• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kaj vprašati franšizija?

Kaj vprašati franšizija?

franšiziji
Čas branja: 3 min      

Potencialni franšiziji se ne bi smeli zadovoljiti le z bleščečimi informacijami iz ust franšizorja in iz gradiva franšizorja.

Saj poznamo rek: Vsak le svojega konja hvali. Prispevek je nastal deloma iz mojih lastnih izkušenj, saj sem sam v preteklosti postavil štiri franšize.

Vstopiti v franšizni odnos je zelo resna in dolgoročna odločitev. Zanašanje na zlatoustovo resnico bi utegnilo biti vsaj naivno, morda celo usodno za novega franšizija. Poleg informacij, ki jih pridobi od franšizorja, bi bilo za potencialnega franšizija praviloma zelo primerno in smotrno, da bi pridobil več informacij o samem franšizorju (medijske objave, uradna poročila in drugo). Zelo dobro bi bilo, če bi uspel vzpostaviti kontakt tudi z vsaj enim franšizijem; več je še boljše, seveda.

Kako bi mu zlezel pod kožo, da bi bil ta pripravljen povedati kaj več, je naloga iskalca informacij. Verjetno pa obstaja pomembna ovira – namreč dogovor o nerazkrivanju informacij, ki jih franšizor podpisuje s franšiziji.

Ampak je vredno poizkusiti. 

Katere informacije so za novega potencialnega franšizija lahko zelo pomembne? 

Povprašati je potrebno o naslednjih skupinah podatkov: o franšizodajalcu/franšizorju, o stroških, prihodkih in dobičku, o pripravah na posel in podpori pri izvajanju,  o samem produktu, o odločitvi za franšizo in ozadju/izkušnjah, pa tudi o komunciranju z javnostmi.

Gre za splošna vprašanja; upoštevati je potrebno vsebino franšize, produkt, lokacijo, kupno moč in podobno. Same številke in mnenja brez kritične presoje niso zadosti tehten pokazatelj, da bi se odločili za ali proti franšiznemu odnosu z nekim franšizorjem.

 

O franšizodajalcu/franšizorju:

  • Ali ste zadovoljni z dajalcem franšize? 
  • Koliko podpore prejmete in kakšna je?
  • Ali je dajalec franšize kooperativen?
  • Ali drži obljube in upošteva obveznosti?
  • Ali franšizor posluša vaše pomisleke in predloge?
  • Ste imeli z njim kakšne spore in če ste, ali ste jih lahko rešili?
  • Kaj vam je pri franšizorju všeč in kaj ne?
  • Imate dovolj svobode pri odločanju?
  • Ste zadovoljni s svojo naložbo?
  • S kakšnimi težavami se srečujete?
  • Bi se ponovno odločili za to franšizo?
  • Morda poznate izkušnje drugih franšizijev? 

 

Prihodki, stroški, dobiček,.. so verjetno najbolj zapletena vprašanja, če nimate dostopa do teh podatkov v javnih bazah. Če je mogoče, le vprašajte: 

  • Ali se vam franšiza izplača?
  • Kakšen promet ustvarite?
  • So bili napovedani zagonski stroški franšizorja in potreba po obratnih sredstvih točna?
  • Kaj pa projekcije dobička in zaslužka?
  • Kdaj ste dosegli prelomno točko? 

 

Usposabljanje franšizija, še posebno glede samega predmeta posla in specifičnosti vodenja franšiznega posla, praviloma posredujejo franšizorji osebno, kot trening ali praktično znanje, včasih tudi za nekaj časa „posodijo“ sodelavca, ki bo franšiziju stal ob strani in mu odpravljal napake. O usposabljanju:

  • Ali je bilo usposabljanje franšizorja dovolj obsežno in zadostno?
  • Imate na voljo stalno svetovanje?
  • Bi potrebovali kaj več, pogosteje, ipd.? 
  • Je franšizni priročnik ustrezen ali je težko razumljiv ali zahteve težko uresničljive?
  • Ali so pogoste spremembe v ponudbi in poslovanju in ali za njih izveste dovolj zgodaj?

 

Seveda mora franšizij do obisti poznati svoje produkte, naloga franšizorja pa je, da jih ta dobi kot določa pogodba. 

  • Ali je izdelek ali storitev, ki jo prodajate, take kakovosti, kot je obljubljena v pogodbi in aneksih?
  • Ste zadovoljni z roki dostave blaga in plačilnimi pogoji?
  • Ali franšizor ustrezno (dovolj hitro, korektno, ugodno) obravnava pritožbe kupcev?

 

Komuniciranje s trgom, razen lokalnim, je ponavadi domena franšizorja.

  • Ali je franšizorjevo oglaševanje učinkovito?
  • Imate od tega neposredno korist?
  • Koliko kljub temu vlagate sami v oglaševanje?
  • Je to v okviru franšizne pogodbe?

 

Odločitev za vključitev v franšizno mrežo ni lahka; zgolj investirati, drugi pa naj vodijo posel, je redka. Ponavadi je potrebno investirati sebe, svoj prosti čas, deloma celo družino. Kako gre drugim v vašem nameravanem poslu je tehtno vprašanje. 

  • Ste zadovoljni z menjavo posla?
  • Delate več ali manj kot prej?
  • Bi se ponovno odločili za kak franšizni posel?

 

Franšizen posel je zanimiv, primeren za marsikoga, vendar so na trgu mnoge franšize, pri katerih je vredno dobro premisliti pred vstopom vanje. Gornji opomnik vam bo v primeru tehtanja in odločanja lahko v pomoč.

 

Vito Komac

Maj 20, 2022Vito Komac
Razširite vsebino:
20 maja, 2022 Veliko o vsemfranšiziji
Vito Komac

LinkedIn: Vito Komac

7 preprostih načinov za premagovanje strahu pred javnim nastopanjemEvidenčna naročila
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (151)
 Zanimivo 
Nakupne navade Baby Boomers – povojne generacije
Startup Branding | Prof. dr. Mitja Ruzzier | intervju
Posel v vesolju 2018 | Go to Space, Young Man!
učinkovit prodajni lijak
Prodajni lijak – razvili smo sistem, ki je uspešen tudi v praksi!
darila
Vračilo brezhibnega izdelka
kreativec
Kreativec – inovator v tržnem komuniciranju
Razprodaja in zakonodaja
 Zanimivo 
govorica-telesa
Govorica telesa – prepoznavanje signalov
Nakupne navade Baby Boomers – povojne generacije
Crowdfunding in Covid-19
Bazni-tabor
Bazni tabor 46° 20′ 26.217″ | 14° 18′ 5.653″
Nastop na sejmu – v praksi
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
podjetja
Hitro rastoča podjetja
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (151)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
podjetja
Hitro rastoča podjetja
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si