• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » INTELEKTUALNA LASTNINA – zanemarjena vrednost | Tina Osojnik

INTELEKTUALNA LASTNINA – zanemarjena vrednost | Tina Osojnik

Čas branja: 3 min      

»Mi tega ne potrebujemo zaščitit, to se ne da, je predrago, saj nas nihče ne bo kopiral, moramo prodat naprej,…«

 

To so tipični stavki modernih startupov in malih podjetij, ki predvsem vidijo strošek v patentih in znamkah ter geografsko oddaljeno grožnjo v Kitajcih. Se absolutno strinjam, podjetje raste skozi prodajo in, ja, pravilna zaščita stane, a nikakor toliko, kolikor ste sedaj pomislili in prodaja se lahko zgodi samo enkrat in nikdar več. Ne verjamete?

 

 

Ali ste vložili svoj čas in denar v razvoj svoje inovativne storitve, produkta? Ali imate budget za marketing in prodajo? V obeh primerih je odgovor definitivno – ja.

Kaj pa odgovor na tole vprašanje:

ali imate denar za zagotovitev svoje ekskluzivne vloge na trgu? Ali imate denar za obrambo svojih produktov (v katere ste vložili čas in denar za sam razvoj in marketing) na trgih pred velikimi igralci oz. posnemovalci? Lahko kar špekuliram in predvidevam, da ga nimate. Čemu pa ste potem vlagali vse to, če pa se niti braniti ne morete, niti cene ne morete dvigniti, niti se ne morete pogajati?

 

 

Intelektualna lastnina je tista vez med razvojem in trgom, ki drži skupaj poslovni model in glavo nad vodo.

Danes je moderno in predvsem nujno biti inovativen in prvi – oboje skupaj pa zahteva premišljeno vstopanje na trge, saj v času interneta in globalizacije kakšen korak premisleka ne škodi. Internet in odprti trg sta krasno prodajno in marketinško orodje, a hkrati tudi mreža pasti. Ko ste enkrat na trgu, se je treba znati obnašati in paziti nase. Mnogi pravide, da ste »premajhni« itd., a težko postanete veliki, če svojega znanja in konkurenčne prednosti ne zaščitite.

Seveda, poznam open innovation svet, znanje se deli, a vseeno- pojdite pogledat baze patentov, znamk, modelov, preverite vse pravne dokumente na spletnih straneh podjetij – vse to je z razlogom. Zakaj? Ker podjetja enostavno želijo, da se ves razvoj in ves trud povrne.

 

 

Ne skrbite, če ste v IT industriji, kjer so patenti težko podeljivi… tam ste skoraj brez skrbi. Vsaka panoga ima svoje zakonitosti, svoja pravila, potrebno je najti optimalno varianto za vas, popolnoma zadoščajo dobri pravni dokumenti. Ne obstaja svetovni patent, ne obstaja svetovna znamka, ampak dobra novica za vas je – ne potrebujete svetovne zaščite. Kar je seveda super z vidika stroškov.

 

Mednarodna zakonodaja je tako urejena, da se inovatorjem zelo približa sistem taks, ki so zelo ugodne na vseh ključnih trgih (EU, USA, CN, CA..) in tu se srečamo z zelo pomembno strateško usmeritvijo pri odločanju:

  • Kateri produkt je paradni konj in ga bomo ščitili
  • Kje ga bomo ščitili (samo ključni trgi)
  • Kakšen bo poslovni model (s tem se določajo cene, delitev odgovornosti med partnerji)
  • Koliko denarja bomo dali za obrambo?

 

Lep primer je strategija znanega podjetja FUJITSU  http://www.fujitsu.com/global/documents/about/ir/library/integratedrep/IntegratedReport2016-pdf-all.pdf (stran 9) in njihovo poročilo o aktivnostih na področju intelektualne lastnine http://www.fujitsu.com/global/Images/bsoipa-2016.pdf , iz katerega je lepo razvidna pomembnost baze znanja in izkoriščanja tega znanja. Res je FUJITSU veliko podjetje, a primer velja tudi  za startupe in mala podjetja.

Z znanjem, ki ga želite tržiti, je treba ravnati previdno, treba je vedeti, kje ga želite prodajati, kdo bodo vaši partnerji, kdo so vaši konkurenti ter kakšne zakonitosti zahteva vaša industrija.

Je bolje patent ali poslovna skrivnost, ki se ščiti s pogodbo? Želite krepiti brand? Ne pozabite – brand je vreden toliko, kolikor ga lahko pravno ubranite. Kako? O tem naslednjič.

 

Tina Osojnik

Apr 24, 2017Tina Osojnik
Razširite vsebino:
24 aprila, 2017 Finance
Tina Osojnik

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/tina-osojnik

Tina Osojnik je magistra prava z MBA. Ukvarja se s strateškimi vprašanji intelektualne lastnine ter mednarodnim pogodbenim pravom. Karierno pot je začela na Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino. V podjetju Studio Moderna je vodila oddelek za intelektualno lastnino in pokrivala 23 trgov. Je mentorica startupom, EU coach za intelektualno lastnino in mednarodna predavateljica ter svetovalka podjetjem. Deluje v okviru JT Business Development; svetuje slovenskim in tujim podjetjem pri vstopih na tuje trge glede optimalne zaščite interesov v tujih jurisdikcijah. Do boljših rešitev ji pomaga bogato znanje o zaščiti pravic intelektualne lastnine (know how, software, patenti, avtorske pravice, znamke, trade secrets, brand enforcement), mednarodne izkušnje iz področja strateškega in pravilnega upravljanja teh pravic in obvladovanje pogodbenega prava, ki je zelo pomembno pri vstopu na trge.

VRHUNSKA PRODAJNA PREZENTACIJA | Mateja MarkičKaj je vsebinski marketing in za koga je primeren? | [1/3] | Domen Hrabar
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
kadrovska-funkcija
Digitalizacija kadrovske funkcije
Legenda socialnega podjetništva – Lenka Puh
Odgovornost za stvarne napake pri prodajni pogodbi | Luka Pust – Odvetniška družba Neffat
Profesionalci?
javni-razpisi
Javni razpisi v aprilu 2020
krizno komuniciranje
Krizno komuniciranje in napake
pogodba o zaposlitvi
POGODBA O ZAPOSLITVI za določen ali nedoločen čas
 Zanimivo 
Nasledstvo v družinskem podjetju 1/4
Saša Einsiedler: “Za podjetnike-začetnike”
Vodenje navzgor in poslovni asistent | Suzi Asfour
Pridržek-lastninske-pravice
Pridržek lastninske pravice
Talne označbe
Talne označbe
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetja
Hitro rastoča podjetja
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si