• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Aktualni postsovjetski trg | Svyatoslav Biryulin

Aktualni postsovjetski trg | Svyatoslav Biryulin

Čas branja: 5 min      
Številna slovenska podjetja si prizadevajo vstopiti na ruski trg, pa tudi širše – na trge držav nekdanje Sovjetske zveze, še posebno v Ukrajino, Belorusijo in Kazahstan.

Celotno prebivalstvo v teh državah presega 200 milijonov ljudi, kar se zdi v primerjavi z evropskim trgom, ki je zelo konkurenčen, več kot omembe vredno.

 

Nekatera slovenska podjetja se ustrašijo široko razširjenih mitov, o katerih smo že pisali tukaj, in se ne odločijo za vstop. Druga, ki se teh mitov ne bojijo, pa vprašajo neposredno:

 

katere konkurenčne prednosti moramo imeti, da bi uspeli na postsovjetskih trgih?

 

V nadaljevanju bomo skušali razjasniti to dilemo skozi zadnje spremembe na omenjenih trgih, ki so se pravkar zgodile ali se dogajajo prav zdaj.

 

Ključne slabosti ruskih podjetij, pa tudi drugih, ki delujejo na trgih nekdanjih sovjetskih republik in se sedaj spopadajo z mednarodno konkurenco, so predvsem (iz bližnje preteklosti dobrodošle, zdaj pa usodne) naslednje:

 

  1. podjetja so nekaj let rasla zelo hitro; nekateri bi rekli, da prehitro
  2. relativno poceni energija, tako električna kot bencin in naftni derivati
  3. relativno nizka cena dela

 

Prvonavedeni problem je najbolj pomemben. V obdobju od 1998 do 2014 – s kratkim, pa ne preveč bolečim zlomom v letu 2008 – se je obseg potrošnje vseh vrst praktično podeseteril, v določenih primerih pa je zrasel še celo več.  To je omogočilo ruskim podjetnikom in njihovim podjetjem, da so lahko bila dolgo, celo predolgo neverjetno neučinkovita, pa kljub temu dobičkonosna.

 

 

Trend rasti potrošnje je daleč prehitel trend rasti kompetenc – najprej v marketingu. Nekoč je bila čisto dovolj že sama prisotnost na trgu, pa nekaj blaga na zalogi … in že je bilo podjetje donosno.

 

Toda položaj na trgu se je dramatično spremenil proti koncu leta 2014 (op. urednika: ekonomske sankcije proti Rusiji zaradi priključitve Krima). Takrat so se zgodile velike spremembe na lokalnem trgu, ki so jih pogosto imenovali kar “idealna nevihta”, saj so proti lokalnim podjetjem kar naenkrat in hkrati nastopile številne ovire in težave. Omenimo jih nekaj:

  1. Opazen padec vrednosti lokalnih valut v primerjavi z dolarjem in evrom. Zato je to zelo vplivalo na obseg uvoza tako potrošnega blaga kot tudi investicijske opreme in strojev.
  2. Posledica gornjega dogajanja je bila, da je kupna moč prebivalstva sledila trendu valut, saj so v državah nekdanje Sovjetske zveze proizvajali za potrošnjo mnogo premalo potrošnih dobrin, vštevši od spodnjega perila pa do različne hrane.
  3. Ruske banke so bile odrezane od poceni evropskih posojil, kar je privedlo do precejšnjega povečanja obrestnih mer na domačem finančnem trgu. Ruska podjetja še vedno plačujejo 12-16 % obrestno mero za najete kredite, ki jih poleg tega ni lahko dobiti. Še posebno manjša podjetja imajo zelo resne težave pri zagotavljanju kreditov, saj so banke hkrati postale mnogo bolj konzervativne in previdne. Problemi, s katerimi so se soočile ruske banke, so vplivale tudi na gospodarstva okoliških držav, saj je bilo dogajanje zanje pravi šok. (Rusija ima še vedno največje in najmočnejše gospodarstvo v regiji.)
  4. Pobuda vlad v regiji je zelo otežila dotedanjo prakso “denarja pod mizo”, ki je bila več kot pogosta v poslovanju med podjetji. Tako početje je postalo zelo drago, v praksi skoraj nemogoče. Številna podjetja niso bila pripravljena na novo realnost, kar jih je prizadelo pri poslovanju, saj so bila vajena izogibanja davkom, oziroma so njihovo plačevanje znižale do minimuma.
  5. Cene naftnih derivatov in električne energije so se skoraj izenačile s tistimi v zahodnih državah, ne glede na dramatičen padec cene surove nafte. Poleg tega cene iz leta v leto vztrajno rastejo.
  6. Ne glede na krizo pa cena dela ni padla; podjetja svoje zaposlene plačujejo vse bolje, in to zaradi pomanjkanja kompetentnih profesionalcev, ki jih na trgu dela še vedno močno primanjkuje.
  7. Številni specializirani trgi so se stabilizirali in postali zreli še pred omenjeno krizo, ki pa je še dodatno otežila poslovanje na njih.

 

 

Seveda se lahko situacija na trgu spremeni zaradi svetovnih trendov – v državah bivše SZ pa na to podjetja niso bila pripravljena, saj so nastala v uspešnih časih blagostanja. Ruski, pa tudi ukrajinski in beloruski poslovneži so doživeli le dva velika šoka: v letih 1998 in 2008. Toda tadva – v nasprotju s sedanjim – sta bila kratka in vseobsegajoča. Pravzaprav je bilo vse, kar so morala podjetja takrat storiti, zgolj zmanjšati nekatere stroške in počakati nekaj mesecev, da se je situacija izboljšala.

Tako so tudi tedaj, v letih 2014 in v 2016, storili enako: čakali. Čakali so na boljše razmere na trgu, ne da bi razumeli, da spremenjeni pogoji niso nastopili za nek določen čas. Prišli so za vedno.

Pravzaprav se je obseg konkurence pravkar nekako izenačil s tistim v zahodni Evropi ali ZDA, toda zahodna podjetja so živela v zahtevnem poslovnem okolju že desetletja in so se na trde pogoje že prilagodila. Podjetja iz republik nekdanje Sovjetske zveze pa šele zdaj začenjajo razumevati, da se morajo spremeniti. Toda čeprav so to doumela, pa v praksi tega ni lahko uresničiti. Predvsem potrebujejo številne usposobljene, izkušene in kreativno razmišljujoče ljudi. Seveda je močan izziv najti take ljudi v državah, kjer je bilo povpraševanje po njih do sedaj tako majhno …

 

Številna področja so, kjer lahko dobro organizirana podjetja iz zahodne ali vhodne Evrope premagajo lokalno konkurenco.

O tem bomo več povedali na brezplačnem seminarju, ki bo 30. novembra.

 

VABLJENI NA BREZPLAČNI SEMINAR: ‘RUSKI TRG’, ki ga bo vodil Svyatoslav Biryulin!

 

Nov 23, 2017Svyatoslav Biryulin
Razširite vsebino:
23 novembra, 2017 Prodajamednarodni izvoz, mednarodno poslovanje, prodaja, rusija, trgovina
Svyatoslav Biryulin

Svyatoslav Biryulin | MBA iz strateškega managementa; Svyatoslav je nekdanji direktor večih podjetij v državah nekdanje Sovjetske zveze. Od l. 2012 je poslovni svetovalec za marketing in vodenje, s podjetjem deluje v državah bivše SZ; od l. 2015 živi Ljubljani, kjer ima podjetje KVAN Svetovanje.

KORPORATIVNA VARNOST | dr. Denis Čaleta | intervjuE-potrošniki: Slovenija in Hrvaška | 'Ecommerce day 2017'
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
Točke stika in faze nakupa
Pogodba o poslovodenju
Pogodba o poslovodenju
BONTON | ‘vrača se romantika’ – KULTURA VEDENJA | BOJANA KOŠNIK
ime podjetja firma podjetja
Ime podjetja oziroma firma podjetja. Kako izbrati ime podjetja?
boniteta
Boniteta za avto
Motivi-odlocanja
Motivi odločanja in besede, ki motivirajo
Zaposlitev novega delavca: kako izbrati pravega kandidata | Milena Pervanje
 Zanimivo 
Nepovratna sredstva za slovensko podeželje – slabo izkoriščen potencial
5 načel učenja | Načelo 1/5: Učenje je proces in ne enkratni dogodek
LinkedIn | Prvi nasveti za uspeh na LinkedIn-u
Kako povečati prodajo z lojalnostni programi?
Davčne-olajšave
Davčne olajšave
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
podjetja
Hitro rastoča podjetja
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
podjetja
Hitro rastoča podjetja
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si