• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Avto na firmo – ali se nakup službenega vozila splača?

Avto na firmo – ali se nakup službenega vozila splača?. službena vozila.

nakup avta na firmo
Čas branja: 5 min      

 

Avto na firmo – prednosti

 

Prednosti nakupa/najema osebnega vozila za podjetje so predvsem: znižanje stroškov za kilometrino, povečana mobilnost ključnih zaposlenih, omogočen skupinski, kadar je to potrebno, večji ugled podjetja, ohranitev sredstev za druge potrebe, kadar gre pri nakupu na kredit ali lizing ter zmanjšanje dobička.

 

Avto na firmo – slabosti

 

Slabosti avta na firmo pa so zlasti: morda pretirano visoki stroški vzdrževanja (gorivo, popravila, vzdrževanje), zlorabe in nizka skrb s strani uporabnikov, nakup osebnega ne šteje med investicijske olajšave, veliko administracije, ko se vozilo uporablja za zasebne na potrebe.

 

Nakup službenega vozila

 

Mika vas, da bi »na firmo« kupili avto, češ, si bom ja znižal stroške in si ne bom iz svojega denarja kupoval avta, saj bi ga kdaj res rabil tudi za službo.

Ampak, ali je nakup službenega avta racionalno smiseln? Kaj povedo na koncu številke? Najprej se je potrebno vprašati, ali opravlja podjetje dejavnost, za kar je uporaba avta smiselna.

Ali službeni avto potrebujemo za:

  • dolga potovanja
  • prevoz več članov delovne ekipe hkrati na lokacije
  • prevoz manjših količin vzorcev ali dostavo manjših količin blaga
  • zaradi več prestiža in celostne podobe podjetja
  • zunanje oglaševanje (ljudje opazijo logotip vašega podjetja, ko ste na cesti, na parkiriščih, …)

 

Bo nakup smiseln in upravičen glede obsega potreb podjetja? Koliko kilometrov bomo z njim naredili letno? Morda lahko ocenimo prevožene kilometre na podlagi računovodskega poročila o izplačanih kilometrinah. Ocenjeno število kilometrov vgradimo v izračun celotnih stroškov na letnem nivoju.

Če izračun stroškov glede na življenjsko dobo vozila, predvidene prevožene kilometre, ostale stroške in amortizacijo vozila pokaže ekonomsko upravičenost (denimo zmanjšanje celotnih stroškov prevoza), potem je odločitev za službeno vozilo dokaj enostavna.

 

Kaj povedo na koncu številke?

 

Službeni avto za zasebne potrebe

 

Uporabljajo ga lahko zaposleni, lastnik ali zunanji uporabnik. V takem primeru je potrebno dosledno voditi poti z vpisom v potne naloge, ki morajo biti vedno v vozilu in na voljo morebitni inšpekciji. Le z dosledno evidenco je možno ločiti službene od zasebnih kilometrov.

Moramo mesečno obračunavati bonitete, tudi plačevanje prispevkov in akontacije dohodnine. Najpogostejše napake so pri vodenju evidenc o prevoženih kilometrih, saj so te pogosto nepopolne, manjkajo podatki o uporabnikih, seštevki kilometrov imajo »luknje«, itd. Čeprav ima zaposleni soglasje predstojnika (morda celo sebe) za uporabo vozila za osebne potrebe, mora za službene poti vseeno pisati potne naloge, ki so med drugim tudi podlaga za priznavanje drugih potnih stroškov in morebitne 100% bolniške odsotnosti v primeru nesreče.

 

uporaba službenega vozila v zasebne namene

uporaba službenega vozila v zasebne namene

 

 

Uporaba vozila za zasebne potrebe torej zahteva veliko discipline in natančnosti;  včasih je kar naporno sprotno vodenje evidence prevoženih kilometrov in s službenimi potmi povezanih stroškov.

Davkarji na podlagi zakonov pojmujejo, da je uporaba službenega vozila za zasebne namene boniteta. Torej gre za znesek, ki se prišteje davčni osnovi, kar lahko povzroči tudi prehod v višji dohodninski razred.

 

Boniteta je znesek, ki se prišteje davčni osnovi, kar lahko povzroči tudi prehod v višji dohodninski razred.

Višina bonitete zgolj za uporabo vozila znaša je 1,5% nabavne vrednosti vozila mesečno, če pa podjetje plača tudi gorivo, znaša povečanje 1,875%, Kadar zaposleni prevozi manj kot 500km mesečno, se prejšnjih 1,5% prepolovi. V stroške nabave vozila se všteva tudi DDV. Upoštevana nabavna vrednost vozila pada po 15% letno, od petega leta naprej pa po 10%.

 

Investicija v službeno vozilo in stroški, ki jih ta prinese

 

Davčna olajšava za investicijo v osebni avto je možna le za hibridne pogone in povsem električni pogon. Za avtomobil v lasti podjetja se lahko obračunavajo upravičeni stroški, tako za poslovno kot za zasebno uporabo.  Upravičeni stroški osebnega vozila so: vzdrževanje (gorivo, gume, vinjete,…) in servisiranje,  registracija in amortizacija  (upoštevati je potrebno, da je najkrajši čas za amortizacijo osebnega vozila 5 let).

 

DDV pri nakupu službenega vozila

 

Davčni zavezanec ne sme odbiti DDV od osebnih avtomobilov, motornih koles, goriv in maziv, nadomestnih delov in storitev, tesno povezanih s tem. Izjema so vozila, ki se uporabljajo za opravljanje dejavnosti prevoza potnikov in blaga, dajanje v najem in zakup ter za nadaljnjo prodajo, vozil, ki se uporabljajo v avtošolah za izvajanje programa usposabljanja iz vožnje v skladu z veljavnimi predpisi, kombiniranih vozil za opravljanje dejavnosti javnega linijskega in posebnega linijskega prevoza ter osebnih specialnih vozil, prilagojenih izključno za prevoz pokojnikov;

 

Če pri trgovcu z avtomobili v EU kupujete rabljen avto, kar je večkrat privlačna opcija, je treba DDV, ki je na računu prikazan ločeno, plačati ali pa tudi ne, odvisno od tega, kako trgovec obračuna DDV na zadevni avtomobil. Pogosto se je za informacije pametno obrniti kar na davčni urad v državi nakupa.

 

Pri uvozu rabljenega avta iz EU kupec ni upravičen do odbitka DDV, plačati pa mora DMV, ki je sicer nizek, izjemoma tudi homologacijo.

 

Alternativne možnosti

 

Namesto nakupa novega vozila bi podjetje, ki gleda na stroške, preračunalo, kolikšni so primerljivi stroški, če zaposleni uporabljajo lastna vozila.

Podjetje se lahko namesto za nakup odloči za lizing ali najem vozila. Prav zadnje se pogosto izkaže za privlačno opcijo, saj najemodajalec skrbi za vzdrževanje in popravila vozila, podjetje pa le plačuje mesečno najemnino.

Višina bonitete zgolj za uporabo vozila znaša 1,5 % nabavne vrednosti vozila mesečno, če pa podjetje plača tudi gorivo, znaša povečanje 1,875 %. Kadar zaposleni prevozi manj kot 500 km mesečno, se prejšnjih 1,5% prepolovi. V stroške nabave vozila se všteva tudi DDV. Upoštevana nabavna vrednost vozila pada po 15 % letno, od petega leta naprej pa po 10 %.

 

Uporaba vozila po tretji osebi

 

Vozilo v lasti podjetja lahko za privatne potrebe uporablja tudi lastnik, ki v podjetju ni zaposlen, ali poslovodna oseba, ki ni zaposlena v podjetju.

Gre za ugodnost in davčno obravnavano kot vsak drug dohodek po 105. členu Zakona o dohodnini in je lahko obdavčen kot dohodek iz pogodbenega razmerja.

Torej: ni vse zlato, kar se sveti;  tudi pri nabavi službenega avtomobila je pametno imeti močno ošiljen svinčnik.

 

Uredništvo Podjetnik.net

Okt 8, 2021Podjetnik.net
Razširite vsebino:
8 oktobra, 2021 Financeavto, podjetje, vozilo
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Je podjetje družina?Marža vs. rabat
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (102)
  • Izobraževanje (158)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (76)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (26)
  • Praktični nasveti (125)
  • Prodaja (63)
  • Startup (39)
  • Uncategorized (1)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (191)
 Zanimivo 
srednjesole
Nov srednješolski portal SrednjeŠole.si
čas
Učinkovito upravljanje s časom
500 PODJETNIC | eksplozija rdeče energije!
donacije
Donacije in zakonodaja
Zapiranje podjetja – izbris družbe
slogan
Slogani – preračunavam v preigravam
Dr. Tine Nagy – Dizajnersko razmišljanje – kje izvira in kam seže filozofija
 Zanimivo 
turizem
Turizem v kriznih časih
Talne označbe
Talne označbe
prepoznava laži
Kako prepoznati laž
Osma Michelinova zvezdica!
BREZPLAČNA E-KNJIGA – »Kar so vam na poslovnem faksu zamolčali …«
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (102)
  • Izobraževanje (158)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (76)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (26)
  • Praktični nasveti (125)
  • Prodaja (63)
  • Startup (39)
  • Uncategorized (1)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (191)
 Javni razpisi 
čebelar
Trije razpisi za čebelarje
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetja
Hitro rastoča podjetja
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si