• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Covid-19 in rešitve za dobro počutje pri delu

Covid-19 in rešitve za dobro počutje pri delu

covid19
Čas branja: 5 min      

Če je besedna zveza »dobro počutje pri delu« povezana z ureditvijo delovnega okolja, je po marcu 2020 poudarek na ureditvi delovnega kotička doma ter prezračevanju in čiščenju zraka.

Ste tudi vi eden izmed milijonov ljudi, ki delate od doma? 

COVID-19 je v svetu sprožil največji eksperiment dela od doma v naši zgodovini. Velika in mala podjetja so se že leta trudila, da bi njihovi zaposleni delali od doma, a jim ni uspelo. Zakaj je uspelo tokrat? Nekateri so mnenja, da zato, ker je bil prehod na delo na daljavo kolektiven. Bili smo na točki, ko je bilo nujno, da stopimo skupaj. In smo. Spremenil se je vsakdan vsakega posebej in vseh nas.  

Med epidemijo COVID-19 smo več časa preživeli doma v zaprtih prostorih. V prostore, kjer bivamo in preživljamo čas z družino, smo dodali še delo. Pogosto smo se znašli v nepričakovani, povsem novi situaciji, nad katero nismo imeli nadzora. 

Naš največji izziv je postal, kako uskladiti svoje zasebno življenje in delo v enem prostoru, kjer je veliko motenj iz družinskega okolja, gibanje je omejeno in pogoji za delo so neustrezni. Marsikdo je na začetku videl situacijo kot prednost, saj ga je premamilo sproščeno domače okolje, da lahko dela v pižami na kavču in s prenosnikom v naročju. Na dolgi rok je postala očitno, da delo od doma zahteva od posameznika veliko samodiscipline. Že samo dolgotrajno sedenje v neudobni drži povzroča tveganja za kostno-mišična obolenja, ki so pri vrhu med poškodbami pri delu v Sloveniji. 

Zakaj je pomembna ergonomska ureditev delovnega mesta?

Za vzpostavitev nadzora nad našim zdravjem pri delu. Naša naloga je, da poskrbimo za svoje dobro počutje, kolikor je v naši moči. 

Kako? S čim bolj ergonomsko ureditvijo delovnega mesta. Ergonomija je dokaj nova veja znanosti, ki pomaga prilagoditi delovno okolje tako, da delo opravimo z manjšimi napori in pri tem ohranjamo svoje zdravje. Glavni cilj ergonomske ureditve delovnega mesta pa je, da v aktivnem obdobju ohranimo zdravje, kar nam bo omogočilo, da bomo lahko zdravi uživali tudi po upokojitvi. 

V pisarni je delodajalec odgovoren, da je delovno mesto ergonomsko urejeno in da usposobi zaposlenega za varno in zdravo delo, med tem ko je zaposlen dolžan delati v skladu z navodili delodajalca. S selitvijo dela domov pa si je moral zaposleni sam oblikovati svoje delovno mesto. 

Zadnje leto in pol vse več ljudi išče odgovore in rešitve, da bi si ergonomsko uredili tudi delovno mesto doma. Želijo vedeti, kaj jim bodo te spremembe prinesle in kako bodo podprle njihovo zdravje pri delu, saj prej niso prepoznali vrednosti pravilne ureditve, ker je to zanje opravil delodajalec. To je zelo pozitivno, saj je ohranjanje zdravja odvisno od nas samih. Opažam, da se je povečalo povpraševanje po dvižnih mizah in ergonomskih pripomočkih, kot so podstavek za monitor in prenosnik, opora za zapestje ter počivala za noge. Spodaj navajam nekaj rešitev za izzive, s katerim se soočamo pri delu z računalnikom. 

  • Kako postati bolj aktiven pri delu?

Dvižna miza in delovna postaja, izkoriščanje odmorov (kratki, aktivni, za malico, letni) in redna telesna dejavnost. Dolgotrajno sedenje je eden ključnih vzrokov za pojavnost bolečin v hrbtu, vratu in zapestju. Izpostavljeni smo tudi tveganju za srčno-žilne bolezni in slabši presnovi. 

  • Kako preprečiti bolečine v hrbtu pri sedenju? 

Podpora za hrbet in počivalo za noge. Sedenje na stolu brez prave podpore hrbta in stopal povsem na tleh lahko povzroči slabši krvni obtok, neudobje v predelu hrbta in splošno utrujenost. 

  • Kako se izogniti pritisku v zapestju?

Podloge za zapestje. Večurno tipkanje na računalniku ali prenosniku lahko povzroči bolečine in neudobje v naših zapestjih, ki lahko povzročijo sindrom zapestnega prehoda. 

  • Kako sprostiti napetost v vratu?

Podstavek za monitor, prenosnik, dokumente. Sklanjanje naprej ter gibanje glave gor in dol, da vidimo na zaslon, lahko povzroči napetost v vratu. 

Ko prepoznamo vrednost pravilne ureditve, bomo imeli večji nadzor nad pravilnim delom, tudi ko se bomo vrnili nazaj v pisarne. Kadar niste prepričani, da imate dovolj strokovnega znanja za odločitev pri izbiri stola in ergonomskih pripomočkov, se je pametno odločiti za strokovno pomoč in nasvete pri izbiri pohištva in ureditvi celotnega delovnega mesta. 

