Nekateri aspekti vsakdanjega življenja se danes počasi, a vztrajno selijo na splet in s posli ni prav nič drugače. Skoraj vsako podjetje, še posebej pa to velja za tista najuspešnejša, ima danes že svojo spletno stran, preko katere oglašujejo svojo dejavnost.
Žal pa sama postavitev spletne strani ni dovolj, kot zmotno mislijo nekateri. Da spletna stran pritegne čim več potencialnih strank, mora biti urejena po točno določenih pravilih.
Za to poskrbimo z optimizacijo.
Morda ste mnenja, da optimizacije sploh ne potrebujete, saj na svoji spletni strani objavljate kakovostno vsebino, ki ima dovolj rednih obiskovalcev, da se vam tovrstno oglaševanje izplača. Vendar pa vam optimizacija spletnih strani lahko prinese še mnogo več ogledov, kar posledično pomeni tudi več strank in seveda večji dobiček. Optimizirana spletna stran se bo namreč v spletnih brskalnikih, kot je najpogosteje uporabljani Google, med zadetki pojavila veliko više in s tem pridobila več klikov. Kdaj ste nazadnje kliknili na spletno stran, ki se je v Googlu pojavila na deveti strani? Še nikoli? Tudi vaše morebitne stranke ne bodo.
Optimizacija spletnih strani je dolgotrajen postopek, ki zahteva mnogo časa in raziskovanja, vendar je nujno potreben, če želite, da vam spletna stran prinaša dobiček. Marsikdo misli, da lahko najde strokovnjaka, ki mu bo spletno stran optimiziral v nekaj dneh, morda celo urah, ali pa bo to lahko v kratkem času storil kar sam. Vendar to ne gre tako na hitro. Dokler spletna stran obstaja, jo je potrebno sproti izboljševati in nadgrajevati. V primeru, da zaradi svojega posla za to nimate časa, je bolje, da pokličete strokovnjaka, ki vam bo spletno stran optimiziral do potankosti, lahko pa tudi sami z nekaj preprostimi koraki poskrbite, da se bo vaša spletna stran med rezultati iskanja pojavljala čim višje.
Triki za uspešen SEO
Prva in najpomembnejša stvar, za katero morate nujno poskrbeti, je, da na svoji spletni strani objavljate kvalitetno vsebino. Lahko, da ste pri pripravi besedila upoštevali vsa pravila, vendar s tem obiskovalca ne boste obdržali na strani. Zato morate najprej poskrbeti za kakovostno vsebino, ki vsebuje informacije, koristne za bralca, v katere se bo lahko poglobil in želel prebrati še kaj več. Kot je omenjeno zgoraj, sama vsebina za pridobivanje klikov ni dovolj, vendar je nujna podlaga, brez katere ne morete graditi naprej.
Naslednji korak, ki pa ga žal večina podjetij izpusti in s tem v brskalniku pade za precej veliko število mest, je preverjanje ključne besede z načrtovalniki ključnih besed.
Ključna beseda je beseda ali besedna zveza, ki jo uporabnik vpiše v brskalnik, ko išče želeno vsebino. Morda mislite, da za ugotavljanje ključne besede ne potrebujete načrtovalnika, saj poznate navade vaših morebitnih strank, vendar se motite. Da preverite, s katerimi izrazi ljudje iščejo tisto, kar ponujate vi, vam bo vzelo le malo časa in v nobenem primeru vam ne more škoditi, če takšno stvar vsaj preverite.
Naj vam na primeru prikažemo, kako vam lahko uporaba napačnih ključnih besed prinese manj strank in s tem škodi vašemu poslu.
Recimo, da ste podjetje, ki prodaja pnevmatike. Za vašo ključno besedo si boste seveda izbrali besede pnevmatike, zimske pnevmatike, nove pnevmatike in tako dalje, a ljudje vas na Googlu ne bodo našli. Kje ste ga polomili? Če bi zadevo preverili z načrtovalnikom besed, bi takoj opazili, da ljudje, ki potrebujejo nove pnevmatike, teh ne iščejo s tem izrazom, temveč v brskalnike vpisujejo besedo »gume«, saj je ta beseda pogosteje uporabljena v vsakdanjih pogovorih.
Naslednji napotek glede ključnih besed je, da jih ne smete uporabljati premalo in ne preveč.
Optimalna gostota ključnih besed je dva do tri odstotke besedila, kar pomeni, da bo imelo besedilo s 1000 besedami 20 do 30 ključnih besed. Nujno je, da besedilo začnete s ključno besedo, vendar se mora v besedilu pojavljati v enakomernih intervalih. Zadeva ne bo delovala, če boste vse ključne besede zbasali v prva dva odstavka, v preostalem besedilu pa ne bo niti ene.
Kjučna beseda se mora pojaviti tudi na samem začetku naslova in v meta opisu. Meta opis je par vrstic besedila, ki se pri najvišje prikazanih zadetkih pojavi pod naslovom strani. Ključna beseda se mora nujno pojaviti na samem začetku meta opisa, dobro pa je, da se v drugi polovici pojavi še enkrat. Idealna dolžina meta opisa vaše spletne strani je med 145 in 155 znaki s presledki.
Uporabljajte H (Heading) oznake. Najpomembneje je, da se ključna beseda pojavi v besedilu z oznako H1 (naslov teksta), lahko pa jo umestite tudi v kakšen podnaslov (H2). Ti bodo besedilo naredili preglednejše in lažje za branje, zato bodo bralci na strani zdržali dlje.
Pomemben element optimizacije spletnih strani je tudi pravilno poimenovanje fotografij in grafik. V imenu fotografije naj bo vaša ključna beseda in ne naključno poimenovanje. Fotografija, objavljena na spletni strani, ki promovira turistično destinacijo otok Pašman, naj se tako imenuje otok-pasman.jpg in ne img015.jpg, saj vam bo večje število ključnih besed pomagalo pri SEO.
Veliko ogledov lahko izgubite z nepravilno zastavljenimi url naslovi. Url naslov je vrstica, ki se v brskalniku pojavlja čisto zgoraj, običajno pa se začne s »http://«. Ne le, da se mora ključna beseda pojaviti v url naslovu, temveč mora ta vsebovati zgolj ključno besedo in nobenega drugega, nepotrebnega materiala.
Izrednega pomena za čim višje uvrščanje spletne strani v spletnih iskalnikih pa je tudi pridobivanje zunanjih povezav. To pomeni, da je na drugih spletnih straneh objavljena povezava do vašega bloga. Dogovorite se s čim več ljudmi, da bodo povezavo do vaše spletne strani objavili na svojih spletnih mestih.
Čim več zunanjih povezav na svojo spletno stran boste pridobili, tem višje se bo vaša spletna stran uvrstila v spletnih brskalnikih. A pogledati morate tudi na to, da so spletne strani, ki objavljajo povezave do vaše strani, tudi same dobro obiskane. Google vas bo namreč uvrstil višje, če bo videl, da vas »priporočajo« bolj znane spletne strani.
Bodite pozorni, da zunanje povezave pridobivate na pravi način. V nasprotnem primeru bo Google vašo stran »kaznoval« s tem, da jo bo uvrstil nižje na seznam zadetkov, ali pa jo bo celo izključil iz indeksa. To bo za vašo spletno stran izredno slabo, saj to, da vas Google ne najde, praktično pomeni, da ne obstajate.
Optimizacija spletnih strani ali Google oglaševanje?
Google podjetjem ponuja možnost, da plačajo, da se njihova spletna stran uvrsti visoko na seznamu zadetkov. To njihovo storitev imenujemo Google oglaševanje. Takšna storitev že tako ni poceni, to, da je Google spremenil število oglasov, ki se pojavljajo na strani, iz enajst na sedem, pa verjetno pomeni, da se bo cena še zvišala. Iz tega vidika se podjetjem bolj izplača izbrati optimizacijo spletne strani. To potrjujejo tudi številne raziskave, ki so pokazale, kako majhen odstotek ljudi pravzaprav klika na sponzorirane spletne strani, poleg tega pa imajo mnogi na svojem računalniku nameščen program, ki blokira oglase, zato sponzoriranih spletnih strani na Googlu sploh ne vidijo.
Kot vidite, optimizacija spletne strani ni nič groznega, vendar marsikomu zanjo kmalu zmanjka časa in volje.
V tem primeru se je dobro dogovoriti s strokovnjakom, saj vam lahko to znatno izboljša doseg spletne strani in s tem posel – lahko pa, kot rečeno, za optimizacijo spletne strani poskrbite tudi sami.