Se lahko naučite, da postanete odličen vodja skupine v enodnevni delavnici? Se lahko naučite prodaje tako, da o tem preberete knjigo? Se boste lahko naučili ustvarjati grafike svetovnega kova v samo enem šolskem semestru? Ponavadi je to zgolj začetna točka. Ne samo, da potrebujete več časa, ampak tudi vaje in izkušnje. Če pogledamo celotno sliko, vidimo, da gre pri učenju za proces in ne za dogodek.
Kako to načelo spremeni kulturo učenja in pristop do učenja?
Prvič nam ustvari vpogled v to, da “zganjanje” zaposlenih v učilnice, postavitev knjižnice ali internetni tečaji ne bodo zadostovali, da bi povečali produktivnost ali pa zagotovili prenos naučenega na delovno mesto.
Drugič – zgradi primer za vodeno mentorstvo in “coaching”, da zagotovi zadosten obseg oz. mero vaj in pridobljenih izkušenj, ki se zgodijo z namenom in ne zgolj po naključju.
Tretjič – morda najpomembnejši učinek je, da nam dovoljuje vpogled v učenje na način, kot smo do sedaj spremljali ostale procese v organizaciji. Dovoli nam, da primerjamo dosedanji način učenja z novim in lahko nato najdemo načine, da v njem zmanjšamo porabljen čas, odvečen balast in variabilnosti. Procesi so – v nasprotju z učnimi načrti – lahko merljivi, s sprotno analizo pa jih lahko izboljšamo, da postanejo bolj učinkoviti za veliko nižje stroške.
Ko si v organizaciji prvič začrtajo proces učenja za katero koli funkcijo, se ponavadi znajdejo pred dvema dilemama.
Prva dilema: ni samo en načina učenja, ampak jih je več. Proces učenja bo definiran od ene izmene do druge, od enega nadrejenega do drugega, kdaj so zaposleni z izobraževanjem začeli in kdo je bil njihov vodja / učitelj … Prehod iz več različnih učnih procesov na en najboljši skupni praktični proces bo pospešil usposabljanja in vodil v boljšo kvaliteto in konsistentost.
Druga dilema: ko je celoten proces začrtan iz »dneva ena«, je do usposobljenosti ponavadi potreben dolgotrajen proces z veliko porabo časa / od zaključka strokovnega usposabljanja do pozitivne spremembe – doseženega novega želenega nivoja opravljanja delovnih nalog. V takih primerih se ponavadi začne resnično učenje šele v praksi. Navadno je zelo neuradno in nestrukturirano. Je različno za vsakega posameznika. Če spremenimo ta neuradni del treninga v bolj strukturiran pristop, bomo tako skrajšali krivuljo učenja za vsaj 30 – 50%.
Lista “5 načel učenja”:
(kliknite na povezavo)
- UVOD: 5 načel učenja
- Načelo 1: Učenje je proces in ne enkratni dogodek
- Načelo 2: Vedeti ≠ delati
- Načelo 3: Hitrost je ključna
- Načelo 4: »Dobro ni dovolj dobro«
- Načelo 5: Bodite »just in time« / ravno v pravem času