• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Pritožbe poslušajte do konca

Pritožbe poslušajte do konca. Iz knjige Boruta Zorana Neprijetna izkušnja .

pritožbe
Čas branja: 4 min      

Ko se soočite s stranko, ki se pritožuje, je le-ta razburjena in prestrašena. V takšnem stanju reagira najrazličnejše, še najbolj pogosto se odzove z jezo in agresivnostjo.

Ne glede na njen nastop delujte profesionalno. To pomeni, da se ne odzivate emocionalno. Pustite svoj ego doma, saj pritožbe v večini primerov ne letijo na vas osebno. Popolnoma ista situacija bi doletela tudi vašega sodelavca. Ko stranka stresa jezo je najmanj, kar pričakuje besedni dvoboj z vami. Prepiranje s stranko je kot podpihovanje požara. To pa ni vaš namen, kajne?

 

Če za trenutek obrnemo situacijo. Pomislite na zadnji primer, ko ste se sami kje pritoževali ali reklamirali. Kaj se je takrat podilo po vaši glavi? Stavim, da vsaj nekaj od naštetega: »Kaj, če mi ne bodo verjeli? Kaj če mi ne bodo hoteli pomagati? Kaj, če bodo rekli, da sem sam kriv? Kaj če…« Nešteto vprašanj in strahov. Ta negotovost in strah sta toliko večja, kot je višja vrednost izdelka ali opravljene storitve. In vse to vsaka posamezna stranka izlije na njej svojstven način. Zavedajte se, da je stranka šibkejši člen, ne glede na to, kako nastopi in prihrumi nad vas.

 

Najpametnejša stvar, ki jo v tem trenutku lahko naredite je, da poskušate ohraniti mirno kri, vedro čelo in ste modro tiho. Točno tako! Jezik za zobe! Stranka se mora umiriti in tišina je vaš najboljši zaveznik, medtem ko vam stranka razlaga, kaj je narobe. 

 

Stranko glejte v oči, če se le da. Ne poveste pogleda v tla. Gledanje v tla lahko stranka razume kot izmikanje odgovornosti in priznavanje krivde. Ne dopustite, da boste videti kot mali otrok, ki je nekaj ušpičil in ga nekdo ošteva. Vem, včasih je to zelo težko in stresno, vendar ne gre drugače. Če čutite, da stranka dominira nad vami in je ne morete gledati v oči, si lahko pomagate z majhnim trikom. Stranko glejte v zgornje trepalnice namesto direktno v oči. Tako se izognete neposrednemu očesnemu stiku, stranka pa bo vseeno imela občutek, da jo gledate v oči. Trik lahko preizkusite z vašim sodelavcem. Med pogovorom ga glejte normalno, le da ga namesto v oči gledate v trepalnice. In ga vprašajte, kam ga gledate. Zagotavljam, da ne bo opazil razlike. 

 

Kot sem že večkrat omenil, je pravilen odnos najpomembnejši. Spomnimo se na izsledke raziskav, ko večina strank, ki so imele problem, ni bilo zadovoljnih z načinom, kako so reševali njen problem.  

 

Poskusite takole. Stranka naj dobi občutek, da ste ji naklonjeni in da razumete njene težave. Včasih je za to dovolj že samo prijazen nasmešek. Dajte ji vedeti, da je dobrodošla. Pomaga tudi, če ji rahlo prikimavate v znak podpore. Pomislite, ali se lahko jezite na nekoga, ki vam je naklonjen, ki vam želi pomagati? Z vsako besedo, ki jo stranka izgovori, kopni njena jeza in kmalu se bo popolnoma umirila. Na postopek umirjanja glejte kot na lonec vrele vode. Bolj se boste trudili lonec pokriti, bolj bo iz njega letela para in bo pršilo vsepovsod. Če pokrov samo poveznete na stran, se zadeva takoj umiri. Ko pa ugasnete ogenj in posodo odkrijete, se tudi voda začne takoj hladiti. Skratka, stranko poslušajte, ne prepirajte se z njo, ne kurite po nepotrebnem.  Ko boste opazili, da se je stranka umirila, je čas za naslednji korak. Še prej pa naredite kratek test.

 

Ali ste dober poslušalec? (test)

Ste dober poslušalec? Ali lahko ponovite s svojimi besedami vse, kar vam je nekdo pripovedoval zadnjih 5-10 minut?

Odgovorite na naslednja vprašanja:

DA NE

  1. Ali se ves čas zavedate pomembnosti       ______       ______

    pozornega poslušanja?

 

  1. Ali sogovornika opogumljate, da pove kar misli?       ______       ______

 

  1. Ali si stalno prizadevate, da bi poslušali                 ______       ______     

    »med vrsticami« in se ne osredotočate samo na to

    kar stranka pove, temveč kaj s tem misli?

 

  1. Ali se dovolj posvečate k temu, da ugotovite       ______       ______

    strankine potrebe?

 

  1. Ali vedno poslušate stranko, da pove do konca,                 ______       ______      

    kar želi? (čeprav se vam zdi, da ste vmes to že uganili)

 

  1. Ali postavljate dodatna vprašanja, da si razjasnite                 ______       ______

    in pojasnite strankine zahteve?

 

  1. Ali si skušate poenostaviti razlago, če stranka                 ______       ______

    govori zapleteno in prestrokovno?

 

  1. Ali poslušate strankino pritožbo do konca in šele                 ______       ______

    nato komentirate?

 

  1. Ali običajno pričakujete, kakšna vprašanja in                 ______       ______

    pritožbe boste lahko sprejeli?

 

  1. Ali se izogibate igračkanju ali da ste kako drugače                  ______       ______  

zaposleni medtem, ko se pogovarjate?

Rezultat: seštejte vse odgovore, kjer ste odgovorili z DA. Osem do deset točk pomeni, da ste dober poslušalec in stranke vam z lahkoto izrazijo svoja vprašanja in skrbi. Pet do sedem – ste povprečni poslušalec. Vse kar je manj pa pomeni, da morate strankam nameniti več pozornosti in izboljševati svoje sposobnosti.

 

Borut Zoran

Knjigo Neprijetna izkušnja lahko naročite na: www.borutzoran.com

 

Poglejte si še druge prispevke istega avtorja:

https://podjetnik.aktualno.si/zadovoljstvo-strank/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kako-se-pritozujemo/ 

Mar 7, 2022Borut Zoran
Razširite vsebino:
7 marca, 2022 Veliko o vsempritožbe
Borut Zoran

Borut Zoran se skoraj celo kariero ukvarja s strankami, njihovimi željami, težavami in iskanju primernih/pravih rešitev. Je avtor knjige (Ne)prijetna izkušnja in številnih strokovnih člankov.

Za podjetja in posameznike izvaja predavanja in svetovanja; zaposlenim pomaga najti primerne načine, da bi imeli pravilen oz. primeren odnos do strank in odlično opravljali svoje delo.

Njegovo poslanstvo je posredovati svoje bogato znanje, saj želi pomagati zaposlenim, da bodo neprijetne izkušnje postale prijetne tako zanje kot njihove stranke.

Ruska dačaRazpis Eurostars 3
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Zanimivo 
Posel v vesolju 2018 | Go to Space, Young Man!
zasebnost
Zasebnost službenega e-maila
Atipični zavezanec za DDV
Atipični zavezanec za DDV
darila
Vračilo brezhibnega izdelka
Revidiranje
Revidiranje? Revizija? Kaj je pravzaprav to?
Podjetnik in motivacija
Socialno podjetništvo: Zavod Pod strehco
 Zanimivo 
Revidiranje
Revidiranje? Revizija? Kaj je pravzaprav to?
Kreativnost prodajnikov
izvrsbe
Izvršbe na nepremičnine zdaj omejene
Odpoved pogodbe o zaposlitvi
Vodenje navzgor in poslovni asistent | Suzi Asfour
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetja
Hitro rastoča podjetja
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si