• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?

Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?

Prihodnost
Čas branja: 4 min      

Pristranskosti razmišljanja o prihodnosti

Ljudje smo manjvredni misleci o prihodnosti. Na to temo sem napisal več člankov, tako da če vas zanima, lahko več preberete tukaj.

Zdaj je dovolj omeniti, da strateško razmišljanje ni prirojena človeška veščina. Ni bilo evolucijsko pogojeno, ker našim prednikom ni bilo treba upoštevati svojih pokojninskih načrtov ali hipotek.

In eden najpogostejših mitov o razmišljanju o prihodnosti je, da je bližnja prihodnost bolj predvidljiva kot oddaljena.

To ni res. Nepredvidljivost prihodnosti ni odvisna od tega, kako daleč vanjo pogledate.

Če ne verjamete, se spomnite, da ste v začetku leta 2020 načrtovali svoje poletne počitnice.

Verjetnost, da bo vaša stranka jutri odpovedala pomemben sestanek, je enaka verjetnosti, da boste dosegli svoje desetletne cilje. Torej kratkoročni načrti niso bolj “realistični” od dolgoročnih.

Druga napačna predstava o dolgoročnem razmišljanju je, da to počnemo za napovedovanje ali napovedovanje prihodnosti.

Ker je nepredvidljivo, bi bila ta naloga popolna izguba časa. Vaše napovedi bodo napačne. Vendar to ne pomeni, da tega ne bi smeli storiti.

Prihodnost je nepredvidljiva, a…

“Vse je tako, kot je, ker je nekdo spremenil, kakor je bilo.”

N. Cole, Ch. Lochhead, E. Yoon, Snow Leopard. 

 

Starodavni ljudje so živeli v sožitju z naravo. Niso je poskušali spremeniti, ampak so se prilagodili. Nato so jo postopoma, korak za korakom, začeli spreminjati. Posledično živimo v svetu, kjer plačujemo z denarjem, da preživimo nekaj časa stran od civilizacije.

Torej, ljudje, za razliko od živali, ustvarjamo svoj svet. Ljudje so ustvarili sedanji svet. In zgradili bodo bodočega.

Prihodnost je nepredvidljiva, vendar jo je mogoče ustvariti.

In to posledično pomeni, da moramo razmišljati o prihodnosti, ne pa odgovoriti na vprašanje: “V kakšnem svetu bomo živeli jutri?”

Namesto tega moramo razmišljati dolgoročno, da si predstavljamo svet, ki bi ga radi ustvarili.

Ko ustanovitelji zagonskih podjetij rečejo, da bi radi »naredili svet boljši za življenje«, morda zveni patetično.

Toda vsako uspešno podjetje, ne glede na to, kako majhno je, uspe.

– Lepa majhna kavarna lahko obiskovalcem pomaga preživeti lepe večere

– Mobilna aplikacija lahko uporabnikom olajša življenje

– Startup, ki prodaja ročno izdelane barvne nogavice s smešnimi potiski, lahko pomaga ljudem izbrati ljubka darila za svoje ljubljene.

 

Torej vam ni treba zgraditi Google, Apple ali OpenAI, da bi spremenili svet.

Vsi podjetniki morajo razmišljati o prihodnosti, da bi ustvarili boljši svet.

Pristranskost kratkoročnega razmišljanja

Internet, družbeni mediji, e-trgovina, električna vozila, kripto valute in pametni telefoni niso spremenili sveta čez noč. In tudi AI, Chat GPT ali kvantni računalniki tega ne bodo storili. Če se torej omejimo le na razmišljanje o bližnji prihodnosti, lahko spregledamo nekatere počasne, a obsežne premike.

Leta 2026 bo svet skoraj enak, kot je danes.

Torej, pogled v prihodnost za dve ali tri leta vnaprej lahko ustvari nevarno iluzijo, da nam ni treba razvijati naših izdelkov ali poslovnega modela.

Zato številna velika podjetja, ki imajo cele armade analitikov in tržnikov, včasih delajo velike strateške napake. Njihovi voditelji menijo, da dolgoročnejše načrtovanje – za pet, deset ali petnajst let – nima pravega smisla. Torej gradijo kratkoročne načrte in propadejo.

Toda snovanje desetletne strategije je lahko tudi izguba časa. Zahteva veliko truda, vendar je verjetnost, da bo podjetje pustilo nespremenjeno desetletje, skoraj enaka ničli.

Najti moramo ravnotežje med obema poloma.

 

Mislite dolgoročno. Načrtujte kratkoročno

Korak 1

Zamislite si daljno prihodnost. Strokovnjaki za predvidevanje priporočajo pogled deset let naprej. Po eni strani bo svet čez deset let drugačen. A po drugi strani deset let ni preveč, da bi bilo vaše predvidevanje preveč nerealno.

