Zadnje načelo je ključna strategija, ki vodi prestop od treninga do dela. »Just in time« je termin, ki izvira iz toyotinega proizvodnega sistema. Koncept je tak, da tisto, kar potrebujete, prispe ravno takrat, ko to potrebujete, in s tem izločite stroške skladiščenja in vodenja inventarja. Za treninge in izobraževanja pa ima koncept “just in time” rahlo drugačen pomen in prednosti.
Ta koncept bazira na študiji absorbiranja znanja. Po nekem času so znanje in veščine uporabljene ali trenirane, nivoji absorbcije začnejo padati kot kamni. Naučite se nekaj danes – in v treh ali štirih tednih (če s tem znanjem ne boste nekaj počeli) se verjetno ne boste spomnili vsega, ali celo zelo malo, če tega niste uporabljali.
Tradicionalni trening bazira na učnih načrtih z velikim številom predmetov od začetka do konca. Če obstaja praksa ali integracija pri delu, se ta zgodi tedne ali mesece kasneje. Iti na fakulteto in pridobiti diplomo ter se nato znajti na trgu dela pri iskanju zaposlitve je odličen primer, kaj se zgodi, ko trening ni »just in time«.
Večina podjetij uči varnost kot del zgodnje asimilacije ali orientacije. Če boste delali v utesnjenih okoljih, je respirator ključni del varnostne opreme. Če se naučite uporabljati ta respirator vaš drugi dan in nato greste prvič v utesnjeno okolje šele po kakšnih osmih tednih, je verjetno, da bo potrebno vaš trening ponoviti. »Just in time«- pristop bi se pričel s pripravo vašega prvega obiska utesnjenega prostora in potem planiral vaš trening z respiratorjem še isti dan. To izloči stroške ponovnih treningov in pomaga zagotoviti pravilno uporabo respiratorjev, kar bo zmanjšalo število nesreč.
Pri kompleksnih prodajnih službah so nekateri produkti ali stranke, za katere ne boste pripravljeni na prodajo tudi do obdobja dveh let. Pričetek treninga v prvem mesecu na delu je samo izguba časa in denarja. Preveč je na poti tega, kar se je potrebno naučiti, in to pogosto povzroča zmedenost.
Celo vodenje/leadership je velikokrat bolje naučeno po principu »just in time«. Veliko je stvari, ki so potrebne za vodenje velike organizacije, ki preprosto ne bi delovale pri vodenju projektne ekipe. Razvoj petletnega strateškega načrta je drugačen od priprave projektnega načrta. Vodenje desetih ljudi predstavlja drugačne izzive, kot pa vodenje desettisočih …
Razvoj večjega števila usposabljanj in potem dovoliti zaposlenim, da si izberejo, katerega si želijo, ni ravno v duhu »just in time«. »Just in time«-treningi prinašajo rezultate iz planiranja, kdaj izvajati treninge in kdaj ne, ter planiranje le-teh vnaprej. Strokovnjaki in najboljši izvajalci so v veliko boljših pozicijah pri razvrščanju in planiranju treningov, kot pa novi zaposlenec ali pa neizkušeni manager. Zanašanje na odločitev pri izbiri in času, kdaj vi to želite, prav tako ustvari visok nivo variabilnosti pri treningih, kar pomeni, da bodo rezultati variirali od zaposlenega do zaposlenega.
Zaključek
Kot vidite, teh 5 načel resnično izoblikuje načine, kako organizacije trenirajo in razvijajo svoje zaposlene. To je pristop k treningu na definiran način izvedbe, ki sloni na izvajanju treningov pravilno in ob pravem času. Ta načela delujejo skupaj in tretirajo učenje kot proces z namenom, da izpopolnijo učinkovitost in način merjenja uspešnosti treninga.
A vendar namen teh člankov ni, da se predstavi načela kot najnovejša in najboljša, ki bi jih morali vsi ‘posvojiti’. Namesto tega gre za selekcijo majhnega nabora načel, ki bodo ustrezali našim prepričanjem o tem, kako se ljudje učijo, in uporabo teh, da se izoblikuje kultura učenja. Kot smo izpostavili, obstaja več kot 500 teorij o učenju, med katerimi lahko izbirate. Najdlje boste prišli, če si boste izbrali le nekaj od teh, ki sovpadajo in se podpirajo, ter jih vpeljali v svojo organizacijo.
Vodja izobraževanja v katerikoli organizaciji bi moral sestaviti listo in predstavitev učnih principov organizacije. Morajo biti razdeljeni in odobreni s strani vodstva. Na začetku vsake iniciative izobraževanja bi morali biti na novo proučeni in uporabljeni kot način ocenjevanja treninga.
Lista “5 načel učenja”:
(kliknite na povezavo)
- UVOD: 5 načel učenja
- Načelo 1: Učenje je proces in ne enkratni dogodek
- Načelo 2: Vedeti ≠ delati
- Načelo 3: Hitrost je ključna
- Načelo 4: »Dobro ni dovolj dobro«
- Načelo 5: Bodite »just in time« / ravno v pravem času