• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Dr. Tine Nagy – Brainstorming – pravila in napake

Dr. Tine Nagy – Brainstorming – pravila in napake. dr. Tine Nagy.

Čas branja: 3 min      

Brainstorming oz. viharjenje možganov je tehnika, za katero skoraj vsakdo misli, da jo obvlada. Uporabljajo jo v gospodarstvu, znanosti, državni upravi itd. Praviloma poslovneži, ki se z njo večkrat srečujejo, menijo, da je dodatno proučevanje te tehnike brez pravega smisla. Vendar ni tako.

 

V sloviti ameriški dizajnerski hiši IDEO menijo, da je navzlic prepričanju o dobrem poznavanju »brainstorminga« potrebna pogosta in redna »telovadba« možganov, da dobimo prave rezultate. Brainstorming jim pomeni skorajda verski obred in je pravi motor hišne inovacijske kulture. Za dobro možgansko nevihto se je potrebno pripraviti, predvsem razumeti potrebe končnih uporabnikov produkta. To opravijo z opazovanjem uporabnikov, odkrivanjem problemov oz. potrebnih produktov na trgu – ne ukvarjajo pa se z omejitvami trga.

 

Seveda so razlike med dobrimi in slabšimi ekipami, ki uporabljajo proces brainstorminga. Začne se pri nastavitvi procesa, pripravi in izvajanju. Rezultat poslovnih timov so tako povprečne ali odlične ideje.

 

Naštejmo in na kratko opredelimo, kaj se torej zdi potrebno za uspešno nevihto možganov!

  • Natančna opredelitev problema, čim več informacij članom tima, osredinjenje na samo en problem – vse to spodbuja aktivnost članov skupine.

 

  • Sodelujoči naj predstavijo svoje ideje; diskusija naj bo ob koncu, sicer kritika lahko pokvari vzdušje. Spodbujati moramo tudi zelo drugačne, »odtrgane« ideje. Odlično je, če člani pripravijo vizualizacijo – risbe, makete, skice, … Power point ni zaželen. Skupina si lahko postavi tudi cilj – število predlogov za obravnavo, npr. 60 idej na uro. Linus Paulig meni, da je potrebno imeti veliko idej, da izluščimo optimalno. So podjetja, kot npr. že omenjeno IDEO, ki si pravila za brainstorming pripravijo vnaprej.

 

  • Tudi nenavadni predlogi morajo dobiti priložnost za zagovor in diskusijo.

 

  • Proces brainstorminga najlažje ponazorimo z zasnovo grške drame – klasičnim trikotnikom, imenovanim timpanon. Ideje dežujejo, napetost raste, vrh predstavlja silovita ustvarjalna energija, proti koncu se dogodek umiri. Kadar ideje brzijo, moramo proces upočasniti ali vsaj zabeležiti povedano. Če se proces preveč umiri, idejo preskočimo in nadaljujemo z naslednjo.

 

  • Ideje vizualno beležimo za vse prisotne– lahko kot »post-it« lističe, na »piši-briši« tablah, na flipchartih, ali celo video-snemamo.

 

  • Ogrevanje možganov na »kreativno temperaturo« se sliši čudno, vendar je potrebno pred začetkom diskusije: predstavimo problem, izdelke, kak video.

 

  • Uporabljamo vse čute: govorimo in poslušamo, rišemo in gledamo, ustvarjamo zvoke, tudi vonje, ekipi naj bo omogočen dotik izdelkov, stik z materiali ali čemerkoli, kar bi lahko pomagalo k boljšim predlogom.

 

V knjigi The art of innovation avtor Tom Kelley pravi, da naj v kreiranju idej uporabljamo predvsem glagole, ne samostalnike, saj se je potrebno osrediniti na cilje, ki jih želi kupec/uporabnik. Kot primer navaja trgovino, pri kateri je videz manj pomemben od uporabniške izkušnje. Tako odsvetuje fokusiranje na en sam predmet, ampak na uporabniško potrebo in izkušnjo.

 

Brainstorming lahko privede tudi do neprijetnih izkušenj. Poglejmo si nekaj napak, ki jim botrujejo!

 

  • Navada je, da vodja ali direktor spregovori prvi. Nevarnost je, da že preveč usmeri razmišljanje in diskusijo v smeri njegove zamisli. Ostali si ne želijo konflikta in mu skušajo slediti, zato zlasti povsem nasprotne, morda izjemne ideje težko pridejo na dan.

 

  • Preveč omejen čas za posamezno predstavitev in vnaprej določen vrstni red diskutantov prav tako omejuje kreativnost. Kaotično, sproščeno in vibracij polno vzdušje praviloma prinese boljše ideje.

 

  • Specialisti za neko področje, tehnologijo ali proces lahko s svojimi komentarji in preozko širino pogleda zatrejo revolucionarne ideje, ki bi lahko pomenile tehnološki prodor.

 

  • Kadar zaradi bolj sproščenega vzdušja izberemo kraj dogajanja za brainstorming izven podjetja, je lahko to dvorezen meč; preveč sproščena in nefokusirana diskusija ne prinese dobrih rezultatov.

 

Inovativna podjetja stremijo k motivacijskemu delovnemu okolju, ki rojeva nove ideje tudi brez brainstorminga; prinašalci idej pa morajo biti stimulirani za svojo kreativnost, imeti morajo tudi možnost, da ideje čim prej predstavijo. Stvar organizacijske kulture podjetja ali ustanove pa je, da to spodbudi in omogoči – če si seveda želi napredka.

 

Nov 1, 2015Tine Nagy
Razširite vsebino:
1 novembra, 2015 Praktični nasveti
Tine Nagy

LinkedIn:link

Dr. Tine Nagy je doktoriral na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani, smer Management in Organizacija. Del študijskih obveznosti je opravil na Copenhagen Business School v Köbenhavnu na Danskem. V času zaposlitve na Univerzi na Primorskem je sodeloval pri nastanku novih učnih vsebin in v različnih raziskovalnih projektih. Je avtor ali so avtor različnih akademskih publikacij (članki, monografije, idr.). Trenutno je zaposlen v lastnem podjetju, ukvarja se z vodenjem projektov, raziskovanjem in svetovanjem. Izvaja delavnice in seminarje s področja Design Thinking, Canvas Poslovnega Modeliranja in Mladinskega Podjetništva. Sodeluje in svetuje podjetniškim timom, ki se odpravijo s svojo idejo, izdelkom ali storitvijo na platformo množičnega financiranja (npr. Kickstarter). Njegova raziskovalna področja so: od uporabnika spodbujeno inoviranje, inovacijski procesi v MSP, “design thinking” kot strategija podjetja in konkurenčnost slovenskih podjetij.

Saša Einsiedler: "Za podjetnike-začetnike"Saša Gnezda - K vragu s cono udobja!
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (180)
 Zanimivo 
Trg nepremičnin v 2023 – 2
Trg nepremičnin v 2023 – 2
Nizozemski startup pospeševalnik – zakaj bi šli v tujino?
eurostars
Razpis Eurostars 3
Ugled šteje. Ustvarite ga sami. | Karmen Čelam
e-mobilnost
E-mobilnost – priložnost za naša podjetja
Od podpornega klica do prodaje | Aleksandra Popivoda
Marko Kryžanowski | Fintech podjetja – zmagovalci sprememb v finančni industriji
 Zanimivo 
stranka
Stranka je na prvem mestu!
ddv
DDV za storitev v tujini
Zaposlitev novega delavca: kako izbrati pravega kandidata | Milena Pervanje
transferne-cene
Transferne cene
eurostars
Razpis Eurostars 3
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (180)
 Javni razpisi 
čebelar
Trije razpisi za čebelarje
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
 Ustanovitev podjetja 
podjetja
Hitro rastoča podjetja
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si