Na prejšnjem »Ecommerce Day« letošnjega aprila v Zagrebu je podjetje Ceneje d.o.o. predstavilo ugotovitve raziskave, ki je bila opravljena med skoraj 50.000 spletnih uporabnikov v 2016-2017.
Naj na kratko kar shematsko predstavimo podobnosti in razlike med njihovimi nakupovalnimi navadami.
Slovenija | Hrvaška | |
Mesečni nakup na spletu | 37% | 50% |
Vsaj ena nakupna izkušnja na spletu | 90% | n/a |
Nikoli ne kupujejo na spletu | 8% | n/a |
Plačilo po povzetju | 40% | n/a |
Plačilo s kreditno kartico | 25% | 33% |
Nakupi zgolj od domačih ponudnikov | 50% | 22% |
Nakupi zgolj v tujini | 20% | 40% |
Portali za cenejše nakupe | 33% | 55% |
Tržna situacija
V Sloveniji in tudi na Hrvaškem vodilnih pet spletnih trgovcev obvladuje skoraj polovico trga; se pa razlikujejo po tem, da na Hrvaškem specializirani spletni trgovci predstavljajo dobro tretjino ponudnikov, nakupovalni centri pa petino.
V Sloveniji imajo spletni centri kar polovični delež, globalne platforme pa komaj 10-odstotni.
Zanimiva pa bo primerjava lanskih ugotovitev z letošnjimi, ki bodo (med drugim programom) predstavljene na Ecommerce Day, 28. novembra od 8:45 dalje v hotelu Radisson Blu Plaza v Ljubljani. Prireditvi lahko tudi prisostvujete. Več na: Ecommerce Day 2017