Beseda meditirati (latinsko »meditari«) v osnovi pomeni biti v globokih refleksivnih mislih, tehtati, načrtovati in raziskovati preden sprejmeš odločitev.
Religije so besedo velikokrat izrabile za opis obreda (tehnik), ki ga izvajajo (praksa, v kateri se uporablja določena tehnika za doseganje mirnosti misli), kar nas oddalji od zgornjega pomena.
Smisel meditacije je preprosto v raziskovanju sebe in svojih programov, na podlagi katerega se dogaja življenje v nas.
Posredno preko tovrstnega raziskovanja odkrijemo celoten univerzum, saj smo mi del celote, s katero imamo povezavo.
Za meditacijo kot raziskovanje svojih programov in posledično emocionalnih stanj je nujen pogoj zavedanje in če je z zavedanjem prisoten še trans (hipnoza), ki preprečuje ocenjevanje, je meditacija čudovita.
V nasprotju trans pri večini ljudi navadno izklaplja zavedanje (na primer spanje, ponavljanje mantre, ki ljudi odnese, gledanje ekranov, tek…). To je sicer lahko koristno za relaksacijo/razgibavanje telesa in predvsem umirjanje telesa, kar je pomembno, ni pa meditacija.
Je sklop tehnik, ki ti omogočijo, da se umiriš. Tako je komercialni pogled – glej sliko – meditacije s prekrižanimi nogami v tišini, kjer je cilj, da ljudi odnese, kar je daleč od resnice.
Raziskovanje – meditacija navadno poteka z določeno tehniko na primer s tehniko opazovanja.
Postavimo se v vlogo opazovalca naših emocij in stanja uma, medtem ko z refleksijo (regresijo, doživljanjem dogodka ali programiranjem prihodnosti) opazujemo, kakšne učinke programi v nas povzročijo.
Na začetku je meditacijo najlažje izvajati v mirnem, kontroliranem okolju (ne da bi bilo potrebno imeti določeno pozo:), saj ni toliko zunanjih dražljajev in lažje izoliramo programe na podlagi miselnih procesov vizualizacije.
Ko raziščemo vse te programe, se sprosti veliko resursov in lahko začnemo meditirati v vsakem trenutku (tudi med pogovorom s prijatelji tako lahko delamo na sebi).
Meditacija je v nas, je del nas in je del življenja, samo izvajati jo je potrebno.
Poglejte se še številne druge prispevke prof. dr. Andreja Kovačiča na temo komunikacije in prodaje, ki jih najdete na našem portalu Podjetnik.net!
izr. prof. dr. Andrej Kovačič