanja. Če jih za vas knjiži računovodja, se skupaj pogovorita o njihovem dejanskem stanju. Preberite več o tem v priročniku Knjiženje osnovnih sredstev.
Kaj izbrati – normirani ali navadni S.P.?
Samostojni podjetniki so obdavčeni z dohodnino. Obračun pa se razlikuje glede na to, ali gre za navadni ali normirani S.P. Na letnem poročilu lahko podjetnik tudi označi, če želi spremeniti način obdavčitve.
Za lažjo odločitev je tu so pripravili pripomoček, s katerim si lahko enostavno izračunate, kolikšna bi bila dohodnina pri navadnem ali normiranem S.P.-ju za vaš primer.
Kako izplačati dobiček pri D.O.O.?
Če podjetje posluje z dobičkom, si ga lastniki lahko izplačajo. Pri tem pa morajo biti pozorni, da prikazani dobiček temelji na realnih podatkih in odraža pošteno sliko poslovanja. Več o tem v e-priročniku: Kaj je dobiček in kdaj ga izplačati?
Katere računovodske kontrole je smiselno opraviti pred pripravo bilanc
Urejene evidence so podlaga za pripravo bilanc. Preden pa računovodja začne s pripravo, je smiselno, da izvede računovodske kontrole, ki so dobro povzete v priročniku.: Računovodske kontrole pred pripravo letnih poročil
Pripravil: SAOP, vodilni ponudnik poslovnih programov: www.saop.si/