Konec epidemije in vrnitev na delovno mesto

Ko bo menda konec epidemije, se bo del zaposlenih vrnil nazaj v pisarne, drugi del pa ostal na delu od doma. A COVID-19 je še vedno prisoten. V podjetjih, kjer so se zaposleni vrnili v pisarne, se za omejitev okužb odločajo za obnovo prezračevalnih sistemov in redno čiščenje, pa seveda zamenjavo zraka v delovnih prostorih.  

Zakaj je pomemben čist zrak v zaprtih prostorih?

Raziskave kažejo, da smo okužbam najbolj izpostavljeni ravno v zaprtih prostorih, kjer je zrak poln aerosolov, ki lahko brez ustreznega prezračevanja ostanejo v zraku tudi po več ur. 

Že pred COVID-19 je NIJZ posvečal pozornost tveganju zaradi izpostavljenosti onesnaženemu zraku v zaprtem prostoru. Ugotovljeno je bilo, da je koncentracija onesnaženja zraka v zaprtih prostorih lahko tudi do petkrat  višja kot zunaj!  Svetovna zdravstvena organizacija pa je objavila, da danes povprečen človek v razvitem svetu 90 % svojega časa preživi v zaprtih prostorih. 

Ste morda vedeli, da naj bi človek vsak dan vdihnil približno povprečno 10.800 litrov zraka?

Zato zrak, zračenje in prezračevanje postaja vse bolj pomembno za vse nas. Mnoge zgradbe so narejene tako, da so energetsko učinkovite in imajo zato vgrajena okna, ki popolnoma tesnijo. To pa pomeni, da onemogočajo kroženje zraka. Klimatske naprave niso dovolj za čist zrak. 

Pisarne so odličen primer prostora, ki si ga delimo tudi več kot devet ur dnevno in ki ima stalen pretok obiskovalcev, prodajalcev in zaposlenih, ki s seboj na delovno mesto prinašajo viruse, mikrobe in patogene. Če dodamo še vonj hrane, ki ostane od kosila in skupnih prostorih, postane jasno, zakaj so pisarne z vidika kakovosti zraka velik problem.

Za zagotavljanje kvalitetnega prezračevanja je na primer zelo primeren profesionalni čistilec zraka AeraMax. Test v neodvisnem laboratoriju je pokazal, da z 99,99-odstotno učinkovitostjo zmanjšuje aerosolizirano koncentracijo koronavirusa 229E v zraku v eni uri delovanja!  Tudi vse ostale molekularne nečistoče (virusi, mikrobi, bakterije, prah, vonjave) praktično enako odstrani

Je bil eksperiment dela od doma uspešen? 

Mnenja so različna.  Nekateri zaposleni ostajajo pri delu od doma, drugi se vračajo v podjetja. Nekateri so se želeli vrniti v pisarne, drugi ne. Delo od doma vsekakor zahteva od posameznika veliko samodiscipline in dobre pogoje za delo. 

COVID-19 je zagotovo spremenil delovne navade vsakega posebej in vseh nas. Nekaterim je dal čas za razmislek, drugim je naložil še več dela. Vsi pa smo dobili vpogled v primerjavo pogojev dela v različnih delovnih okoljih, v izrednih pogojih in možnost spoznanja prednosti in slabosti le teh. 

Naredimo si prostor na delovnem mestu in doma takšen, da nas bo podprl pri našem zdravju in si ustvarimo dobro počutje za bolj kvalitetno življenje danes in v prihodnje. Vzemimo si to znanje v vednost in dajmo predloge, pripombe delodajalcu ter se skupaj pogovorimo o možnostih za izboljšave. 

Zdravje je konec koncev v naših rokah! 

 

Maja Rihar, facilitatorka za delovni prostor

LinkedIn

 

 

Maja Rihar

Sep 16, 2021Maja Rihar
Razširite vsebino:
16 septembra, 2021 Covid-19covid-19, delo od doma
Maja Rihar

Maja Rihar je facilitatorka za delovni prostor, ustanoviteljica podjetja Dobra pisarna, organizatorka dogodkov, blogerka, žena in mati dveh otrok. Ima 30 let delovnih izkušenj na področju organizacije dela, dela z ljudmi, varnega in zdravega dela in dobrega počutja pri delu. Išče odgovore in vpeljuje inovativne rešitve, ki pri delu zavirajo učinkovitost in ustvarjajo dobro počutje.

KONTAKT: maja.rihar@dobrapisarna.si

Konferenca o javnih naročilihUstvarjalnost v komuniciranju
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
Kdaj veste, ko je čas, da MORATE med podjetnike
Ste ‘zelo za posel’ ali ‘zelo zaposlen človek’? | 10 KLJUČNIH RAZLIK | Dr. SERHAT TATLI
javni-razpis
Javni razpis – agromelioracije in komasacije
Primož Lemež – “Električni mrk” – slaba prodaja električnih avtomobilov
Obveščevalsko spremljanje konkurence | (Competitive Intelligence)
E-mail in video marketing v številkah | <strong>statistika</strong>, ki vam bo pomagala uspeti!
Osebna karizma poslovnega asistenta | Suzi Asfour
 Zanimivo 
Metafora
Metafora (v inovativnem komuniciranju)
Bojan Brank – Voditeljstvo in obvladovanje sprememb
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Dr. Tine Nagy – Dizajnersko razmišljanje – kje izvira in kam seže filozofija
Inovacijski pravilnik
Inovacijski pravilnik
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
podjetja
Hitro rastoča podjetja
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT