Skrbnik za srečo zaposlenih (Chief Happiness Officer) je v bistvu kadrovski menedžer s posebnimi kvalifikacijami.
Predvsem verjame, da so zadovoljni zaposleni boljši zaposleni in se ne skriva za strokovnimi vprašalniki, merjenji in avtomatizmi.
Vključevanje zaposlenih, njihovo motiviranje in dvig ravni uspešnosti so vse lastnosti dobrega kadrovskega managerja.
Čeprav so to najpogostejše odgovornosti, ki se uporabljajo za opis položaja Skrbnik za srečo zaposlenih, obstaja veliko več področij kadrovanja, kjer je sreča pomembna.
Vsako posamezno dejanje do osebe v zvezi z njenim odnosom do podjetja, kar pomeni vse kadrovske procese, je mogoče na novo opredeliti, da se zagotovi srečna izkušnja in delovno mesto, ki ga preveva sreča.
Zaposlovanje in uvajanje, načrtovanje kariere, upravljanje uspešnosti, upravljanje nasledstva, angažiranost in priznanje, odhod in upokojitev so vse področja, ki jim lahko v srečo usmerjen pristop zelo koristi.
Zagotavljanje sreče zaposlenih je je ambiciozen cilj.
Kadrovski vodja si lahko prizadeva, da bi to dosegli z uporabo vrste vrednot ali načel za vsako posamezno interakcijo s posameznikom, bodočim, trenutnim ali nekdanjim zaposlenim.
- Vsako osebo obravnavajte kot pomembno človeško bitje
Sliši se kot očitna stvar, vendar je slabo ravnanje in odnos z zaposlenimi eden največjih dejavnikov fluktuacije. Zaposleni si zaslužijo, da jih obravnavamo kot stranke v smislu spoštovanja, besedišča, dejanj in obljub.
Delodajalcu nič ne daje pravice, da svoje delavce obravnava kot eno samo veliko skupinsko telo ali pomanjkljiv proizvodni faktor, ki ne deluje v skladu s pričakovanji in jih ne dosega.
Po svetovno opravljeni raziskavi le 44 % zaposlenih pravi, da se počutijo cenjene pri delodajalcu. Spoštovanje je bistvena sestavina zdravega delovnega odnosa.
- Zagotovite si osnove
Delavec mora imeti dobro pokrite osnovne potrebe in pričakovanja (npr. pravočasno izplačana plača in in povrnitev dogovorjenih stroškov), šele nato mu za zadržanje in nagrado ponudimo avto za osebno rabo.
- Dajte zaposlenim glas
Edinstveni posamezniki, ki delajo za vaše podjetje, morajo biti slišani. Za to potrebujejo ustrezne kanale, usmeritve in akcijsko pot, ki zagotavlja odziv na njihove potrebe in ideje.
Ne glede na to, ali gre za naknadni klic ali e-pošto po intervjuju ali povratne informacije o njihovi dejavnosti, morajo vedeti, da jih nekdo posluša.
- Poskrbite, da bodo prikazane vrednote vašega podjetja
Skoraj vsak članek ali poročilo o angažiranosti zaposlenih vam bo povedal, da so vrednote podjetja pomembne. So temelj, na katerem je zgrajeno vaše podjetje in povezujejo vašo zunanjo podobo (vašo blagovno znamko) z vašo notranjo podobo (vašo kulturo podjetja).
Kadarkoli morate sprejeti odločitev, rešiti konflikt ali potrebo po inovacijah, bi morale biti vaše izhodišče prav vrednote podjetja.
Ni dovolj, da imamo vrednote na listu papirja. Morate jih navesti in jih nenehno znova navajati, jih vključiti v dejanja in zagotoviti, da ljudje izkazujejo te vrednote.
Da bi se to zgodilo, morate zaposlovati ljudi na podlagi sprejemanja in udejanjaja teh vrednot, jih ustrezno ovrednotiti in kot take nagraditi.
- Ponudite jim svobodo
Že večkrat ste najbrž slišali naslednje: “Če ljudem daste svobodo, vas bodo presenetili.”
Ponudite jim svobodo upravljanja s svojim časom in produktivnostjo, svobodo prilagajanja delovnega prostora in svobodo uresničevanja lastnih zamisli.
- Podpora rasti
Včasih ljudje potrebujejo nekoga, da verjame, da lahko rastejo. Kot kadrovski vodja ste lahko ta oseba na kateri koli stopnji njihovih delovnih izkušenj, tako da jih spodbujate, da gradijo na svojih prednostih in izkoristijo več priložnosti.
Ustvarite in spodbujajte priložnosti za rast, da izkoristite talentirane ljudi, ki ste jih zaposlili. Seveda, če jih želite obdržati.
- Spodbujajte prijetno okolje
Pričakovanje zabave na delovnem mestu (npr. bilijard, namizni tenis, mali nogomet in podobno) in posledičnimi iskanji zaposlitve je lahko zavajajoče. Pomembnejše je novincem predstaviti veselje ob učenju česa novega ali v strokovni diskusiji s kolegi, čeprav je res da občasne pol športne aktivnosti lahko utrujenim delavcem vrnejo nekaj energije.
V resnici je zelo pomembno, da se ljudje občasno sprostijo, saj je to pretežno v prid produktivnosti. Dajte jim torej svobodo in jim zaupajte, da jo bodo pametno uporabljali.
- Spodbujajte učinkovito timsko delo
Morda ste zaposlili najboljše individualce, vendar morajo delati skupaj in doseči rezultate. Zelo malo ljudi je po naravi nagnjenih k dobremu delovanju v ekipah.
Kadrovski strokovnjak bi jih moral na skupinsko delo pripraviti npr. z vajami teambuildinga in stalno podporo, morda z izvajanjem scenarijev na temo Sreča pri delu za ekipe.
Ti se navezujejo na vsakdanje situacije pri delu in ponujajo učinkovite in utemeljene rešitve težav.
Sreča – skrivna sestavina
Sreča na delovnem mestu je postala pomembna skrb tako za zaposlene kot za vodje.
Za vodjo kadrovske službe je sreča skrivna sestavina, ki jo mora dodati svojemu načrtovanju. S spremljanjem in analiziranjem ravni zadovoljstva v vaši organizaciji boste lahko natančno napovedali in upravljali zavzetost in zadržanje zaposlenih.