• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Primož Lemež – “Električni mrk” – slaba prodaja električnih avtomobilov

Primož Lemež – “Električni mrk” – slaba prodaja električnih avtomobilov. Primož Lemež.

Čas branja: 5 min      

Ko so pred leti (no, celo pred desetletji) pri eni od francoskih avtomobilskih znamk napovedovali, da bodo električni avtomobili danes dosegali vsaj 10-odstotni tržni delež, so se vsi ostali takim napovedim nasmihali. Seveda, saj so bile te napovedi še najbolj podobne nastopu stand-up komikov. Ampak ne, niso se dali, tiščali so v te električne avtomobile in precej globoko zabredli. Vseeno pa so imeli srečo, saj so se povezali z eno od japonskih znamk, kupili romunsko tovarno ter znamko, ki jih zdaj rešujeta. Jejhata, šele zdaj, ko so res videli, da ne gre, so se morda malo umirili, vseeno pa imajo celo vrsto težav s svojimi modeli. Tako in drugače.

Pa da ne bomo samo pri Francozih; tudi Nemcem ne gre dosti bolje. BMW je postavil “kuhalnico avtomobilov” (“i”), kjer naj bi izdelovali BMW i3 in BMW i8, pa tudi tam gre daleč od načrtov, ki so si jih zadali. Jasno je tudi, da njihova ogromna investicija v tovarno verjetno ne bo nikoli v celoti povrnjena.

Se je pa Volkswagen dela lotil precej previdno, konzervativno; tako kot oni to z velikim uspehom počnejo ves čas (če odštejemo afero z emisijami, ki bo hitro razrešena); v up-a in golfa so pač vtaknili elektriko. S tem so prihranili precej denarja pri razvoju, pa še za kupca je ceneje, saj mu pri popravilih ni treba plačevati pregrešno dragih delov. In na koncu koncev, četudi se ne trudijo pretirano, so spet lahko povsem zadovoljni s prodajo.

In zakaj se ti avtomobili tako slabo prodajajo? Do zdaj smo jih prodali v Sloveniji kakih 200. Od tega jih ima kar okoli 120 v lasti podjetje Avant Car. In to je daleč od desetih odstotkov, to je celo daleč od enega odstotka, četudi bi vse prodali v enem letu ( kot so napovedovali pri tisti nesrečni francoski znamki).

Vendar pa ni treba biti ravno raketni fizik, da najdeš razloge, zakaj se električni avtomobili prodajajo tako slabo. In to kljub lepim subvencijam! Najprej so se trgovci razburjati (najbolj spet ti nesrečni Francozi), da ne morejo prodajati električnih avtomobilov zato, ker ni subvencij. No, potem je država te subvencije sprostila, in glej ga zlomka; električni avtomobili se ne prodajajo nič kaj dosti bolje! In gotovo se še nekaj časa ne bodo.

Najočitnejša razloga pa sta dva: eden je še vedno premajhen doseg, drugi pa je cena. Pa boste rekli, da je itak možno dobiti subvencijo. Seveda jo je, ampak avtomobili so kljub temu predragi! Tako je nekdo izračunal, da bi se nakup električnega avtomobila izplačal po 100.000 prevoženih kilometrov. Vendar v to oceno ni vključil menjave baterij … Za tako razdaljo bi moral namreč avtomobil priključiti na “štrom” vsaj 6.000-krat v idealnih razmerah, 7.000-krat, če bi bil z baterijo pazljiv – realno število za tako število kilometrov pa je okoli 8.000 polnjenj. In za tako število polnjenj – ob predpostavki (spet idealni), da današnje baterije zdržijo okoli 3.000 ciklov-, pomeni, da bi morali že razmišljati o tretjem setu baterij. In jasno, baterije niso poceni!

Drugi izračun pa pove, da boš imel ob normalni dnevni uporabi električnega avtomobila, če ga polniš ponoči doma, za okoli 20 evrov višji račun za elektriko. Ob približno enakem režimu vožnje z dizelskim motorjem pa bi porabil za okoli 100 evrov nafte. In ko primerjamo cene enakega električnega in dizelskega modela s približno enako opremo, vidimo, da bi morali električni avtomobil imeti kakih 15 let, preden bi se to finančno splačalo; seveda ob predpostavki, da medtem sploh ne menjamo baterij!

