Vse več je dokazov, da so zaposleni, ki imajo pri delu več svobode in samostojnosti, srečnejši in bolj produktivni.
Prav tako pa je vse več tistih, ki trdijo, da na primer delo od doma zmanjšuje produktivnost. Razlogi za to naj bi bili v slabši samo-organizaciji dela, pomanjkljivim in nedovoljenim nadzorom nad dislociranim delavcem, njegovo morebitno osamljenostjo in bledenjem korporativne kulture, vrednot in timskega dela.
Ali naj imajo zaposleni več ali manj svobode?
Naj imajo zaposleni popolno svobodo pri oblikovanju svojega urnika, s kom delajo in tudi v veliki meri – kako se bo njihov rezultat v finančnem smislu med njimi in podjetjem tudi delil.
Ne samo start-upovec Cameron Doody, številni strokovnjaki in raziskovalci v mednarodnem prostoru trdijo, da v sedanji dobi gospodarskega razcveta “Ljudje ne želijo več le službe; želijo izpolnjujočo službo.” pravi.
Meni, da opolnomočen zaposleni na nekem delovnem mestu izboljšuje storitve za stranke, poveča učinkovitost in nekako ustvarja občutek, da je zaposleni »lastnik« svojega delovnega mesta in ga upravlja kot podjetnik.
Zagonski podjetnik Doody, katerega podjetje je zelo hitro naraslo na 10.000 sodelavcev v prodaji, bolj prekarnega tipa, daje ob tem nekaj nasvetov.
Podajte parametre, nato ponudite izbiro
Dajete zaposlenim možnost, da sami določijo svoj urnik in stopnjo odgovornosti. Torej jih ne silimo v prejemanje dela, načina dela in odgovornosti, za katero menijo, da ji niso kos.
Vsako delo, vsako delovno mesto je priložnost; priložnost za posameznika in priložnost, da podjetje zadovolji potrebe kupcev, naročnikov, klientov.
Nagradite najboljše
Če se pri izbiri kakovostnih kandidatov še vedno zanašate na življenjepise, ste za časom, delate predzgodovinsko in izgubljate zaposlovalne vojne.
Siviji sami ne zadoščajo več za iskanje in zaposlovanje najboljših ljudi.
Obstajajo številne metode evaluacije dela zaposlenih. Kombinacija mnenja sodelavcev in strank se zdi najprimernejša. In dobre rezultate je potrebno nagraditi.
Opustite 8 do 16
Ljudje smo si različni. Nekateri svoje delo opravijo zgodaj zjutraj. Nekateri ga raje meljejo ob koncu tedna ali v zgodnjih jutranjih urah.
Imeti izbiro pri odločanju, kdaj boste opravili svoje najboljše delo, je izjemno opolnomočujoče. Vendar pa je treba pri tem upoštevati dnevne delovne urnike naročnikov oziroma kupcev. Ti imajo prednost, če hočemo delati posel.
Mnogi menedžerji še vedno vztrajajo pri 8-16 iz enega samega razloga – nadzora.
Manjka jim zaupanja, da bi se odrekli nadzoru nad urniki zaposlenih. Če določite delovni čas med 8. in 16. uro, da bi videli, kako vaši zaposleni delajo, potem:
- niste najeli pravih ljudi ali
- morda imate nekatere težnje po nadzoru.
Ob tem pa se je vseeno potrebno prilagajati poslovnemu okolju, torej predvsem kupcem in njihovim aktivnim delom delavnika.
Poiščite način za poenotenje kulture
Če se odločite opustiti običajni delovni dan, boste morali poiskati druge načine za ustvarjanje kohezivne kulture podjetja. Če zaposlenim dovolimo, da nadzorujejo svoje delovne urnike, bo prišlo do večje avtonomije, lahko pa tudi do izoliranosti zaposlenih.
Pri tem lahko pomagajo ustvarjeni poslovni rituali, kreiranje teh pa je prepuščeno podjetju in njegovi misiji in viziji.
Z usposabljanjem vcepljajte vrednote
Ne pričakujte, da bo vizija vašega podjetja zadostna za motiviranje zaposlenih.
Zaposleni se želijo počutiti usklajene s podjetjem, zato operativne vrednosti naredite zelo očitne, da ne ugibajo o njih. Zelo jasno povejte, kaj cenite in to aktivno tudi živite!
Ko svojim zaposlenim omogočite, da naredijo nad pričakovan vtis na stranke in spletejo močne vezi, da bi razvili še višjo raven storitev za stranke, hkrati pa so pri svojem delu bolj zadovoljni.
Zdi se, da pa pri tem konceptu uveljavljanja notranjega podjetništva, kjer opolnomočeni in urnikov svobodni zaposleni dela in ustvarja znotraj svojega notranjega podjetja.
Merila delitve ustvarjenega rezultata pa je potrebno z variantami vred doreči najprej, še v pogodbi o zaposlitvi ali poslovnem sodelovanju, da ne bo kasnejših zadreg in slabe volje.