8 od 10-tih podjetnikov, ki začnejo s svojim podjetjem, propade v prvih 18-tih mesecih. To je 80 % nesreč. Toda kaj povzroči propad podjetja? Kaj je tisto, kar ga naredi uspešno?
Predvsem pa, kakšne so razlike med tem, kdo je uspešen in kdo ni. Knjiga je zasnovana za pomoč menedžerjem in podjetnikom pri zmagi. “Digitalni startupi in inovativna MSP. Popoln vodnik po uspehu inovativnega podjetja« Luca Scali in Silvia Vianello sva zbrala tehnike, strategije, primere tistih, ki so lahko naredili razliko in prešli od startupa do uspešnega podjetja. Toda kako jim je to uspelo? Kateri skupni elementi jih označujejo? Kako postati naslednji uspešni podjetnik? Kako se izogniti stečaju? Kakšni so pravi nasveti? Kakšna so navodila? Kakšna so tveganja?
Preden zgradite uspešno podjetje, pa se morate naučiti, kako postanete uspešna oseba. Ne morete ustvariti uspešnega podjetja, dokler niste uspešna oseba, ne pa obratno. Kako lahko torej spremenite svoje življenje, ko prehajate iz zaposlenega v podjetnika ali iz startuperja v podjetje milijonarja, katerega ime lahko ostane v zgodovini? Tukaj je je nekaj osnovnih napotkov, kjer začeti.
1) Vodenje
Spoznajte svoja negativna čustva in jih spremenite v pozitivna dejanja za svoj obstoj. Isti prizor v dveh situacijah ne more imeti različnega pomena, če se pogoji niso spremenili. Zato se dobro analizirajte in poskusite razumeti, kako sprostiti čustva, ki ovirajo pot do vaših sedanjih in prihodnjih ciljev. Kdor želi biti pilot, mora biti vedno videti samozavesten, tudi če ni, mar ne?. Kako lahko pričakujete, da vaši zaposleni zaupajo v to, kar jim naročite, če vi sami ne izkazujete zaupanja? Ali če se zdite zaskrbljeni in ne morete obvladati težav? Ko težko obvladujemo čustva, se morda lahko osredotočimo na stabilnost misli in ciljev, ki so ponavadi veliko bolj trdni kot čustva.
2) Poiščite tisto, kar vas motivira
Ni pomembno, kaj je to, kaj je pravzaprav vaše gonilo, ki vas vodi k dejanjem. Lahko ima tudi negativno konotacijo, kot na primer: “Želim zmagati proti tekmecu, ki ga preprosto ne prenesem”. Ni pomembno, ali je motiv pozitiven ali negativen, pomembno je le, da mora biti močan. Zelo močan. Neuničljiv. Nikomur ne dajajte čustvenih popustov. In ne mislite, da je sovražnik mimo, ko ga čakate na obali (po Konfucijevem izreku – op. urednika). Treba ga je s korektnostjo, vztrajnostjo in zvitostjo pustiti, da tam konča notri.
3) Le ena stvar ali problem naenkrat
Na svoji poti boste naleteli na ovire. Rešite jih eno za drugo. Poskrbite, da se vaši nasprotniki potijo z vsakim strelom na gol in karkoli se zgodi, ne bojte se izgube ali neuspeha. Izgubiti enega, dva, tri, štiri … sto zadetkov? Ni pomembno. Dvignite glavo! In vstanite! Močnejši boste, kot prej. Če želite zares zmagati, morate v svoji glavi razmišljati, da boste in morate zmagati. Poiščite pravi način in zaveznike za to. To bo pomenilo, da boste z vsakim izgubljenim udarcem poznali več situacij, ki vam bodo pomagale pri naslednjem strelu s pomočjo vaše ekipe.
4) Opustite obsedenost z nadzorom
Naučite se upravljati nepričakovano, namesto da si prizadevate, da bi nadzorovali vse. Nihče nima moči nadzorovati vse. Vendar imate v sebi sposobnost, da se pravilno odzovete na vse, kar se zgodi. Zgodbe o uspehu kažejo, da so veščina v 10 % zaslužne za to, kar se zgodi, in v 90 % v načinu, kako se odzovemo na to, kar se nam zgodi.
5) Načrtujte
Ne preobremenjujte se z operativnim delom, ustavite se vsaj eno uro na dan za razmišljate in razmislite o akcijski strategiji. Pravzaprav je pogosto tveganje startup podjetnika, da bo preobremenjen s tisoč dnevnimi obveznostmi in ne bo mogel najti časa za razmišljanje. Bogastvo prevladujočega strateškega razmišljanja je nepogrešljivo za uspeh projekta. Kaj načrtovati? Več o tem je v knjigi, a če povzamemo, je vsekakor bistveno, da načrtujete finančna sredstva, ki jih potrebujete v primerjavi s tistimi, ki jih imate na voljo, marketinške aktivnosti, ki jih je treba izvesti, analizo neposrednih in posrednih konkurentov za prepoznavanje točke razlikovanja, rešitve za vse težave, ki se lahko pojavijo, ljudi, ki bi jih potrebovali v vaši ekipi, pot rasti, ki jo pričakujete za vaše podjetje.
6) Razlika med mnenji in nasveti
Naj vas ne zanimajo mnenja in raje poslušajte nasvete. Zakladi so med njimi. Toda kako razlikovati mnenje od nasveta? Mnenje je individualna sodba, ki izraža izključno subjektivno stališče neke osebe ali njeno prepričanje, ki pa objektivno ne zagotavlja resnice. Mnenjski primeri: dobro je, slabo, ne more delovati. Po drugi strani pa lahko nasveti, zlasti če so izraženi kot konstruktivna kritika, naredijo razliko med podjetjem, ki propade, in tistim, ki postane vredno milijone. Nasvet izraža predlog, s katerim nameravate nekomu pomagati pri odločitvi, ko je morda v težavah. Svet potrebuje zglede, ne pa osebnih mnenj, zato poskušajte čim bolj slediti nasvetom in ignorirajte mnenja, še posebej nezaželena.
7) Svetovalci
Poiščite prave, primerne svetovalce, ki vam lahko dajo pravi nasvet. Pomembno je identificirati ljudi, ki vam lahko dajo pravi nasvet, z drugimi besedami »Vprašaj strokovnjaka«. Ne mislite, da ste sami lahko tako vsestranski. Znanje, ki se od vas zahteva v večkanalnem digitalnem svetu, kot je ta, v katerem živimo, je preobsežno. Naučiti se morate, kako izbrati pravo podporo za vaš poslovni podvig.
8) Ljubite kupce
Ne zaljubite se v svojo storitev ali izdelek, zaljubite se v vaš trg, kjer ponujate vaš produkt. To pomeni, da razumete, kako tržiti in kako bolje komunicirati. Z drugimi besedami, lahko imate najbolj inovativen izdelek ali storitev od vseh, resnica pa je, da najboljši izdelek ne zmaga vedno na trgu. Ali menite, da McDonald’s naredi najboljši burger na svetu? Verjetno ne. Toda njihova marketinška strategija jih je naredila McDonalds.
9) Pravi sogovorniki
Poiščite prave sogovornike za predstavitev tega, kar prodajate. Podjetja prepogosto propadejo, ker podjetniki poskušajo prodati napačnim sogovornikom. Če delate v B2B, se vprašajte, kdo je prava oseba za stik, ki je odgovorna za nakupe vrste izdelkov ali storitev, ki jih prodajate. Če ste v B2C, se vprašajte, kdo so potencialni odločevalci za te kategorije izdelkov in usmerite komunikacijska prizadevanja nanje. Vprašajte se, kako lahko izboljšate njihovo življenje in jim to razložite tako, da ovrednotite ključne lastnosti tega, kar ponujate, tako. da jim pokažete koristi od nakupa pri vas.
10) Delegiranje
Nihče ne gre nikamor sam, saj sam po definiciji ne moreš plezati. Vaše podjetje bi ostalo omejeno na število ur, ki jih imate na dan. Zato je pomembno, kot smo že rekli, da opustite manijo nadzora in se namesto tega naučiti delegirati, identificirati primerne sodelavce, da bi jim dali natančna navodila, kako bi želeli, da izpolnijo dodeljeno nalogo. Tudi najslabši pripravniki lahko ob pravilnem vodenju prinesejo izjemne rezultate. Videti je verjeti.
11) Ekipna igra
Povezano je s prejšnjo točko. Kot ekipa zmagate. Zato, če se združite z nami, s to knjigo BOMO ZMAGALI.
Dr. Silvia Vianello je predavateljica, motivatorka, avtorica in spada po Forbesu med 100 najbolj vplivnih Italijank. LinkedIn https://www.silviavianelloacademy.com/offers/rr2ocHWW/checkout?coupon_code=LINKEDIN
Preberite še druge prispevke dr. Vianellove na Podjetnik net.