• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Dr. Serhat Tatlı | 7 osnov o kreativnosti, inovativnosti in spremembah, ki bi jih morali vsi poznati

Dr. Serhat Tatlı | 7 osnov o kreativnosti, inovativnosti in spremembah, ki bi jih morali vsi poznati

Čas branja: 3 min      

Naslednje 3 popularne besede lahko zelo pogosto slišimo v poslovnem življenju:

 

  • Sprememba

 

  • Kreativnost

 

  • Inovativnost

 

 

Azim Premji (indijski tehnološki tajkun, čigar premoženje je revija Forbes ocenila na dobrih 17,5 milijard dolarjev) je dejal:

 

“Ko se dogajajo večje spremembe zunaj organizacije kot pa znotraj, bodite prepričani, da je konec blizu.”

 

Nič ni narobe s tem, da ljudje veliko govorijo o tem v tej rapidno spreminjajoči se poslovni džungli. A vendar obstaja nekaj vitalnih razlik celo med osnovami teh konceptov pri ljudeh, ki o njih govorijo.

 

1 – Vsi trije pojmi (sprememba, kreativnost, inovativnost) so procesi.

Torej, ne gre za edinstvene oz. posamezne dogodke, ampak gre pri vsakem posebej za nek določen proces. Za upravljanje z njimi torej ne potrebujemo “čudežne paličice”. Nujen predpogoj je, da pristopimo na način fokusiranega upravljanja, sočasno z vizionarskim vodenjem, kjer nastane optimiziran miks.

 

2 – Definicije bi morale biti preproste.

Namesto, da jih naredimo kompleksne, v resnici vsake izmed definicij ni težko narediti na preprost in lahko razumljiv način.

Sprememba je proces prehajanja iz trenutnega stanja v željeno bodoče stanje.

Kreativnost je proces ‘razpakiranja novih idej iz škatel’.

Inovativnost je proces transformiranja teh novih idej v učinkovite končne produkte, storitve ali procese.

 

3 – Niso zamenljive.

Kot lahko razvidimo iz definicij, gre za različne koncepte, ki delujejo komplementarno. Uporaba ene izmed njih namesto tiste druge, ki bi jo morali uporabiti, je ključna napaka, ki bi se je morali ogniti.

 

4 – Vodenje in upravljanje se zelo razlikujeta med seboj.

V veliko primerih delamo ogromno napako, če podcenjujemo vlogo efektivnega upravljanja v primerjavi z vodenjem. Spremembe potrebujejo več vodenja kot inovacije. Po drugi strani pa inovativnost potrebuje več upravljanja kot kreativnost. Ta mešanica vpliva tudi na človeško plat v smislu iniciativ kot faktor uspeha/poraza.

 

5 – Do njih ne prihaja istočasno.

Organizacija se ne more spremeniti kot celota v istem obdobju kot kreativnost in inovativnost. Vsak od teh pojmov ima specifično notranjo dinamiko, ki so kot upor spremembam, s potrebo po različnih časovnicah,… a vendar so povezani med seboj v urejeni in zaokroženi bazi.

 

6 – Kateri pojem pride prvi na vrsto?

Kreativnost in inovativnost sta izvor efektivne spremembe. Kreativne ideje so lahko označene kot inovativne takrat, in samo takrat, ko postanejo tržno zanimiv in prodajljiv končni produkt, storitev ali proces. Tako inovativnost sledi kreativnosti in pričakovano bodoče stanje sledi obema.

 

7 – Vloga korporativne kulture.

Odprtost in pripravljenost na spremembe je večinoma kultura podjetja, zasnovana z vodstvenim odnosom – kjer je pa inovativnost veliko bolj vezana na ‘know-how’ in ekspertize s tehničnega in tržnega vidika. Kreativnost je združen procen znotraj organizacije, z izkazovanjem obeh prej naštetih, a vendar bolj v smeri kulture podjetja.

Na tržišču je moč najti veliko knjig in člankov, napisanih o vsaki izmed teh tem, saj obstaja veliko detajlov in potreb po kompetentnem upravljanju vsake izmed njih.

Če potegnemo črto: veliko poslovnih ljudi je še vedno zmedenih glede osnov, ki sem jih naštel zgoraj, in naj jim le-te služijo kot kratke oporne točke.

 

Feb 16, 2016Serhat Tatlı
Razširite vsebino:
16 februarja, 2016 Izobraževanjepodjetnik
Serhat Tatlı

LinkedIn: LINK

Dr. Serhat Tatlı nadaljuje s svojo dolgoletno mednarodno »top executive« in podjetniško kariero v mobilnih telekomunikacijah, uporabniški elektroniki, IT, z digitalnim marketingom in sektorjem obnovljivih virov.

Poleg doktorata iz obvladovanja sprememb je tudi svetovalec, mentor, povezovalec, (univerzitetni) predavatelj in TV & radio-voditelj.

Je tudi prvi Turek, ki je leta 2015 nagovoril izbrano občinstvo na GILD – Global Institute of Leadership Development.

Podjetnica, ki živi od pisanja knjig | intervjuNaše avtorice | Irena Grofelnik, EMBA
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
5 načel učenja | Načelo 3/5: Hitrost je ključna
perfekcionizem-posledice
Obvladovanje perfekcionizma
Dr. ALEKSANDER ŠINIGOJ – Brezplačna 4-dnevna delavnica Coaching Diploma
perfekcionizem
Pasti perfekcionizma
Pravila oblikovanja poslovnih modelov (1. del) | Andro Goblon
Nepovratna-sredstva-za-ribistvo
Nepovratna sredstva za ribištvo
Saša Einsiedler – Koraki do cilja
 Zanimivo 
Sejemski nastop in opravila po sejmu
Sejemski nastop in opravila po sejmu
Interventni zakon ob Covid-19 | najnovejši ukrepi – 30. 3. 2020
Poslovanje s Srbijo | prednosti, priložnosti in izzivi
“Nasmeh odpre marsikatera vrata” | Tinkara Fortuna
Prva naloga vodje: voditi sebe
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT