Naslednje 3 popularne besede lahko zelo pogosto slišimo v poslovnem življenju:
- Sprememba
- Kreativnost
- Inovativnost
Azim Premji (indijski tehnološki tajkun, čigar premoženje je revija Forbes ocenila na dobrih 17,5 milijard dolarjev) je dejal:
“Ko se dogajajo večje spremembe zunaj organizacije kot pa znotraj, bodite prepričani, da je konec blizu.”
Nič ni narobe s tem, da ljudje veliko govorijo o tem v tej rapidno spreminjajoči se poslovni džungli. A vendar obstaja nekaj vitalnih razlik celo med osnovami teh konceptov pri ljudeh, ki o njih govorijo.
1 – Vsi trije pojmi (sprememba, kreativnost, inovativnost) so procesi.
Torej, ne gre za edinstvene oz. posamezne dogodke, ampak gre pri vsakem posebej za nek določen proces. Za upravljanje z njimi torej ne potrebujemo “čudežne paličice”. Nujen predpogoj je, da pristopimo na način fokusiranega upravljanja, sočasno z vizionarskim vodenjem, kjer nastane optimiziran miks.
2 – Definicije bi morale biti preproste.
Namesto, da jih naredimo kompleksne, v resnici vsake izmed definicij ni težko narediti na preprost in lahko razumljiv način.
Sprememba je proces prehajanja iz trenutnega stanja v željeno bodoče stanje.
Kreativnost je proces ‘razpakiranja novih idej iz škatel’.
Inovativnost je proces transformiranja teh novih idej v učinkovite končne produkte, storitve ali procese.
3 – Niso zamenljive.
Kot lahko razvidimo iz definicij, gre za različne koncepte, ki delujejo komplementarno. Uporaba ene izmed njih namesto tiste druge, ki bi jo morali uporabiti, je ključna napaka, ki bi se je morali ogniti.
4 – Vodenje in upravljanje se zelo razlikujeta med seboj.
V veliko primerih delamo ogromno napako, če podcenjujemo vlogo efektivnega upravljanja v primerjavi z vodenjem. Spremembe potrebujejo več vodenja kot inovacije. Po drugi strani pa inovativnost potrebuje več upravljanja kot kreativnost. Ta mešanica vpliva tudi na človeško plat v smislu iniciativ kot faktor uspeha/poraza.
5 – Do njih ne prihaja istočasno.
Organizacija se ne more spremeniti kot celota v istem obdobju kot kreativnost in inovativnost. Vsak od teh pojmov ima specifično notranjo dinamiko, ki so kot upor spremembam, s potrebo po različnih časovnicah,… a vendar so povezani med seboj v urejeni in zaokroženi bazi.
6 – Kateri pojem pride prvi na vrsto?
Kreativnost in inovativnost sta izvor efektivne spremembe. Kreativne ideje so lahko označene kot inovativne takrat, in samo takrat, ko postanejo tržno zanimiv in prodajljiv končni produkt, storitev ali proces. Tako inovativnost sledi kreativnosti in pričakovano bodoče stanje sledi obema.
7 – Vloga korporativne kulture.
Odprtost in pripravljenost na spremembe je večinoma kultura podjetja, zasnovana z vodstvenim odnosom – kjer je pa inovativnost veliko bolj vezana na ‘know-how’ in ekspertize s tehničnega in tržnega vidika. Kreativnost je združen procen znotraj organizacije, z izkazovanjem obeh prej naštetih, a vendar bolj v smeri kulture podjetja.
Na tržišču je moč najti veliko knjig in člankov, napisanih o vsaki izmed teh tem, saj obstaja veliko detajlov in potreb po kompetentnem upravljanju vsake izmed njih.
Če potegnemo črto: veliko poslovnih ljudi je še vedno zmedenih glede osnov, ki sem jih naštel zgoraj, in naj jim le-te služijo kot kratke oporne točke.