Na ženevskem sejmu smo imeli priložnost videti najnovejši, zelo poseben, res izjemen Mercedesov avtomobil. Zavedamo se, da prav ta tip vozila verjetno ne bo našel veliko strank (če pri nas sploh koga?), a vendar bralcem ponujamo najnovejši vpogled v svet avtomobilizma – ta tematika pa marsikoga zanima.
Mercedes Maybach S600 je izjemen ‘kokon’, namenjen eliti sveta, ki si želi imeti privatni ‘mobilni salon’ ( ali pa bolje rečeno kar leteči salon), zahvaljujoč mercedesovemu magičnemu nadzoru vzmetenja, imenovanem ‘body control suspension system’.
Ponuja vam možnost, da se v enem najodličnejših prestižnih avtomobilov počutite resnično udobno in elegantno.
Za nekatere izmed izjemno pomembnih VIP strank je uspeh in vpadljivost tudi sinonim za nevarnost, ki jo oboje vključuje.
Da bi se v tem pogledu počutili varne, je Mercedes-Benz razvil linijo ‘Guard’ (stražar), ki ponuja armirana vozila; njihove visokoprofilne stranke se v tem avtu res lahko počutijo varne in sproščene ob vsakem trenutku.
Pri ‘Guard’ liniji mercedesov so lahko snovali varnostno kletko (v smislu neprebojnosti) že v sami konceptni fazi vozila.
Tako so uspeli zasnovati redimenzionirano pogonsko gred, pogonske zglobe na eni strani, ob tem pa tudi potrebno moč sicer tihega limuzinskega motorja, ki omogoča avtomobilu, da hitro ‘pobegne’ v katerikoli situaciji v sili.
Vsi varnostni elementi so vgrajeni že med osnovno izdelavo in niso dodani kasneje, tako da je dodatna varnost potnikov in vozila v ceni ‘ex-factory‘.
Na prvi (in tudi drugi) pogled sta si liniji razreda S in S-guard popolnoma enaki.
To ni nobeno naključje: diskretnost in nevpadljivost sta ključna elementa posebne varnostne zaščite mercedesovega S-Guarda. Identiteto tega ultimativnega S600 Maybach Guarda lahko prepozna le dobro trenirano oko. (Sistem za montažo zastavice na sprednjem delu avtomobila je tudi majhen detajl, po katerem lahko prepoznamo ta redki primerek, kot tudi velika površina pnevmatik, ali pa obris stranskih oken.) Ampak več kot ostalo bo njegovo resnično ‘identiteto’ verjetno izdajalo spremstvo diplomatskega konvoja …
Od blizu smo si imeli priložnost pogledati ta – v tajnost zaviti – svet VIP vozil na Ženevskem avtomobilističnem sejmu 2016.
Limuzina je bila razstavljena na ekskluzivnem salonskem prostoru, brez oken proti množicam in stran od pogledov ‘navadnih smrtnikov’.
Skrit pred pogledi tisočih radovednežev, ki so obiskali ženevski sejem (mimogrede: je eden izmed petih največjih na svetu!), je mercedesov ‘tajni’ razstavni prostor, za katerega večina ljudi ni vedela, skrival avtomobil, ki prevaža najzahtevnejše in najvplivnejše stranke na svetu. Elito. Crème de la crème.
Ta razstavni prostor je nedostopen za običajne obiskovalce; gosti zgolj nekatere zelo privilegirane obiskovalce, ki so si med seboj močno različni, pa vendar si delijo dva skupna atributa: diskretnost in moč.
Da sem sploh lahko prišel do tega ekskluzivnega salona, sem morali preko vrat, ki jih je stražil varnostnik in so bila diskretno ‘zakamuflirana’ v faraonski razstavni prostor Mercedes-Benza.
Po proceduri, ko sem se ustrezno identificiral, sem bil povabljen, da počakam v udobnem baru, kjer vedno elegantno osebje streže osvežilne pijače in kanapeje.
Čez nekaj minut je k meni pristopil uslužbenec z opravičilom »Monsieur, zelo nam je žal, ampak salon si trenutno ogledujejo neke stranke in vam žal zaradi varnostnih razlogov trenutno ne moremo omogočiti vstopa, dokler oni ne odidejo.«
Cenil sem profesionalnost prodajnega osebja in njihov odnos do varovanja zasebnosti strank, zato me ni motilo, da sem moral še malo počakati.
