Legenda pravi, da je Steve Jobs ob neki priložnosti pojasnil, zakaj je za slogan Appla izbral
„Think different”
in ne „Think differently”. Namreč, drugi slogan „Think differently”, oziroma v prevodu „Misli drugače” je omejujoč, kajti misliti drugače je možno samo v okviru iste paradigme. „Think different”, oziroma „Misliti drugo” pa zahteva, da se najprej spremeni perspektiva, iz katere gledate na svet, in da tako ustvarite nekaj novega. Naj bo kakor že, Steve Jobs je, opazujoč svet iz neke druge perspektive, kreiral proizvode, ki so ta svet za vedno spremenili.
Pisalo se je leto 2012, ko so trije Holandci (Jasper Castelein, Jelle van der Zwet in Guus Bakker) v Amsterdamu pognali svoj start-up OppoSuits.
Ideja ustanoviteljev je bila, da se trgu ponudijo malo drugačne moške obleke. Najprej so si zamislili fluorescentno oranžno obleko, pri čemer so merili na navijače nizozemske nogometne reprezentance, ki bi z nakupom te obleke in z obiskom reprezentančnih tekem tako posebno oblečeni na nov način podprli svoje ljubljence. V samo par letih so postali podjetje z multi-milijonskim prometom in dobičkom. Njihove obleke se prodajajo v več kot 100 različicah, nosijo pa jih kupci v preko 50-tih državah in so naprodaj v več kot 1000 najprestižnejših modnih trgovinah v Evropi, ZDA in Kanadi. Novembra 2016 so uvedli tudi linijo ženskih oblačil.
Ključ njihovega uspeha je bila velika medijska prisotnost in popularnost – k čemur so prispevali tudi slavni in vplivni ljudje, ki so začeli nositi njihova oblačila ob posebnih priložnostih. Kako je to OppoSuits uspelo, številnim drugim pa ne? Predvsem: to podjetje zares dela drugačna oblačila! Zato svojih oblek niso promovirali na jumbo plakatih, na modnih revijah, z oglasi v modnih revijah in z ostalim triki iz marketinške kamene dobe. No, medijska strategija ni temeljila niti na plačanih »influenserjih« ali zakupu ključnih besed in »online boosting« v tej novi eri digitalnega marketinga.
Gre namreč za drugačen poslovni model v nekem zelo tradicionalnem poslu. Ta strategija se je jasno odražala v njihovem sloganu „Wear it & share it”. OppoSuits obleko boš kupil tudi zato, da bi svetu objavil svojo fotko ali filmček v tej obleki. Kajti ta obleka je namenjena izključno temu, da si oblečen nezgrešljivo. To ti daje priložnost, da si drugačen od ostalih, ki se (prav tako) trudijo, da bi bili (prav tako) opaženi. Zato OppoSuits ni modni brand, ampak dodatno orodje in dodatek filtrom na pametnih telefonih, preko katerih že itak prenašamo svoje življenje svojim zvestim sledilcem. Zato druge modne znamke, ki ponujajo obleke, sploh niso konkurenca firmi OppoSuits.
To podjetje je v resnici del zabavne industrije. To se opazi tudi po tem, katere znamke uporabljajo OppoSuits kot medijsko platformo, preko katere s svojim trgom sedaj komunicirajo tudi s pomočjo oblačil. Tu lahko najdemo filmske like in junake, kot so Harry Potter, Captain America in ostali Marvelovi junaki, Spider-Man, Joker, Darth Vader,pa prepoznavne igrice, kot so Tetris ali Pac-Man; kategorije oblačil, ki so na voljo, so tudi različni prazniki – božič, noč čarovnic ali Dan očetov, pa tudi festivali, kot je na primer Oktoberfest.
Važen element uspeha tega projekta so tudi cene OppoSuits oblek. Gibljejo se od topšopovskih 99,99 dolarjev, pa do tistih v posebnih ponudbah s popusti, ki se spuste celo do 60. Realno gledano je to sprejemljiva cena, da pridobijo nove desetine, stotine in – zakaj pa ne – tisoče sledilcev, všečkov in delitev. Tako v borbi za lastno promocijo vi kot kupci promovirate tudi OppoSuits, njim pa za to ni treba vložiti niti centa v tako imenovani marketing. V »našem« jeziku bi temu rekli win-win kombinacija, ki tradicionalni oglaševalski model obrača na glavo.
V tradicionalnem modelu klient plača medijski prostor, da bi potrošnik dobil informacijo o proizvodu, ki se mu ponuja, medtem ko pa v tem primeru potrošnik kupuje od ponudnika pravico, da promovira njegov proizvod… V prvem modelu je tako komunikacija s potrošnikom strošek, v drugem pa je prihodek.
Spoštovane kolegice in kolegi iz oglaševalskih agencij, kaj vam tu še ni jasno?
Važna opomba: Pisec gornjega teksta je ponosni lastnik OppoSuits obleke – modela Tetris –in za pisanje tega teksta ni plačan od OppoSuits; celo obleke ni dobil, ampak jo je z zadovoljstvom kupil …