Za predstavitveno brošuro se odločimo, kadar želimo na enem mestu zajeti večje število informacij in hkrati z njimi strankami odgovarjati na vprašanja kot so:
- Kdo smo? Kaj ponujamo? Kaj je naša dodana vrednost? Kje in na kakšen način lahko sodelujejo ali pridejo v stik z nami?
- Znotraj tega želimo pustiti nepozaben vtis in prikazati občutek za našo dodano vrednost in posebnosti naših storitev/izdelkov za našo potencialno stranko.
Vendar pa brošura in ostale tiskovine nimajo tako velikega učinka kot so ga včasih imele.
Zdaj ko imamo veliko več možnosti doseči efektivnejše rezultate z digitalni kanali. Njihovi rezultati so veliko bolje merljivi in katerih učinkovitost lahko toliko bolje optimiziramo.
Je pa res, da so priložnosti, ko tudi brošura zelo dobro lahko služi naši viziji. Če znate vsebino dobro pripraviti in z brošuro tudi naprej rokovati, izbrati tudi za to primeren čas, utegne biti ravno tako učinkovita in unikatna metoda, da nekdo poglobi svoje zanimanje za vas, vašo storitev in dodano vrednost, ki jo prinaša.
Kot oblikovalka se z vsebino in dilemami, ki jih imajo podjetja glede brošure velikokrat srečam.
Zato sem se tudi odločila, da danes z vami delim nekaj res enostavnih trikov v treh korakih. S temi koraki lahko izboljšate učinkovitost vaše predstavitvene brošure. Tako da bo spodbudila vaše potencialne stranke, da si vzamejo čas in poglobijo v vaš predstavitveni material.
Ti koraki so:
ZGRADITE POVEZAVO MED VSEBINO IN DEKORATIVNIMI ELEMENTI BROŠURE
Redkokateri se že s prve loti poglobljenega branja vaše brošure. Če pripravimo našo potencialno stranko, da našo brošuro vzame in jo prelista smo naredili prvi veliki korak. Kako jo k temu spodbudimo, o tem malce kasneje.
Med začetnim prelistavanjem si sprva ogledujemo vizualne oporne točke. Kot so fotografije, ilustracije, grafi, diagrami. In tudi naslovnice in ostalo izpostavljeno kratko besedilo, v splošnem prištevamo med te vizualne oporne točke.
To so točke, ki so odgovorne za prvi nepozaben vtis in občutke posebnosti oz. dodane vrednosti. In ravno te vizualne točke lahko izkoristite za konkretno povezavo bralca z informacijami, ki jih bodo našli v tekstu.
In to storite tako, da med te vizualne oporne točke vključite opise, ki jih imenujemo »opis k sliki«. Angleško ta opis imenujemo »caption«.
Sliši se tako preprosto kajne?
A pogosto vidim, da je to v brošure (in ostale tiskovine) le malokrat vključeno.
Opis k sliki ali caption pomeni besedo ali dve ali kratek stavek, ki opisuje dogajanje na sliki, ilustraciji, grafu.
Uporabljamo ga kot povezovalni člen med glavnim tekstom in vizualnimi elementi.
Prisotnost teh elementov posebej fotografije je nam čisto samoumevna in logična. A verjemite, da našim strankam to pogosto ni. Ti elementi so prva stvar, ki jih vidi in z opisom poskrbimo, da mu postane ta stvar tudi smiselna.
V življenju se z zanosom lotimo stvari, ki imajo za nas smisel. S tem smo zgradili most za našega bralca, ko pride do tistega dela vsebine, kjer si mora vzeti čas, energijo in se vanjo poglobiti.
Pogosto so ti vizualni elementi brez opisa za našega bralca samo dekoracija (zanj manj relevantna vsebina) in jih tudi tretira tako.
Načelo dobrega oblikovanja pa je vedno, da so vizualni elementi v prvi vrsti vizualna komunikacija in šele nato dekoracija. Dekoracija je seveda pomemba, in včasih obstajajo tudi izjeme, je pa hierarhično po efektivnosti običajno za vsebino in vizualno komunikacijo.
Priporočene izjeme so recimo, da so elementi na naslovnici močni povezani z prepoznavnostjo vaše blagovne znamke, njenimi barvami in vzorci in želite to tudi sporočati.
TUDI BROŠURA JE LAHKO INTERAKTIVNA APLIKACIJA
Interaktivnih aplikacija je termin, ki ga bolj poznamo iz digitalnega sveta in pomeni, da uporabnika vključujemo v proces, ga vodimo k akciji skozi sam program, namesto da je pasivni opazovalec. Bolj ko aktivno vključujemo uporabnika v samo vsebino, bolj je pozoren in voljan uporabe same aplikacije. V našem primeru brošure.
Več načinov je kako napravimo brošuro interaktivno.
Je pa to po navadi trik, ki se ga uporablja na zadnjih straneh brošure. To naredim recimo tako da vključite pobarvanko, križanko, ali uganko.
Druga možnost je pa da vključimo kakšno zgodovinsko ali kulturno zanimivost, misel, citat, ter menite, da je relevanten tudi za vaše bralce, ki je oblikovano tako kot da nakazuje predel, ki ga moramo izrezati.
Kot smo to navajeni pri trgovinskih kuponih, le da namesto, da bi jih unovčili, si izrezke iz naše brošure lahko shranijo in potem postavijo na kakšno priljubljeno mesto.
O nekaterih teh metodah, recimo o izrezovanju kupona je pisal že David Mackenzie Ogilvy (1911-1999), ki ga kličejo tudi oče oglaševanja, kot uspešno metoda pri konverziji potencialnih strank v kupce.
Mi v prvi vrsti želimo preleviti osebo v bralca naše vsebine. Tak pristop k brošuri v vašemu bralcu vzbudi dragocenost, saj se s svojo aktivnostjo, ki sploh ni nujno, da jo dejansko izvaja, ampak že zaradi povabila počuti kot aktivni del nje.
UPORABLJAJTE BROŠURO KOT VAŠE ORODJE
Ne puščajte brošure ležati na mizi in upati, da si bodo vaše stranke z njo same postregle. Sicer se lahko to zgodi, če imate res privlačno naslovnico, a če jo uporabljate samo za to, vas je naslovnica drago stala.
Glede naslovnice bi dodala še to: Izkoristite naslovnico tudi za to, da pripoveduje vašo zgodbo, vas loči od ostalih in vam tako pomaga pri predstavitvi. To pomeni, da je poudarek na vizualni komunikaciji o kateri smo govorili že zgoraj, ne pa toliko na sami dekoraciji.
Brošura je vaše orodje, ki vam pomaga pri prodaji oz našem primeru predstavitev podjetja, ni pa vaš prodajalec ali predstavnik kot oseba.
Potencialnim bralcem , če je le možno sami predajte v roke brošuro, pred tem jo pred njim odprite in povzamete kaj bo v njej našel. S tem boste znatno povečali interaktivnost in zanimanje vaše stranke za vašo vsebino.
Izredno dobro oblikovana brošura, z zelo kvalitetno vsebino brošuro ne bo naredila toliko, če bo nekje ležala in čakala da jo kdo vzame, kot pa če ji vi pred potencialno stranko vdihnete življenje.
Poleg teh trikov, ki lahko znatno povečajo učinkovitost vaše predstavitvene brošure, se mi zdi pomembno, da dodam še kratek opomnik:
Ko gre za tiskano gradivo, lahko že med samim procesom načrtovanja brošure nastajajo stroški, za katere se marsikdaj ne zavedamo, pokažejo se pa šele pri končni ponudbi pri tiskarju.
Storitve in material, ki vplivajo na kočno ceno brošure so:
Vaš čas, storitve oblikovalca ( naslovnica, postavitev tipične strani, oblikovanje n števila strani, popravki), priprava dokumenta na tisk, tisk brošure, izbira paprija. Znamka, vrsta (recikliran, sijaj, mat, navaden) in gramatura (papir z višjo gramaturo je navadno debelejši), število strani oz, količina papirja in vrsta vezave, ki se najpogosteje uporabljajo pri brošurah. Lahko je v obliki zloženke, najosnovnejša in najcenejša je po navadi spenjanje s sponkami, vezava s špiralo in lepljena vezava.
Pri vezavi je treba poudariti, da v kolikor je debelejša brošura (ima veliko strani, ponavadi nad 40 ali 50, odvisno tudi od gramature oz debeline papirja), vezava s sponkami, ne bo prišla več v poštev, ker zaradi količine papirja ne boste mogli zapreti brošure.
Vezava s sponkami ne pride več v poštev tudi kadar število strani ni deljivo s 4, saj tako ostajajo prazne strani oz je potem potrebno dodati in razporediti vsebino na več ali manj strani.
Popravki oz dodajanje vsebine pri vezavi s sponkami, če ste zapolnili vse strani v brošuri pomeni štiri nove dodatne strani, to je ena pola. Prazne strani vas pri končni cene drago stanejo, posebej če so velike naklade.
In se je v takem primeru bolje odločiti za spiralno ali lepljeno vezavo, kjer ni potrebno dodajati cele pole. Lahko se odločimo za dve strani, celo šest, deset, skratka v primeru spiralne ali lepljene vezave, ni več potrebe, da je število strani deljivo s štiri.
O tem sicer ni potrebno ta trenutek toliko razmišljati, je pa dobro da veste o čem razmišljati ko se pogovarjate s tiskarjem.
Izbor korakov za učinkovitejšo predstavitveno brošuro pa tudi opomnik pri načrtovanju stroškov lahko upoštevate tudi pri drugih tiskovinah kot so vizitke, zloženke, revije, prospekti, katalogi, prodajne brošure in pdf dokumente.
*Primeri oblikovane brošure so delo Katje Vresk. Fotografije via Unsplesh. Roza val via Pixabay. Mockups via Mockups-Design.
Poglejte si še:
https://podjetnik.aktualno.si/4-skrivnosti-poslovnih-vizitk-katja-vresk/
https://podjetnik.aktualno.si/logo-sestavine-in-lastnosti/