• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Holding | Pogled na igro bogatih | Samy Sahli

Holding | Pogled na igro bogatih | Samy Sahli. Umetnost holdingov.

Čas branja: 4 min      

 

holdingi igra bogatih

Kompleksni, elitni, težko dosegljivi (to je tudi namenoma zapisano v njihovem ‘DNK’-ju)… – vsi ti atributi postavijo holding na najvišji nivo v organigramu. Holding je privilegij, most, ki povezuje uspešnega poslovneža na eni strani s podjetniškim imperijem na drugi.

 

Namen holdinga je, da zbira vse dividende večih ločenih poslovnih subjektov in jih centralizira v eno samo korporacijo. Holdingi so navadno locirani v državah, kjer je obdavčenost dividend nizka, kot na primer v Švici, Hong Kongu ali Luksemburgu.

Denar podružnic je lociran v holding in zaščiten pred operativnimi riziki. To so detajli, ki zanimajo predvsem njihove partnerje in bančnike; v primeru bankrota ta denarna sredstva namreč ne bodo direktno zasežena s strani upnikov.

 

Visok nivo finančnih naložb dovoljuje holdingom dostop do posojil po posebno ugodnih pogojih. To jim omogoča rast in možnost distribucije denarja v prid investicij v holdingovih podružnicah. Bančno posojilo in njena garancija bo imela večjo ‘težo’ kot večji deležniki v posameznih podružnicah.

Očitno je holding učinkovit ‘backup’ v vsaki operaciji.

 

Holding je s temi funkcijami tako glavni ‘igralec’ v strategiji skupine in njenih investicijah, saj ima vpliv in nadzor nad vsemi podružnicami. To omogoča tudi lažji nadzor in koordinacijo podpornih funkcij holdinga, obenem pa tudi znižuje stroške in omogoča učinkovitejšo zaposlitev ključnih zaposlenih.

 

Zato bodo imeli položaje v holdingu višji management, podporne funkcije, odvetniki, računovodje, posredniki in tržniki.

 

V zameno za svoje storitve bodo holdingi od podružnic prejemali upravljavske provizije. Zakon ne tretira skupine/holdinga kot ene pravne osebe, zato ima vsaka članica/podružnica svojo avtonomijo in neodvisnost. Storitve med holdingom in hčerinsko družbo/podružnico se tretirajo kot operacije med dvema subjektoma, torej v skladu z “Arm’s length” standardom.

 

 

Te odbitne upravljalske provizije bodo kontrolirane s strani administracije, ki bo preverjala, da ne gre za morebitne pretirane vsote z namenom prenašanja koristi od pristojnosti ene podružnice do pristojnosti znižanih davkov države, kjer se holding nahaja. To tehnično vrzel uporabljajo nekatere korporacije z namenom davčne optimizacije. Več o tem, kako to počnejo, si lahko preberete na Wikipediji v članku z naslovom “Double Irish double Dutch sandwich”.   

 

Druge prednosti holdingov so povezane s finančnimi operacijami in prevzemi. Holding je dober način, kako centralizirati vse delnice in dividende skupine, kar vodi v njegovo povečanje solventnosti. Obrestne mere, ki so holdingom ponujene s strani bankirjev, so nižje kot tiste, ki jih ti ponujajo vsaki posamezni podružnici.

 

Te kvalitete se lahko uporabljajo v operacijah M&A (združitve in prevzemi).

 

Holding bo prejel ugodno posojilo s strani banke. S sredstvi bo kupil želeno korporacijo, s čimer bo prejel dividende novopridobljene podružnice, s katerimi bodo poplačal posojilo. Še več, v nekaterih državah so bančne obresti odbitne iz finančnih rezultatov holdinga. Enak podvig za druga podjetja in fizične osebe, ki niso holding, bi bil predrag, saj bi bile obresti le omejeno odbitne, in pridobljene dividende bi bile visoko obdavčene, še preden bi lahko bila sredstva porabljena za pokrivanje ‘vrzeli’ stroškov, nastalih ob pridobivanju novega podjetja.

 

Po mojem mnenju je holding preprosto fantastičen instrument za ‘orkestriranje’ skupine podjetij.

 

Holding nudi tudi dober način za upravljanje deležev podjetij, z neskončnimi možnostmi zagotavljanja, da bo holding še vedno imel večinski delež glasov, obenem pa omogočil prostor dodatnemu kapitalu tujih ali novih vlagateljev.

 

Kot primer navajam uporabo t.i. holdinške verige. Tako, denimo, holding ABC obvladuje holding ZTG, in ta hoding obvladuje HBV holding. 

 

Začetni lastnik proda 49 % delež vsakega nivoja holdinga v zameno za dodatni kapital.  Na koncu lastnik – holding ABC obvladuje vsak nivo z večino 51% glasov in pravic, čeprav dejansko investira le 13%.

 

Holding je lahko v pomoč tudi pri nakupu skupine podjetij. Investitor lahko direktno kupi delnice holdinga – in ne delnic vsake podružnice posebej- ter tako porazdeli tveganje za primer izgube posameznega podjetja v skupini.

 

V davčne namene lahko holdingi pripravijo posebno ‘konsolidirano davčno poročilo’, kjer se na dividende, ki pripadajo holdingu v posameznih odvisnih družbah, v številnih državah ne plača davka.

 

Kadar odvisno podjetje dela z izgubo, se zato prenese zmanjšanje davka na dobiček navzgor in cela skupina zaradi tega pridobi, saj zapade pod zmanjšanje davka na dobiček.

 

Holding je kompleksno, toda zanimivo orodje za skupinsko upravljanje, investiranje, testiranje, svetovanje, pa tudi prevzeme številnih podjetij in korporacij.

Pravni poduk: Članek je namenjen opisu osnov delovanja holdingov in ne predstavlja pravnih nasvetov. Za več informacij glede tematike in možnosti, vezanih na vaše poslovno okolje, kontaktirajte profesionalnega finančnika – specialista v Sloveniji..

Mar 20, 2016Samy Sahli
Razširite vsebino:
20 marca, 2016 Financeholding
Samy Sahli

LinkedIn: LINK

Samy Sahli je magistriral iz poslovnega prava na Univerzi v Lyonu (Francija), M2 pa je opravil iz davčnega prava. Je specialist na področju davčnega prava in učenec znanega francoskega profesorja Jean-Luc Pierrea. Kot davčni specialist je zaposlen v vodilnem francoskem podjetju z 90-letno tradicijo, ki se ukvarja z gospodarskim pravom, s sedežem v Lyonu.

Sam se rad identificira kot velik avtomobilski navdušenec.

KOOPERATIVE |anahronizem, utopija ali priložnost?JOLLY V ROKAVU | rešitev za zagatno situacijo
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
etika
Do kje seže naša etika?
Kaj je vsebinski marketing in za koga je primeren? | [1/3] | Domen Hrabar
Konkretni nasveti za boljši položaj spletne strani na Googlu
odprte pisarne coworking
Odprte pisarne – da ali ne?
razpis
Razpis – zaščita domačih živali pred velikimi zvermi
Finančne storitve – novi izzivi ali šoki? | mag. Matija Vojsk
upokojenci
Upokojenci smejo več delati
 Zanimivo 
Digitalizacija – Prihodnost poslovanja
Socialno podjetništvo: Zavod Pod strehco
Matrika-Eisenhower
Matrika Eisenhower: kako poenostaviti delo vodjem
Izgorelost – kako si pomagati?
Prodajno-zaposlovanje
Izboljšanje zaposlovanja prodajnikov
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT