Za vstop v svet vodenja se pričakuje strateško razmišljanje. Gre za sposobnost, ki jo moramo znati pokazati iz pozicije odraslosti in ne iz pozicije kljubovalnosti.
V tretjem koraku se pokaže analitičnost, kreativnost in sposobnosti strateškega razmišljanja – v ustreznem razmerju. In vse skupaj v pravem trenutku. Sreča ne igra vloge – gre za sposobnost presojanja kdaj, koliko izrazito in kako delovati v smislu komunikacije. Pomislite – vse navedeno morate znati predstaviti, naključno v trenutku, takrat ko se pojavi priložnost. In če je priložnost zamujena….. .
Te sposobnosti in vrline so tako:
- biti izvrsten operativec, a razmišljati strateško,
- pripadati skupini sodelavcev, a razmišljati s svojo glavo,
- sledi navodilom nadrejenega, vendar kljub temu pokazati kreativnost in inovativnost,
- biti del ekipe, a ne vstopati v »psihološke igre«.
Vsaka družba ima svoje poslanstvo, cilj in strategijo za uspešno delovanje. Vprašanje pa je, kako je z vašim poslanstvom, osebnimi cilji in strategijo za doseganje teh ciljev? Tretji korak vam omogoča stopiti iz povprečja in prestopiti v svet vodenja. A pozor: prvi cilj je slediti navodilom narejenega a ne slediti jim. Spet protislovje.
V tem koraku stopamo v višjo sfero. Kar pomeni, da je zelo pomembno, da igramo na tak način, da v svojem nadrejenem ne vzbujamo negativnih emocij. Saj veste, sledimo navodilom, a smo kreativni in inovativni. Kar pomeni, da vpeljemo spremembe brez predhodnega direktnega dovoljenja nadrejenega. Ko se odločimo za ta korak moramo biti pripravljeni na vse. Bolj bomo modri pri izvajanju, bližje bomo temu, da nas zaznajo kot potencial za vodjo. Ta korak težje izpeljete sami, potrebujete sodelavce in če ste spretni v koraku dve, vam je v koraku tri prihranjen dodatni trud.
Torej, kaj potrebujete? Morate biti spreten pogajalec. Izpopolniti morate svoje socialne veščine, predvsem morate razumeti pomen in moč argumenta. Predvsem je pomembno, kako argumentirate. Nikoli močno in pretirano odločno, temveč z rahlo dozo humorja, pa vseeno analitično in razmišljujoče. Vaša intonacija glasu je tista, ki pusti »črva« v glavi posameznika. In v spretnost izrabe lastnega glasu se splača vlagati. Ne stane veliko, ogromno pa prispeva.
Kakšen je tak posameznik?
Posameznik, ki je potencialno sposoben za vodstveno mesto, vendar ima pogosto težave v strukturi osebnosti – odnos do avtoritete. Po izkušnjah sodeč so to bili v mladosti »uporniki z razlogom«. S tem v bistvu ni popolnoma nič narobe. Posameznik, ki je upornik z razlogom, je osebnost z visoko stopnjo analitičnosti. Otrok svoje generacije želi v proces dela vključiti novosti. Težje sprejema, da se nekaj dela tako, kot se dela, ne da bi vključevali novitete. Tak posameznik je bil razmišljujoč že v obdobju odraščanja, a ni imel ustreznih socioloških spretnosti, da bi znal svoje ideje predstaviti na ustrezen način. S svojim vedenjem je vedno naletel na upor avtoritet ( staršev, učiteljev, okolice), sam pa je se odzival s strukturo otroka – s kljubovanjem. Ker kasneje sam ni delal na tem – izpopolnjeval veščine asertivnosti v komunikaciji – pogosto ostane v ozadju pri napredovanjih. Vse kar se mora naučiti, je ciljno uporabiti veščine asertivne komunikacije, nikakor pa ne v sebi »ubijati« kreativnega otroka.
Posameznik, ki ima omenjene lastnosti, se uvršča med najboljše vodje. Med svojimi zaposlenimi zna prepoznati »kljubovalne otroke z razlogom« in jih usmeriti na pot uspeha. Na prvi pogled ne deluje prijazno, a ima največje število uspešnih posameznikov ob koncu kariere.
Ljiljana Lili Pavković
Poglejte si še: https://podjetnik.aktualno.si/vodja-in-vrline-vodje-1-4/
https://podjetnik.aktualno.si/vodja-in-vrline-vodje-2-4-timski-igralec-ki-razmislja/