Torej se ti – finančno – nakup električnega avtomobila, kljub opevanim subvencijam, nikakor ne splača.

Kaj pa doseg? Seveda je ta še bolj problematičen kot sama cena. Z avtomobilom še nimaš potrebne avtonomije. Če se sicer voziš samo 20 kilometrov v službo in nazaj, je doseg povsem zadovoljiv. Za kaj resnejšega pa tistih 200 (v povsem idealnih razmerah/ če se da, še po hribu navzdol) oziroma kakšnih 160 normalno voženih kilometrov, ki jih premorejo današnji avtomobili, seveda ni dovolj. Moje mnenje je, da bi se moral z avtomobilom tega razreda brez težav pripeljati v Maribor in se potem – brez panike, kje ga boš “štromal”- tudi vrniti nazaj v Ljubljano. To pa pomeni skoraj še enkrat daljši doseg, kot ga ti avtomobili premorejo danes. In skoraj prepričan sem, da te težave ne bodo rešili tako hitro.

Verjetno bo veliko govora tudi o težavah s polnilnicami. Vendar pa sam nisem prepričan, ali je to res težava – ali samo fama. Po mojem mnenju smo svetovni prvaki v številu javnih polnilnic glede na število registriranih avtomobilov. Res pa je, da nikoli prav ne veš, ali polnilnica, ki si si jo zamislil za “štromanje” svojega avtomobila, tudi res deluje.

In kakšna je rešitev? Ne boste verjeli … Idealna! Priključni hibridi (ali električni avtomobili z “range extenderjem”, ali kakor koli že običajnemu motorju rečete). Imaš možnost povsem električnega pogona za varčevanje (sploh za prej omenjenih 20 kilometrov do službe, in še bolje je, da avtomobil lahko polniš kar tam – zastonj, seveda), elektromotor pa lahko uporabiš tudi samo kot pomoč pri športni vožnji (zato se golf imenuje GTE!) in seveda si lahko povsem brez skrbi, kar se tiče avtonomije.

električni golf; foto Primož Lemež

električni golf; foto Primož Lemež

električni golf; foto Primož Lemež

električni golf; foto Primož Lemež

In napovedi strokovnjakov, precej sveže in seveda brez “norih Francozov” : čez kako desetletje bo na cesto zapeljalo kakih 95 odstotkov priključnih hibridov in 5 odstotkov čistih “štromarjev”! Tudi zaradi težav z izpusti dizelskih avtomobilov.

Kakšno pa bo razmerje med električno in bencinsko avtonomijo, pa bomo verjetno zvedeli šele takrat.

Okt 4, 2015Primož Lemež
Razširite vsebino:
4 oktobra, 2015 Prodajaelektrični avtomobili, električni volkswagen
Primož Lemež

LinkedIn: Primož Lemež

Organizator mednarodnega simpozija: eMobility

5 vodilnih načel kulture učenja - (uvod)5 načel učenja | Načelo 1/5: Učenje je proces in ne enkratni dogodek
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
Elektri(čista) ali E-GOLF vs. E-BMW
zivljenjske-modrosti
Življenjske modrosti
Napake pri zmanjševanju davka od dobička
Napake pri zmanjševanju davka od dobička
Odstop od pogodbe pri spletni prodaji
Violeta Tomić in Lenka Puh | ZEF – pošteno (samo)investiranje
Mednarodni teden delovne sreče 2021
Mednarodni teden delovne sreče 2021
 Zanimivo 
mobing
Tudi šefi so žrtve mobinga
Zavarovalni-instrumenti-placil
Zavarovalni instrumenti plačil
kadrovska-funkcija
Digitalizacija kadrovske funkcije
Koliko sredstev potrebujemo, da začnemo na svoje?
LinkedIn | Prvi nasveti za uspeh na LinkedIn-u
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT