Kaj je vsebinski marketing?
Vsebinski marketing je namenjen za ustvarjanje vsebin, ki kupcem dejansko pomagajo.
Zato pridobimo njihovo pozornost ter zaupanje in zato bodo kupci pri nas kupili.
Poglejmo si še nekoliko bolj formalno definicijo vsebinskega marketinga. Na Content Marketing Institute so ga takole definirali:
»Vsebinski marketing je strateški marketinški pristop osredotočen na ustvarjanje in distribuiranje dragocene, ustrezne in dosledne vsebine z namenom, da pritegnemo in obdržimo jasno določeno občinstvo in na koncu pridobimo dobičkonosne kupce.«
Oglaševanje ne deluje več?
Četudi za vsebinski marketing prvič slišite, ste verjetno opazili, da klasično oglaševanje ne deluje več tako, kot je nekdaj. Če so ljudje včasih peli pesmice iz oglasov na televiziji, zdaj zapojejo le še kakšno kletvico, ko oglas za damske vložke in pralni prašek prekine ogled zanimivega filma.
Oglasi kupce motijo, zato smo se jih naučili ignorirati. Na spletu pa nam pomagajo razni programčki, ki blokirajo oglase. Ne želimo, da nas kdo moti in nam nekaj vsiljuje. Zaradi vedno hitrejšega načina življenja, skrbno odmerimo, kdaj in komu bomo namenili našo koncentracijo in pozornost.
Še vedno pa imamo kupci želje, potrebe in težave. In potrebujemo ustrezne informacije, ki nam bodo pomagale rešiti probleme in izpolniti želje.
S pojavom pametnega telefona imamo vse informacije tega sveta na dlani.
Dobesedno. Ne potrebujemo prodajalcev. Imamo Google, ki nam najde vse informacije, ki jih potrebujemo pri nakupnem odločanju. In to takoj, dodatno s pomočjo telefona na naši dlani. Moč pa je na strani tistega, ki ima informacije.
Kaj v takšnem svetu, ko so vse informacije prosto dostopno vsem, naredijo podjetja?
Zanimivo, veliko jih začne vlagati še več denarja v klasično oglaševanje. Če nekaj deluje manj, vložijo še več denarja, da lahko deluje na enaki ravni, kot je eno leto nazaj.
Pacientu, ki krvavi, dajo kri. Logično. Ampak, prej kot slej, boste morali ustaviti krvavenje, sicer bo pacient umrl. Ne morete samo dodajati novih vrečk krvi.
Lahko pa se podjetja odločijo za vsebinski marketing, ki upošteva te spremembe in se približa kupcem na način, ki tudi kupcem ustreza.
Z marketingom nočemo več zmotiti ljudi in jih siliti, da gledajo naš oglas, kjer se hvalimo in celo pretiravamo, kako je naš izdelek najboljši.
Pozornost kupcev dobimo drugače. Kupcem prisluhnemo in jim iskreno pomagamo. Kupcem ponudimo tiste vsebine, ki jih želijo videti, poslušati ali prebrati. In to takrat, ko jih kupci sami iščejo. Kupci nas spoznajo, smo jim všeč, nam zaupajo in zato tudi kupijo.
Kdaj pridejo rezultati vsebinskega marketinga?
Vsebinski marketing je tek na dolge proge. Če pri oglaševanju pripravimo kampanjo in potem sledijo rezultati, je pri vsebinskem marketingu nekoliko drugače.
Pri vsebinskem marketingu dosledno in redno ustvarjamo ter delimo vsebine in tako gradimo prepoznavnost in zaupanje. To pa poteka na nekoliko daljši rok.
Začetek je nekoliko težak, ker imate malo vsebin in tudi če so zelo kvalitetne, vam večina kupcev ne more še zaupati. Na tej točki veliko podjetij obupa z vsebinskim marketingom, ker ni takojšnjih prodajnih rezultatov.
Tisti, ki ne obupajo in redno objavljajo kvalitetne vsebine, pa dojamejo resnično učinkovitost vsebinskega marketinga. Koliko časa pa je potrebno za dosego nekih rezultatov ni možno natančno napovedati. Vendar pa – več vsebin kot ustvarite in bolj kot so kvalitetne in uporabne za kupce, bolj ste izpostavljeni, gradite močnejše zaupanje in zato je večja možnost nakupa.
Po drugi strani, pa je tudi uporabna doba ustvarjenih vsebin dolgoročnejša. Vsebine bodo pomagale vašim kupcem, ki imajo isti problem, tudi čez en mesec, eno leto ali pa še petdeset let po tem, ko ste napisali nek članek.
Za koga je primeren vsebinski marketing?
Vsebinski marketing izvajajo tako velika podjetja kot tudi zelo majhna. Razlog je preprost. Vsebinski marketing deluje. In mogoče ga je izvajati z izredno nizkimi stroški.
Zagotovo poznate katero od večjih podjetij, ki uporablja vsebinski marketing: Sears, Colgate, Coca Cola, P&G, Kraft, General Electric, Microsoft, Cisco Systems, John Deere …
Pa poglejmo zelo znan primer podjetja, ki je pričelo z vsebinskim marketingom, ko ta pojem sploh še ni obstajal.
Leta 1895 je izšel prvi izvod revije The Furrow (slovenski prevod: Brazde). Revija je kmetom pomagala uporabljati kmetijske stroje in jim svetovala, kako imajo lahko boljši pridelek. Revijo je izdalo podjetje John Deere, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo traktorjev in kmetijske mehanizacije.
Revija The Furrow izhaja še danes in ima po celem svetu približno 2 milijona bralcev, dodaten doseg pa ima še njihova spletna stran s članki in videi.
Da ne bo pomote. Ta revija ni reklama, ki jo dobite po pošti in vsebuje kupone s popusti. Z revijo pomagajo kupcem. Seveda so v reviji omenjeni traktorji John Deere, vendar vam jih nihče ne prodaja.
Hočete izvedeti več o vsebinskem marketingu?
Vas je vsebinski marketing pritegnil in bi ga radi poskušali izvajati sami? Super! Dodatne napotke boste dobili v še dveh člankih, ki sem jih pripravil za spletni portal Novi Podjetnik.
Vas vsebinski marketing zanima še bolj podrobno in bi radi izvedeli več? Prenesite si brezplačno e-knjigo Vsebinski marketing. V njej boste izvedeli skoraj vse, da bi lahko začeli pridobivati kupce z vsebinskim marketingom.
Domen Hrabar