Kadar pogodba vsebuje določbo, ki omogoča zvišanje cene organizatorja, mora imeti tudi določbo o znižanju cene za potrošnika in način izračuna iste.
Znižanje je obveza organizatorja, kadar pride do znižanja stroškov.
Povišanje cene je možno zaradi:
- sprememb cene goriva
- povišanje davkov ali pristojbin, vključenih v pogodbo, povzročeno od tretje osebe
- spremembe menjalnih tečajev, povezanih s turističnim paketom.
S povišanjem cen mora organizator obvestiti potrošnika vsaj 20 dni pred začetkom turističnega paketa.
Pogodbene pogoje lahko organizator spremeni, kadar:
- je to njegova pogodbena pravico
- gre za zanemarljivo spremembo.
Kadar organizator predlaga zvišanje cene za več kot osem odstotkov, lahko potrošnik v razumnem roku, ki ga določi organizator potovanja, privoli v predlagano spremembo ali odstopi od pogodbe o paketnem potovanju, ne da bi plačal odstopnino.
Če potrošnik v postavljenem roku ne odgovori, se šteje, da odstopa od pogodbe.
Potrošnik lahko sprejme nadomestni turistični paket vsaj enakovredne vrednosti, če ga organizator ponuja.
Če je paket slabši, je potrošnik upravičen do znižanja cene.
Kadar potrošnik ne sprejme nadomestnega turističnega paketa, mu mora organizator najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe vrniti vsa plačila.
Organizator potovanja lahko odstopi od pogodbe o paketnem potovanju zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe o paketnem potovanju.
V primeru premajhnega število udeležencev po pogodbi; organizator mora potrošnika obvestiti o odstopu:
- vsaj 20 dni pred začetkom potovanja, ki je daljše od šest dni;
- vsaj sedem dni pred začetkom (če traja dva do šest dni)
- 48 ur pred začetkom (potovanje, krajše od dveh dni).
Potrošniku mora organizator povrniti plačilo, ne pa nastale škode.
Podjetje je odgovorno za napake, ki so nastale zaradi tehničnih okvar v sistemu rezervacije in jih je podjetju mogoče pripisati. Potrošnik lahko zahteva povrnitev škode.
Organizator potovanja ima pravico zahtevati povrnitev škode od tretje osebe v tolikšni meri, kolikor je povrnil škodo potrošniku, znižal ceno ali izpolnil druge obveznosti po tem zakonu.
Potrošnik lahko prenese pogodbo o paketnem potovanju na tretjo osebo, ki izpolnjuje pogoje, o čemer pred začetkom turističnega paketa obvesti organizatorja potovanja.
Če potrošnik v teh primerih obvesti organizatorja vsaj sedem dni pred začetkom turističnega paketa, se to šteje za razumen rok.
Prenositelj in prevzemnik pogodbe sta solidarno odgovorna za plačilo preostalih obveznosti in drugih stroškov.
Organizator lahko zaračuna dejanske stroške prenosa, o drugih pa mora predložiti dokazila prenositelju.
Potrošnik lahko kadarkoli pred začetkom turističnega paketa odstopi od pogodbe o paketnem potovanju.
Organizator lahko od njega zahteva od potrošnika plačilo ustrezne in upravičene odstopnine.
Te so lahko določijo že v pogodbi, sicer pa odštejejo od skupne cene pričakovani prihranki in prihodki iz nadomestne uporabe storitev.
Kadar se pred začetkom potovanja v kraju potovanja ali v neposredni bližini pojavijo neizogibne in izredne okoliščine, ki bistveno vplivajo na izvedbo turističnega paketa, ali neizogibne in izredne okoliščine, ki bistveno vplivajo na prevoz potrošnika v kraj potovanja, potrošnik lahko od pogodbe o paketnem potovanju odstopi in je upravičen do povračila vseh plačil brez plačila odstopnine, ni pa upravičen do povrnitve škode.
Potrošnik ima v primeru pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov, pravico, da v 14 dneh odstopi od pogodbe brez navedbe razloga.
V primeru odstopa potrošnika od pogodbe o paketnem potovanju ali odstopa organizatorja potovanja od pogodbe o paketnem potovanju organizator potovanja brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe, vrne potrošniku vsa opravljena plačila, razen odstopnine.
Več:
https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2022-01-3083?sop=2022-01-3083