Nekaj minut pozneje je pristopil mercedesov predstavnik, ki me je hitrega koraka vodil preko majhnih vrat, nato do drugih, pa do resnično lepega stopnišča z odlično atmosfero… – in tam so bila v diskretnem razkošju razstavljena Maybachove barvne palete…
Na sredini tega prostora sem zagledal elegantnega Mercedesa S600- Maybacha, ki na tablicah nosi ime ‘Guard‘.
Izjemna limuzina v smokingu, pripravljena na sestanek svetovnega vrha / ‘summita’ …
S600 Maybach Guard izgleda tako kot vsak od ostalih S600 Maybach: popolnoma izjemno! Ko sem gledal impozantno prednjo masko, sem se spomnil na vsa impresivna diplomatska vozila, ki sem jih opazoval voziti se po pariških cestah in ulicah med predsedniškimi obiski.
Ta Maybachova izvedba razreda S, s svojimi črnimi vrati, je videti, kot da nosi smoking na gala večeru. Za 20 cm podaljšano medosno razdaljo v primerjavi s ‘klasičnim‘ S-Guardom, je ta 5.453 mm dolga limuzina zelo karizmatična. Na prvi pogled deluje kot mercedesov S600, ki je že sam po sebi izjemen avtomobil z ultimativnim občutkom dovršenosti! -, ga pa je Maybach še nadgradil z vsemi majhnimi detajli, ki so sinonim odličnosti te znamke.
Potniški del kabine na zadnjih sedežih je udobno opremljen s popolno organizacijo multimedijskih delovnih površin, ter seveda elegantnimi mizicami za podpisovanje pogodb, branje predstavitvenih govorov, ali pa zgolj za uživanje v sušiju po večernem obisku fitnesa.
Zadnji ‘direktorski‘ sedež ponuja tudi možnost, da s pritiskom na gumb pomakne prednji sovoznikov sedež daleč naprej (če seveda tam ni potnika, oz. če predvidevamo, da je lastnik vozila ‘obzirna’ oseba do osebja); s tem nastane ogromno prostora za izteg nog (ki počivajo na električno uravnani podpori), in omogoča hitri dremež –z zadnjim desnim sedežem (skoraj) popolnoma spuščenim za popolno udobje.
Prednji sovoznikov sedež navadno služi varnostnemu uslužbencu pri državniških obiskih – vendar je po mojem mnenju v S600 Maybach Guard popolnoma odveč, saj je avto sam po sebi najboljši ‘varnostnik‘ na katerikoli lokaciji. Človeški element je samo še stvar protokola.
Pogosta oblika z izjemno redko zaščito
Poglejmo si še atribute avtomobila, ki se običajnemu bralcu verjetno zdijo absurdni.
Sedeti v sedežu Maybach S 600 Guarda je kot sedeti v kokonu zaščite. Ko odpremo vrata, opazimo prvi indic, da imamo opravka z armirano limuzino, saj je že sama teža vrat več kot impresivna. Če smo še posebej pozorni, lahko potrkamo po steklu in opazimo, da je zvok in občutek zelo drugačen od ‘običajnega’ Mercedesa razreda S.
Stekla oken namreč vsebujejo inovativne komponente, ki omogočajo, da absorbirajo vsakršno energijo strelnega orožja. Vsak kvadratni centimeter teh prozornih površin je odporen celo na strel iz ostrostrelske puške Dragunov (vem, da se to nam, običajnim ljudem sliši malo absurdno, vendar so tam zunaj ljudje – pa še presenetljivo veliko jih je! -, ki dejansko imajo take skrbi; mi najbrž vsaj teh na srečo nimamo...
Izjemna zmogljivost vozila (v kombinaciji s popolnoma zaščitenim talnim panelom in tunelom menjalnika) je Mercedesu S600 Maybach Guard omogočila posebno vstopnico v majhen klub ne-vojaških vozil, certificiranih z oznako VR10.
