• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Točke stika in faze nakupa

Točke stika in faze nakupa. Odlomki iz knjige doc.dr. Andreja Pompeta – iNovativno komuniciranje - 7.

Čas branja: 3 min      

Točke stika najdemo na celotni poti kupčevega/potrošnikovega »potovanja«, to je pred, med in po nakupu. Ena od možnosti evidentiranja lokacije točk stika pred, med in po nakupnem procesu je razvidna iz prikaza 21.

 

Prikaz 21: Točke stika pred, med in po nakupnem procesu

 

Optimalen komunikacijski načrt naj bi se usmerjal v najprimernejše oblike in načine nagovorov skozi najprimernejše medije ob upoštevanju izbire pravega časa, primernega razpoloženja ciljanega kupca/potrošnika ter prepoznavanju njegovih racionalnih in emocionalnih potreb (Božič, 2007). Poenostavljeno rečeno gre za evidentiranje in kombiniranje:

 

  • tipičnega profila kupca/potrošnika in njegovih pričakovanj v zvezi s produktom,
  • tipičnih vedênjskih lastnosti,
  • tipičnih potreb in želja kupca/potrošnika glede na čas in razpoloženje,
  • tipičnih izjav kupca/potrošnika,
  • tipičnih medijev, ki jih potrošnik/kupec konzumira in ki imajo nanj vpliv, 
  • časa, ko kupec/potrošnik konzumira tipične medije in njegovo takratno razpoloženje. 

 

Glede na fazo nakupa nastane določeno število točk dotika v fazi pred nakupom, nekaj jih nastane v času, ko pride do odločitve o nakupu in še nekaj v poprodajni fazi. Vsaka od točk omogoča določeno komunikacijo, ki naj bi gradila kumulativno izkušnjo. Vsaka od faz gradi želeno percepcijo znamke, produkta ali podjetja. V prednakupni fazi gre kupec/potrošnik od zavedanja – poznavanja – odločanja do nakupa in sledi ponakupna faza, ko izrazi svoje morebitno zadovoljstvo, zvestobo in zastopanje (glej prikaz 22).

 

nakup

 

Točke dotika delimo na tri temeljne oblike, in sicer na statične, človeške in digitalne. Med statične uvrščamo produkte, tržne komunikacije, promocije, direktno pošto, materiale za pospeševanje prodaje, PR in pogodbe. Človeške točke dotika so prodaja, klicni centri, servis, »od ust od ust« in podpora. Digitalne točke dotika pa so blogi, vlogi, elektronska pošta, družbena omrežja, mobilne aplikacije in sporočila, spletne strani in e-produkti. Potencialne točke dotika (v shemi so navedene točke stika) za vse sfere so razvidne iz prikaza 23.

 

nakup

Vir: Strateške priložnosti znamk, Pompe, A. 2017

 

Vsak kontakt s kupcem/potrošnikom je potencialna točka stika, ki lahko postane dotik, katerega posledice so lahko pozitivne ali negativne. Nastala interakcija je lahko proaktivna, npr. oseben obisk prodajne osebe v času novega leta, ali pasivna, npr. novoletna čestitka. Ne glede na to, ali gre za neposredni ali posredni stik, točka dotika močno vpliva na kupčev/potrošnikov odnos z izdelkom, storitvijo, podjetjem in/ali znamko. Napačen odnos ali nezavzetost lahko hitro vpliva na prihodke in prodajo. Neodvisno od tega, ali gre za odločanje o nakupu določene znamke oziroma produkta, odziv na promocijo, dejanje nakupovanja, pošiljanje računa ali zapisnika, telefonski klic ali kaj drugega, vsaka točka dotika je priložnost za krepitev odnosa in utrjevanje pripadnosti (Pompe, 2017).

 

Knjigo lahko naročite na: https://gea-college.si/narocilo-monografije-inovativno-trzno-komuniciranje/

 

Poglejte si še že objavljene odlomke:

https://podjetnik.aktualno.si/kreativec-inovator-v-trznem-komuniciranju/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kako-iz-obicajnega-smrtnika-postati-kreativec/ 

https://podjetnik.aktualno.si/ustvarjalnost-v-komuniciranju/ 

https://podjetnik.aktualno.si/intuicija-in-custva/ 

https://podjetnik.aktualno.si/pet-cutov/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kako-napisati-kreativno-navodilo/ 

 

 

 

 

Dec 9, 2021Podjetnik.net
Razširite vsebino:
9 decembra, 2021 Komuniciranjekomuniciranje, nakup
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Kibernetski napadi so postali realnostIzterjava po telefonu
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
Konferenca o javnih naročilih
Konferenca o javnih naročilih
žensko podjetništvo
Future Females – ženske pomagajo ženskam v podjetništvu
Legenda socialnega podjetništva – Lenka Puh
Zaposlitev in hitri ‘onboarding’ | asimilacija novozaposlenih
UMETNOST POGAJANJA 1 | VIDEO seminar | Marko Kryžanowski
Vpliv covida19 na minulo turistično sezono v Sloveniji
Pravica do odklopa
 Zanimivo 
Vrhunski vodja ali dober vodja | Ljiljana Pavković
5 minut za email | Saša Einsiedler, Dušan Olaj, Darinka Pavlič Kamien, Gaja Brecelj, Aleš Hauc
Projektno vodenje | Projektni način dela – učinkovito upravljanje sprememb | Tomaž Pavlica – MBA
Poslovne priložnosti v kmetijstvu – raba bioplina
InstaText – lektorska pomoč umetne inteligence
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
podjetja
Hitro rastoča podjetja
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si