Zakon o varstvu potrošnikov ureja tudi turistične aranžmaje.
Pogodba o paketnem potovanju po tem zakonu je vsaka pogodba o turističnem paketu.
Za pogodbo o paketnem potovanju štejejo vse pogodbe, ki zajemajo potovalne storitve, vključene v turistični paket.
Povezan potovalni aranžma pomeni vsaj dve različni vrsti potovalnih storitev, kupljenih za namene istega potovanja ali počitnic, ki ne štejejo za turistični paket, zaradi česar so sklenjene ločene pogodbe s posameznimi ponudniki potovalnih storitev, če podjetje:
- omogoči, da potrošnik ob enkratnem obisku njegove prodajne točke ali stiku z njo izbere in ločeno plača posamezne potovalne storitve, ali
- usmerjeno omogoča nakup vsaj ene dodatne potovalne storitve drugega podjetja, če je pogodba s tem drugim podjetjem sklenjena največ 24 ur po potrditvi rezervacije prve potovalne storitve.
Opisane določbe se ne uporabljajo za:
- turistične pakete in povezane potovalne aranžmaje, ki trajajo manj kot 24 ur in ne vključujejo prenočevanja;
- ki so ponujeni ali izvedeni občasno na nepridobitni osnovi.
Organizator oz. prodajalec potovanja mora pred sklenitvijo pogodbe o paketnem potovanju potrošniku posredovati naslednje informacije o turističnem paketu, če se nanašajo na vsebino turističnega paketa:
- kraj oziroma kraje potovanja, načrt potovanja, obdobje bivanja z datumi in število vključenih nočitev, kadar je vključena nastanitev,
- kraj, datum in čas odhoda in povratka oziroma okviren čas odhoda in povratka, če čas še ni natančno določen,
- prevozna sredstva, njihove značilnosti in kategorije, trajanje prevoza in kraji vmesnih postankov ter prometne povezave,
- lokacija, glavne značilnosti in po potrebi turistična kategorija nastanitve v skladu s pravili države potovanja,
- načrt plačila obrokov,
- obiski, izleti ali druge storitve, vključene v skupno dogovorjeno ceno turističnega paketa,
- najava potovalnih storitev v skupini, velikost skupine
- jezik ustne komunikacije s potrošnikom
- morebitne dodatne informacije za osebe z omejeno mobilnostjo in podobnim
- firmo, poslovni naslov, telefonsko številko elektronski naslov organizatorja potovanja in prodajalca potovanja
- skupno ceno turističnega paketa, vključno z davki in z vsemi morebitnimi dodatnimi pristojbinami, taksami in drugimi stroški ali navedbo vrste morebitnih dodatnih stroškov, ki jih bo potrošnik še moral plačati, kadar teh stroškov ni mogoče razumno izračunati pred sklenitvijo pogodbe;
- plačilne pogoje, zneske predplačila, jamstva
- prelomno število udeležencev, pod katerim lahko organizator potovanja odstopi od pogodbe
- popis potrebnih dokumentov
- pravici do odstopa od pogodbe in pogoji
- o zavarovanjih za kritje stroškov pomoči, vključno s povratkom, v primeru nesreče, bolezni ali smrti.
Te informacije mora potrošniku organizator zagotoviti, tudi kadar prodaja po telefonu.
Tudi pri povezanih turističnih paketih (več izvajalcev), spletna rezervacija, ipd. si ti medsebojno izmenjujejo potrošnikove podatke in ga obveščajo o gornjih zahtevah najkasneje 24 ur potrditvi prve rezervacije v verigi oziroma paketu.
Morebitne spremembe podatkov mora organizator oz. prodajalec potovanja sporočiti potrošniku pred podpisom pogodbe.
Kadar ponudnik ne zagotovi informacij o dodatnih pristojbinah, taksah in drugih stroških, potrošnik teh dodatnih plačil ni dolžan pokriti.
Pogodba o paketnem potovanju je sestavljena v preprostem in razumljivem jeziku.
Kadar se sklene v pisni obliki, je napisana čitljivo.
Organizator oz. prodajalec potovanja potrošniku zagotovi izvod pogodbe potrdilo o sklenjeni pogodbi na trajnem nosilcu podatkov ob sklenitvi pogodbe. Kadar je pogodba sklenjena ob hkratni fizični prisotnosti strank, lahko potrošnik zahteva izvod pogodbe na papirju.
Pogodba o paketnem potovanju ali potrdilo o sklenjeni pogodbi vključuje informacije o turističnem paketu lahko pa tudi naslednje:
- dogovorjene posebne zahteve potrošnika
- odgovornosti organizatorja potovanja
- obveznosti organizatorja glede pomoči potrošniku, če ima ta težave;
- naziv subjekta, ki zagotavlja varstvo v primeru likvidnostnih težav, in njegove kontaktne podatke, vključno z naslovom
- kontaktne podatke lokalnega predstavnika
- obveznost potrošnika, da nemudoma obvesti organizatorja o morebitnih težavah
- kontaktne podatke skrbnika, kadar potuje mladoletnik sam
- o postopku za reševanje pritožb
- o mehanizmih za izvensodno reševanje potrošniških sporov v skladu z zakonom, ki ureja izvensodno reševanje potrošniških sporov
- o pravici do prenosa pogodbe na drugega potrošnika
Organizator potovanja potrošniku pravočasno pred začetkom turističnega paketa zagotovi potrebne račune, vavčerje, vozovnice in informacije o načrtovanem času odhoda.
Če je treba, zagotovi tudi informacije o rokih za prijavo in načrtovani čas vmesnih postankov, prometnih povezav in prihoda.
Dokazno breme glede izpolnjevanja obveznosti podjetja v zvezi z informiranjem potrošnika nosi podjetje.
Več:
https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2022-01-3083?sop=2022-01-3083