To je najvišji nivo zaščite (ocenjuje se na lestvici od VR1 do VR10 – in kot zanimivost, kalašnikov AK 47 spada pod oznako VR6 6). Zagotavlja najvišji nivo varnosti z optimalno zaščito transparentnih/vidnih površin, trdnih površin in podvozja. Zaščita podvozja se lahko pohvali z veliko mero inovacij, ki vozilo efektivno ščitijo – kot so mi slikovito opisali prodajalci : »tudi če nam pod avtomobilom istočasno detonirata dve HG 85 ročni granati«. (Skrb je glede tega najbrž odveč…)
Serija posebne opreme, ki je prilagojena posebni ‘misiji’ te limuzine
S600 Maybach Guard se seveda lahko pohvali z veliko zelo specifične opreme. ‘Alarm za paniko’ se nahaja pri vozniku ob volanu, ter prav tako na dosegu potnikov na zadnjih sedežih. Ob pritisku nanj se sproži zvočni alarm, ki bo zunanjim udeležencem incidenta skoraj popokal ušesne bobniče, divje utripajoče luči in smerokazi ustvarijo kaos in vozilo se seveda popolnoma zaklene.
Vozniki se večkrat letno, v različnih vremenskih pogojih in lokacijah, na dvodnevnih seminarjih urijo pod taktirko posebnih inštruktorjev Mercedes-Benza, kjer se učijo specifičnih taktičnih pobegov v primeru nevarnosti. Voznike naučijo tudi ukrepanja v primeru, ko se ‘situacija’ še ne pojavi in obstaja zgolj sum nanjo – kako jo oceniti in kako ravnati v tem primeru. Vozniki so naučeni pravilne ‘komunikacije z zunanjim svetom’. Za ta namen je Mercedes tudi ustvaril sistem z ‘interkomom’, lociranim v zunanjem ogledalu. V primeru akutne nevarnosti se vozilo lahko vozi tudi po vsaki grobi podlagi, zahvaljujoč sistemu, imenovanemu PAX. Ta skrbi, da v primeru, če pride do predrtja pnevmatik, vozilo lahko še vedno manevrira tudi ob izgubi zraka, saj je platišče oblečeno v gumijasto zaščito, ki prenese celotno težo vozila.
Te majhne detajle lahko vidimo le, če smo zelo pozorni.
Tudi za primer ognja oz. požara je poskrbljeno, saj se gasilni prah v nekaj sekundah lahko distribuira preko velikega števila kanalov.
Na voljo je tudi sistem, ki v primeru nevarnosti ponuja zalogo svežega zraka v kabini in potnike tako ščiti pred morebitnimi nevarnimi plini. Posebni senzor je sposoben zaznavanja iritativnih plinov v okolici. Ta potnike oz. osebje takoj opozori, da aktivira gumb, ki s pritiskom nanj takoj zapre cirkulacijo zraka, izklopi ventilatorje in vklopi sistem z zalogo čistega zraka, ki ga distribuira po kabini in omogoči varen umik iz nevarne okolice.
Za prtljago imajo kupci tega prestižnega vozila na voljo prostoren 361-litrski prtljažni prostor, ki je dobro skrit in zaščiten.
S-klasa: ‘Security, Sovereignty, Supremacy‘
Varnost. Suverenost. Nadvlada. Vse to predstavlja ta avtomobil.
Mercedes-Benz je s S600 Maybach Guardom uspel razviti dovršeno oblikovno linijo, ki ne bo pustila ravnodušnih niti najzahtevnejših ‘estetov‘, in ki, zahvaljujoč izjemni tehnološko inovativni in napredni izdelavi, obenem ustreza prav vsem varnostnim zahtevam svetovnih vlad. To je avtomobil, ki je uspel ohraniti Maybachovo elegantnost z integrirano zaščito. Kot da bi nosili taktičen neprebojni jopič pod elegantno, po meri krojeno italijansko obleko…
Mercedes-Benz S600 Maybach Guard je prav gotovo ‘zastavonoša’ med limuzinami; ni naključje, da ga dobavljajo s sistemom za protokolarne zastavice (kar je dejansko še najmanj pomembno).
Odšel sem poln močnih vtisov in z zavestjo, da mi je bilo dano videti nekaj, kar je dano le redkim izbranim. Nepozabna izkušnja.
EKSKLUZIVNO za novipodjetnik.si, Samy Sahli, Lyon, Francija.
Daimler Chrysler AG je lastnik znamk Mercedes-Benz in Maybach.