Lahko organizirate igro predvidevanja ali samo razmišljate o prihodnosti s svojo ekipo (če jo imate).

Kako bodo ljudje živeli in delali leta 2023? Kaj se bo spremenilo v njihovih vsakodnevnih rutinah?

Kako se bo spremenila vaša industrija, panoga, niša?

Katere tehnologije, ki se danes pojavljajo, bodo postale sestavni del našega življenja?

Katere nove navade bodo ljudje dobili? Katere stare navade bodo opustili?

Kakšne družbene spremembe pričakujete v prihodnosti?

Nekaj nasvetov, kako razmišljati o prihodnosti:

Dodajte čim več podrobnosti, vendar naj vas ne skrbi resničnost vašega scenarija. Svet bo drugačen od tistega, kar si boste predstavljali. Toda naša naloga ni ugibati prihodnosti. Namesto tega si moramo zamisliti svet, v katerem bi radi živeli – in ga ustvariti.

Ta vaja vam bo pomagala premagati pristranskost kratkoročnega razmišljanja.

2. Korak

Zdaj imate sliko sveta iz leta 2033. Razlikuje se od naše trenutne realnosti. Kateri dogodki ali spremembe bodo pripeljale svet do te točke?

Strokovnjaki za predvidevanje temu orodju pravijo »pregledovanje nazaj«. Na primer, predstavljajte si, da bo tehnologija, ki danes obstaja samo v znanstvenih laboratorijih, leta 2033 postala običajna. Koliko ljudi ali podjetij jo bo uporabljalo leta 2031? 2026? Kakšne spremembe se bodo zgodile v svetu na poti iz znanstvenih revij v naša življenja?

Preglejte vse pomembne spremembe, za katere mislite, da se bodo zgodile v svetu čez deset let. Kako bodo čez pet ali tri leta spremenili našo realnost?

Vsi veliki premiki se začnejo s skoraj neopaznimi spremembami. In veliki vizionarji ne gledajo v prihodnost iz sedanjosti. Namesto tega na sedanjost gledajo iz prihodnosti.

3. Korak

Oblikujte svojo srednjeročno strategijo – za 2–3 leta – ob upoštevanju rezultatov 2. koraka. Nato naredite kratkoročne načrte, kako to uresničiti.

4. Korak

Enkrat letno ponovite korak 1 in korak 2.

Enkrat letno posodobite tudi svojo strategijo.

Poskrbite, da bodo vaši kratkoročni načrti in vsakodnevna dejanja usmerili vaše podjetje v prihodnost, ki ste si jo zamislili v drugem in tretjem koraku.

 

Sklepi

  1. Prihodnost je nepredvidljiva, vendar jo je mogoče ustvariti.
  2. Ljudje smo manjvredni misleci prihodnosti.
  3. Kot podjetnik morate razmišljati dolgoročno in načrtovati kratkoročno.
  4. Zamislite si daljno prihodnost.
  5. Preglejte vse glavne spremembe za nazaj, da predvidite, kaj se bo zgodilo v bližnji prihodnosti.

 

Svojo strategijo in kratkoročne načrte prilagodite svoji viziji.

 

Svyatoslav Biryulin, 

futurist in podjetniški svetovalec iz Ljubljane

 

Feb 17, 2023Svyatoslav Biryulin
Razširite vsebino:
17 februarja, 2023 Ustanovitev podjetjapodjetje, prihodnost, startup
Svyatoslav Biryulin

Svyatoslav Biryulin | MBA iz strateškega managementa; Svyatoslav je nekdanji direktor večih podjetij v državah nekdanje Sovjetske zveze. Od l. 2012 je poslovni svetovalec za marketing in vodenje, s podjetjem deluje v državah bivše SZ; od l. 2015 živi Ljubljani, kjer ima podjetje KVAN Svetovanje.

Prazniki in počitnice 2023ODVETNIŠKE SKRIVNOSTI 4/1
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
SEMINAR : RUSSIAN MARKET – myths and realities
Delo od doma
Conde Nast: “Prva turistična destinacija sveta leta 2021 je Slovenija!”
komunikacija
Komunikacija na delovnem mestu
Media monitoring in učinkovitost komunikacije | Brigita Žvikart
“Nasmeh odpre marsikatera vrata” | Tinkara Fortuna
digitalni marketing
Vavčerji za digitalni marketing ponovno odprti
 Zanimivo 
Manager delovne sreče
Finančne storitve – novi izzivi ali šoki? | mag. Matija Vojsk
Sejemski nastop in opravila po sejmu
Sejemski nastop in opravila po sejmu
spletni-seminar
Kako uspešno postaviti strategijo v podjetju in izvajati zastavljene cilje
SME Instrument – bistveni nasveti za vašo prijavo | Kristina Kočet Hudrap
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si