• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Prodaja v kriznih časih

Prodaja v kriznih časih

prodaja
Čas branja: 4 min      

Dolgoročni vpliv pandemije s posledicami energetske krize in morda še večjih težav, ki jih sicer povzroča vojna v Ukrajini, učinek pa multiplicirajo pogoltne energetske korporacije, je seveda negotov in nepredvidljiv. 

Spomnimo se, da je bilo že med finančno krizo 2008 –2009 po svetu milijone stečajev in visoka nezaposlenost. Še na začetku leta 2022 je bila vsaj Evropa prepolna oholosti, posel je cvetel, profiti so rastli, nezaposlenost je postaja akademska kategorija, potrošniki so posegali po visoko pozicioniranih trajnih potrošnih dobrinah.

Še nikoli niti približno naše ceste in ulice niso bile tako natlačene z dragimi avtomobili. Potreba? Nuja? Varnost? Ekologija? Na žalost se mi zdi, da si novopečeni lastniki kupujejo predvsem prestiž, ki ga sicer niso mogli ustvariti. 

Ampak, s koncem leta 2022 se situacija že spreminja.

Napovedi za naslednji dve leti niso optimistične.

Rast BDP-ja drsi navzdol, prepričan sem, da bo v EU v 2023 ničelna ali negativna in tudi mi smo del EU, tam so naši največji kupci, od katerih smo še kako odvisni.

Saj ne, da kriza že opleta z repom in rjove za vogalom, ampak napovedi za 2023 in morda tudi naprej  v najbolj razvitih evropskih gospodarstvih še zdaleč niso rožnate.

Že nekaj mesecev analitiki opažajo zmanjševanje osebne potrošnje, bolj odgovorno nakupovanje, ki ga usmerja zlasti cena blaga. Iskreno rečeno, zdi se mi, da se že nekaj let živi preveč razkošno glede na ustvarjeno novo vrednost. Poglejmo le na ceste!

Številni, celo preštevilni posamezniki so si omislili svoje sanjske avtomobile. Ceste so polne avtov premijske skupine, ljudje so postali oholi v svojih potrošniških apetitih.

Pa je to zasluga boljšega dela, bolj pravičnega nagrajevanja ali česa drugega?  

Ne bomo razglabljali o tem, kaže pa, da prihaja čas streznitve. Poglejmo te napovedi brez neutemeljenega optimizma, ampak raje s kančkom pesimizma, saj – shit happens – kot pravijo.

Verjetnost, ki jo trenutno ne zna izračunati nihče, se stvari lahko obrnejo še na slabše. Kaj nas torej bržčas čaka:

  • Dvig obrestnih mer za kredite (no, malce tudi za depozite), kar bo posledica ohlajanja evropskega gospodarstva; razlogi za ohlajanje so zlasti v dražje in nezanesljivosti dobaviteljske verige in posledice ruske invazije na Ukrajino; dvig obrestnih mer bo zaviral investicijsko potrošnjo, posledično bo manj zasebnih vlaganj v večje, zlasti infrastrukturne projekte, kar bo povzročalo zmanjševanje zaposlenosti in manj sredstev za osebno porabo.
  • Podražitev proizvodnje ali maloprodajne cene skoraj vsakršne dobrine, bodisi na račun energentov nasploh, ali cen prevoza, kjer imajo izdatno prste v marmeladi ponudniki energije, kar bo še naprej zmanjševalo kupno moč prebivalstva.
  • Zmanjšanje proizvodnje izvozno usmerjenih panog, zlasti vgradnih delov za velike tuje znamke.

 

Da ne naštevamo še pričakovani zlom nepremičninskega trga in podobe radosti v prihodnosti.

Skratka, vse kaže, da nas čaka kriza, da bodo prodajne količine manjše, da bodo sedanji kupci pritiskali na cene ali pogoje, kar pomeni manjši zaslužek, manj dela, odpuščanje,… Kupce, ki bodo sposobni kupovati, bo oblegalo še več dobaviteljev, kupci pa bodo določali pogoje. 

Najslabše je, da vijemo roke in se cmerimo v pisarni, krivimo usodo, pretekle odločitve, Ruse ali Kitajce ali prejšnje vlade ali kogarkoli že in se damo še naprej strašiti z objavami neodgovornih ali zlonamernih na družbenih omrežjih.

Postavimo se na noge!

Preteklosti ne moremo spremeniti, naša moč za predvidevanje prihodnosti pa je najbrž zelo omejeno. Imamo pa sedanjost, imamo zdaj! Danes!

Namesto, da jadikujemo in se oklepamo upanja, da se morda ne bo odvil najslabši scenarij futurologov. Ugotovimo, kaj imamo ta trenutek, s čim in kako lahko poslujemo in kako lahko ukrepamo. 

Spremembe so – verjemite – predvsem v vaših rokah, odvisne od vaših potez in vaših aktivnosti. 

Morate se odločati, morate se prilagajati in želeti morate, da uspete. Kako naj se na mikro nivoju borimo proti stagnaciji ali celo krizi?

Na kratko – naša prizadevanja za prodajo in trženje morajo biti bolj produktivna, hitrejša in uspešnejša.  Učinkovito moramo skrajšati čas produkta do trga, čas do učinkovitosti, in pripravljenost za prodajo.

 Potrebno se je vprašati, kaj naj storimo zdaj, takoj, ta trenutek ali ta teden glede:

  • Zadržanje obstoječih strank/kupcev, saj so najbolj dragocene (dodatna prodaja, ugodne poprodajne aktivnosti, popusti za lojalnosti, itd.)
  • Obravnave potencialnih strank, ki so že nagovorjene ( so že v »pipeline«), vendar ne le z zniževanjem cena, ampak s ponovnim nagovorom, predstavitvijo novosti, taylormade ponudbo, itd.)
  • Zares natančno segmentiranje potencialnih kupcev in ločeno nagovarjanje (ena številka produkta ni dovolj dobra za različne potrebe)
  • Sistematičnega ozaveščanja potencialnih strank, da bolje razumejo svoje potrebe in spoznajo vrednost, ki jo ponujamo; ozaveščanje uporablja drugačen nagovor, jezik, način in kanal od prodaje. 
  • Iskanja novih kupcev (analize kažejo, da je 80 do 90 % vlaganja v marketing nima rezultatov v prodaji in  da kljub visokemu vlaganju v CRM približno 70 % potencialnih strank iz procesa trženja izgine)  
  • Ukvarjanja s posameznimi prodajniki v podjetju, z njihovimi potrebami, željami in sposobnostmi
  • Zmanjšanja stroškov poslovanja (npr. ukinjanje podružnic, zapiranje prodajnih mest, prehod v digitalizirano poslovanje, delo od doma…)
  • Reorganiziranje delovnega procesa (če so kupci npr. na voljo, dovzetni, prisotni. le popoldan in zvečer, jim prilagodite vaš urnik).

 

Predvsem pa, ne obupujte ampak se lotite dela, bodi inovativni, rinite in tiščite v novosti s pametjo, da odnehate, preden bo prepozno, in ne jadikujte! Splošni optimizem pomaga vsem, tarnanje in pesimizem pa škoduje vsem.

 

Uredništvo Podjetnik.net

 

Jan 11, 2023Podjetnik.net
Razširite vsebino:
11 januarja, 2023 Prodajaenergetska kriza, kriza, pandemija, prodaja
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Splošni pogoji poslovanjaNedovoljeno oglaševanje
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
dusevno-zdravje
Kaj imata skupnega delovna sreča in duševno zdravje? Vse.
Kratek pitch in primer izvedbe
Josiana Arippol o mikrokreditih in GSO
nebesa
Nebesa!
5-osebnih-lekcij
Mojca Korelc: podjetništvo in 5 osebnih lekcij, 1/2
8 korakov startup popotovanja | Dr. Serhat Tatlı
darila
Ste že izbrali primerna darila?
 Zanimivo 
Ne revolucija, v inovativnost vodi evolucija
Tatjana Brumat | Razlike med gospodarskimi subjekti
Tavajmo v temi. Zato ker je tako vedno bilo. | Ste ponaredek ali original?
coach, coaching
Kdo je coach? Pogovor s <strong>Tejo Breznik Alfirev</strong>
franšiziji
Kaj vprašati franšizija?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT