Se v službi dolgočasite?
Hodite na delo že z jutranjo kepo v želodcu?
Vam gredo sodelavci na jetra?
Ste naveličani turnusov in dela ob sobotah?
In še najpomembnejše:
Imate poslovne ideje, ki jih v okviru vaše službe ne morete realizirati, ki jih morda vodstvo ignorira, zavrača, ali pač niso primerne glede siceršnjega predmeta poslovanja podjetja?
Radi bi se torej sami preizkusili v poslu, radi bi uresničili vaše sanje o neodvisnosti, radi bi uresničili odlične ideje, radi bi si sami izbrali zmagovito ekipo.
Podjetništvo, še posebno zagonsko, ni nekaj, kamor vložite del svojih prihrankov, kot so na primer kriptovalute, sedete za ekran in gledate, kako se nabirajo obresti in kako raste vrednost imaginarnemu denarju zaradi svetovnega kriminala in korupcije.
In si manete roke in štejete milijone…
To, investitorstvo, ni podjetništvo, tudi neaktivno solastništvo v gospodarskih družbah ni.
Tisto so kapitalske igrice za ljudi s presežnim kapitalom, ki ga podjetniki sicer potrebujejo. Ampak investitorji redko tvegajo z vsem svojim premoženjem, kot so v to pogosti prisiljeni podjetniki.
Podjetništvo je na začetku predvsem odrekanje, stres, hoja po vrvi, zanemarjanje družine, … spopad z birokracijo in davkarji, …
in čisto nazadnje lovorjev venec zmagovalca na podjetnikovi glavi, ki ga okrona za dosežene uspehe.
Morda. In upanje umre zadnje, pravijo…
Pomislite na stvari in težave, ki so pred idealnim vstopom v podjetništvo prikrite ali nezavedno potisnjene v ozadje. Naštejmo jih nekaj!
- Kot podjetnik, sam svoj šef, boste vsaj na začetku sprejeli vse vloge. Zbiranje sredstev, pridobivanje sodelavcev, plačevanje teama, nadzor časovnice projekta, marketinško angažiranje, računovodstvo, postavitev prodaje, itd….
Sčasoma, če vam bo rast podjetja uspela, boste seveda posamezne sektorje zaupali sodelavcem. Toda za poganjanje podjetja in njegovo uspešnost boste vseeno odgovorni vi.
Preden torej zapustite varno službo, realistično ocenite, ali zmorete povečan obseg dela, ali nimate obveznosti, ki bi vam preprečevale podaljšane delovnike, in ali imate zagotovljene finančne vire do samostojnosti podjetja. - Potrebujete trden in jasen poslovni načrt (več: https://podjetnik.aktualno.si/poslovni-nacrt-kot-osnova/ ), ne zbirko želja in optimističen pogled glede potreb in pričakovanj trga. Še huje, če je podložen z nepoznavanjem panoge, v katero se spuščate. Pri tem si lahko pomagate z mentorstvom izkušenega podjetnika, nikakor pa ne skačite iz letala brez padala!
- Če je mogoče, je smotrno razvijati in preizkusiti poslovno idejo v svojem prostem času, tudi med vikendi, dokler ne pride do faze, da se ji v resnici obeta uspešna realizacija. Tako ne zapustite socialne varnosti, ki ga nudi delovno mesto in zmanjšate tveganja, po drugi strani pa je to zelo naporno početje. Šele, ko ste primerno prepričani, da bo poslovna ideja uspela, zapustite varno, redno službico, pa če vam gre še tako na živce!
- Zelo pomembno je, da zelo zelo realno ocenite, koliko denarja potrebujete, preden ga bo projekt/podjetje začel vračati in postal samostojna enota. (več: https://podjetnik.aktualno.si/napake-startupov-35-financiranje/)
Koliko bo stroškov po posameznih vrstah, kolikšno rezervo potrebujete pri nekem časovnem okviru in od kje boste ta sredstva črpali oziroma jih pridobili.
Številni novi podjetniki so padli na tem vprašanju.
Optimistično je pričakovati, da bo novo podjetje že v nekaj mesecih uspešno poslovalo, še posebno, če potrebuje razvoj produkta in ekipo za njim.
Od panoge do panoge so stvari sicer različne, ampak instantni uspeh, v nekaj mesecih, je vsekakor na meji čudeža.
- Nadobudni novi podjetnik naj se ne zapre vase, dela tiho kot mravljica na projektu, ki bo pretresel svet in ga konkurenti ne smejo zaznati, dokler ne bo prepozno za njih. Seveda ne sme vsevprek razpredati in podajati svoje ideje, kar se v družbi v lokalu rado pripeti, in ideje odletijo. Socialni stiki, živi in spletni, lahko pomagajo graditvi mreže, ne pa usihanju. In pozitivna prepoznavnost bo zagotovo v pomoč zagonskemu podjetniku, ko bo produkt ponudil na trgu.
- Smotrno se je pripravljati v skladu z doktrino MVP (minimalno izvedljiv produkt), ki zmanjšuje ali odreže razvojne stroške (več: https://podjetnik.aktualno.si/minimalno-izvedljiv-produkt-mvp/).
- Sicer pa lahko nadobudni podjetnik svojo poslovno idejo razkrije zaupnim prijateljem, ki jo ne bodo zlorabili (naj bodo profesionalni čim bolj širokega spektra) in jo tako testira. Tak, korekten feed-back je zlata vreden, ni pa statistično merljiv in je torej nezanesljiv ter lahko služi le kot informacija.
- Pripravljajte se na lansiranje svojega produkta tudi tako, da negujete že obstoječe osebne in poslovne povezave in jim dodajate nove. Še posebno so pomembni mnenjski voditelji, infrastrukturni upravitelji, maloprodajne trgovske mreže, spletni mojstri,..
Še niste obupali? Zdaj pa kar pogumen skok v podjetništvo!
P.S.: Na portalu je desetine ali stotine prispevkov, ki vam lahko pomagajo pri odločitvi.
Vito Komac