• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Vračilo brezhibnega izdelka

Vračilo brezhibnega izdelka

darila
Čas branja: 3 min      

Verjetno se je že vsakomur pripetilo, da je kupil, naročil po spletu ali telefonu ali dobil v dar nekaj, kar bi želel zamenjati za nekaj drugega.

Okrogli rojstni dnevi, mature, diplome in seveda poroke so idealne priložnosti za obdarovanja brez namiga o želja srečnega obdarovanca. Kaj nam storiti s tako »navlako« in bodočimi praholovci, ki za nas nimajo uporabne vrednosti?

Ali lahko tako blago oziroma darila zamenjamo?

Kar nekaj daril konča v predalu in čeprav so bila podarjena z najboljšimi nameni, je darovalec z darilom `zgrešil´.

Kaj lahko storite v takšnem primeru? Lahko izdelek preprosto vrnete v trgovino? To je eno pogostejših vprašanj potrošnikov, zmotno pa je precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v 8 dneh. Kakšne so vaše pravice v takšnem primeru?

Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, prav tako ni dolžan zanj izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubljal.

Stvar poslovne prakse prodajalca, tudi konjunkture in zaloge artikla je, ali je prodajalec pri morebitni zamenjavi kooperativen. Lahko da ni, lahko pa poveča lojalnost trenutnega imetnika produkta do svoje znamke, če je pripravljen zamenjati brezhiben izdelek, zanj izstaviti dobropis ali vrniti kupnino.

V duhu dobrih poslovnih običajev prodajalci pogosto omogočijo zamenjavo brezhibnega izdelka. Se pa znajo sklicevati na rok po prodaji produkta, v katerem je možno vračilo ali zamenjava. Roke pogosto naveden na izdanem računu. 

Številni primeri so bili, ko so kupci to izkoriščali, na primer pri nakupu cedejev in jih po poslušanju (in nedovoljenem presnemavanju) vračali prodajalcu.

Za darila seveda velja enako, kot za ostale brezhibne izdelke – prodajalec jih ni obvezen vzeti nazaj.

Seveda vračalec blaga lahko zabrenka na vsem razumljivo sentimentalno struno, češ, bil sem obdarovan in s precejšnjo verjetnostjo se bo našla sprejemljiva rešitev.

Pri izdelkih, kupljenih na daljavo prek spleta ali telefona ali izven prodajalčevega poslovnega prostora (od vrat do vrat, sejmi, stojnice) veljajo nekoliko drugačna pravila. Kupec lahko od naročila od naročila (pogodbe) odstopi v 14 dneh. Razlog odstopa je nepomemben. Prodajalec je zavezan povrniti kupnino v 30 dneh.

Zakon o varstvu potrošnikov daje potrošniku pravico do zamenjave le, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka ali vračilo kupnine.

 

Praksa


V praksi prodajalci v duhu dobrih poslovnih običajev največkrat omogočijo zamenjavo izdelka. Pogosto zahtevajo, da mora kupec drugi izdelek izbrati v trgovini že kar takoj, ob zamenjavi. Če bo dražji od vrnjenega, bo seveda potrebno doplačati razliko v ceni.

Ob zamenjavi izdelka za cenejšega pa je odvisno od prodajalca, ali je pripravljen vrniti razliko v vrednosti izdelka ali ne; lahko jo pogojuje kot dobropis za nakup katerega drugega izdelka prodajalca. 

Dobropisi imajo običajno naveden rok, do kdaj ga je potrebno izkoristiti, torej vključiti v zamenjavo drugega izdelka.

Redkejša je praksa, da bi bili prodajalci pripravljeni potrošniku za vrnjeni izdelek takoj vrniti kupnino.

 

Račun


Kadar nakupujemo izdelke, ki bi potrebovali bodisi garancijo ali bi bila pričakovana možnost zamenjave, je pomembno, da shranimo račun (včasih je z njim pogojena tudi garancija). Račun bo ob morebitnem vračilu oz. zamenjavi izdelka zahtevala večina prodajalcev.

Z računom dokazujemo, da smo izdelek kupili v določeni poslovalnici, iz njega pa je razviden tudi datum nakupa.

Problem oziroma zagata morda nastane pri darilih, saj darovalci pogosto zavržejo račune, po drugi strani pa želijo vsaj začasno prikriti vrednost darila pred radovednostjo obdarovanca in jih seveda ne prilagajo darilu. 

 

 

Embalaža


Smotrno je skrbno shraniti embalažo (velja tudi za obdarovalce), saj se lahko zgodi, da prodajalec ne bo želel sprejeti vrnjenega izdelka, če je embalaža poškodovana ali je sploh ni.

Tudi v primeru nadaljnje prodaje, n.pr. na portalu tipa Bolha, sploh pa eBay, imajo ponujeni izdelki višjo ceno, če imajo poleg tudi originalno embalažo.  

 

Uredništvo Podjetnik.net

 

Preberite si tudi:

https://podjetnik.aktualno.si/garancija-ali-stvarna-napaka-pravice-kupca-prodajalca/ 

https://podjetnik.aktualno.si/nezadovoljni-kupec-%e2%86%92-zvesta-stranka/ 

https://podjetnik.aktualno.si/obdavcitev-poslovnih-daril/ 

https://podjetnik.aktualno.si/zadovoljstvo-strank/ 

 

Jun 9, 2022Podjetnik.net
Razširite vsebino:
9 junija, 2022 Veliko o vsemdarilo, vračilo
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Kaj mora ustanovitelj startupa vedeti o potrebah strankKakšen tip podjetnika ste?
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
druzina
Je podjetje družina?
Poslovni asistent – vloga in pomen v organizaciji | Suzi Asfour
Digitalizacija – Prihodnost poslovanja
Saša Einsiedler | Motivacija za bodoče podjetnike!
Kako premostiti vrzel med poslovno strategijo in njeno izvedbo | mag. Matija Vojsk
franšiziji
Kaj vprašati franšizija?
Saša Gnezda – Delajmo tako, kot tečemo: premišljeno in na dolge proge
 Zanimivo 
kupec
Nezadovoljni kupec → zvesta stranka
Ali je vaše življenje mavrično? | Lili Knafelc
logo
Logo – sestavine in lastnosti*
Konkurenčna prepoved in konkurenčna klavzula
Primož Lemež – Volkswagen, Dieselgate in ravne kumare
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT