• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Nedovoljeno oglaševanje

Nedovoljeno oglaševanje

Nedovoljeno oglaševanje
Čas branja: 3 min      

Oglaševanje ima svoje posebno mesto v novem Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot-1),  uporabljanega v praksi od 26. januarja 2023.

Cilj zakona je boljša zaščita potrošnikov pred  nepoštenimi poslovnimi praksami. Zato se zakon ukvarja tudi z zaščito potrošnikov v zvezi z oglaševanjem, o čemer je bilo v preteklosti veliko negodovanja in se pravzaprav z nedovoljenimi praksami srečujemo vsakodnevno.

Kako zakon definira pojem oglaševanje?


Oglaševanje je vsaka oblika predstavitve, ki je podana v okviru poslovanja ali opravljanja samozaposlenih dejavnosti, katere namen je spodbujanje prodaje blaga, storitev ali digitalne vsebine, vključno z nepremičninami, pravicami in obveznostmi.

Zakon posebej poudarja, da morajo biti oglasna sporočila v jeziku, ki je potrošnikom lahko razumljiv. Zakon tudi določa, da oglaševanje ne sme biti nedostojno ali zavajajoče.

Ali res obstaja nedostojno oglaševanje? Katero je pravzaprav to?

Nedostojno oglaševanje blaga, storitve ali digitalne vsebine pomeni oglaševanje, ki vsebuje sestavine, ki so žaljive ali bi lahko bile žaljive za potrošnike, bralce, poslušalce in gledalce, ali sestavine, ki nasprotujejo morali.

Prav gotovo ste ga že kdaj zaznali, se srečali z njim in se jezili zaradi nedostojnega oglasa, ki je na primer žalil starejše prebivalstvo ali smešil zaradi dialekta prebivalce katere od naših pokrajin.

 

Kaj pa je zavajajoče oglaševanje? 

Oglaševanje, ki je namenjeno kupcem/potrošnikom ali jih lahko doseže, se šteje kot zavajajoče, če na kateri koli način, vključno s predstavitvijo, zavaja ali bi jih utegnilo zavajati.

In bi zaradi svoje zavajajoče narave verjetno vplivalo na ekonomsko obnašanje kupcev ali bi iz enakih razlogov škodilo ali utegnilo škoditi konkurentom.

 

Številni ponudniki so zelo prepričani, da njihovi produkti zlahka potisnejo konkurenčne v kot, če bi le potrošniki poznali njihov produkt in ga primerjali s konkurenčnimi.

Zato se odločijo za primerjalno oglaševanje. 

 

Primerjalno oglaševanje je tisto,  ki na kakršen koli način, izrecno ali z nakazovanjem, določa identiteto konkurenta oziroma blaga, storitve ali digitalne vsebine, ki jo ponuja konkurent.

Primerjalno oglaševanje mora upoštevati zakonska določila, na primer:

  • ne sme biti zavajajoče
  • objektivno primerja resnične podatke glede blaga, storitve ali digitalne vsebine, ki zadovoljujejo iste potrebe ali imajo enak pomen
  • ne ustvarja zmede na trgu med oglaševalcem in konkurentom ali med blagovnimi oziroma storitvenimi znamkami, trgovskimi imeni, drugimi znaki razlikovanja, blagom, storitvijo ali digitalno vsebino oglaševalca in konkurentov
  • ne diskreditira ali očrni blagovnih oziroma storitvenih znamk, trgovskih imen, drugih znakov razlikovanja, storitev, dejavnosti ali razmer konkurenta
  • pri blagu z označbo porekla blaga v vsakem primeru obravnava blago z enakim poreklom
  • se nelojalno ne okorišča z ugledom blagovne oziroma storitvene znamke, trgovskega imena ali drugimi znaki razlikovanja konkurenta ali s poreklom konkurenčnega blaga
  • ne predstavlja blaga, storitve ali digitalne vsebine kot ponaredke ali kopije blaga, storitve ali digitalne vsebine, ki ima zavarovano blagovno oziroma storitveno znamko ali trgovsko ime.

 

Kadar pride pred sodiščem ali pred pristojnimi organi do postopka zoper oglaševanje določenega oglaševalca, je ta dolžan predložiti dokaze glede (ne)resničnosti trditev. 

Na zahtevo prizadetega subjekta poda mnenje o dostojnosti in zavajanju oglaševanja trenutno Slovenska oglaševalska zbornica  svojim Oglaševalskim razsodiščem.

Člani zbornice so sicer že brez zakona zavezani k spoštovanju Kodeksa oglaševanja, ki ga je sprejela Zbornica. 

Slovenski oglaševalski kodeks (SOK) je orodje samoregulative v oglaševalski stroki.

Je nabor načel in pravil, ki jih morajo spoštovati oglaševalci pri snovanju svojih oglasov.

Zakonodaja in kodeks se medsebojno dopolnjujeta, določila kodeksa ne smejo biti v nasprotju z zakonodajo.

Pogosto pa posegajo na področja, ki jih zakonodaja zaradi razdrobljenosti ne more urejati.

O skladnosti oglasov s SOK presoja Oglaševalsko razsodišče.

Samoregulativa oglaševanja, kot pravijo v SOZ, spoštuje predvsem naslednje: oglaševanje naj bo zakonito, dostojno, resnično in ne zavajajoče.

Pripravljeno pa naj bo z občutkom odgovornosti do družbe in potrošnika ter z dolžnim spoštovanjem do pravil konkurenčnosti.

Oglaševalsko razsodišče je v l. 2022obravnavalo osem pritožb, med njimi tudi neutemeljene. 

Poleg morebitne kazni za kršenje tega zakona lahko pristojni inšpekcijski organ prepove objavo oglasnega sporočila do odprave pomanjkljivosti.

Več: https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2022-01-3083?sop=2022-01-3083 

 

 

Uredništvo Podjetnik.net

 

Jan 13, 2023Podjetnik.net
Razširite vsebino:
13 januarja, 2023 IzobraževanjeNedovoljeno oglaševanje
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Prodaja v kriznih časihZakaj je dobro najeti dobrega tekstopisca, copywriterja?
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
regres
Regres 2021
Red Dot nagrade za dizajn – se dirka izplača? | natečaj
osebna-lekcija
Podjetništvo – 5 osebnih lekcij, 2/2
Start-up Sleepy bottle – inovativna mlečna steklenička iz Slovenije!
javni razpisi
Javni razpisi od marca 2021 dalje
Korporativna inteligenca
Korporativna inteligenca – kaj je to?
Zmanjšanje vsiljenih korporacijskih davkov z globalizacijo | Samy Sahli
 Zanimivo 
Gost ima vedno prav | zvezdnik Anthony Melchiorri na kratko o hotelirstvu
Osnove pristajalne spletne strani za višjo konverzijo | Optimizacija za landing page | Romina Kavčič
Prodajni tehniki
Prodajni tehniki
Ecommerce Day 2017 | Ljubljana, 28. in 29. november
Digitalizacija – Prihodnost poslovanja
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT