• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kako premostiti vrzel med poslovno strategijo in njeno izvedbo | mag. Matija Vojsk

Kako premostiti vrzel med poslovno strategijo in njeno izvedbo | mag. Matija Vojsk

Čas branja: 3 min      

Iz poslovne prakse vemo, da je vrzel med poslovnimi strategijami in njihovo izvedbo pogosto velika in za številne vodstvene ekipe je tudi težko premostljiva. 

 

Študije, kot je bila objavljena v Harvard Business Review 1, utemeljujejo, kako velik je razkorak med snovanjem strategij in njihovo izvedbo.   Na osnovi široke raziskave, ki je zajela mnenja preko 7.000 ustreznih respondentov utemeljuje, da je le 8% voditeljev dejansko sposobnih tako strateškega razmišljanja kot izvajanja strategij v poslovni praksi.

 

Opažam, da imajo številna podjetja (in druge organizacije) glede izvajanja učinkovitosti poslovanja pred seboj velike izzive.  Številna podjetja so uspešna pri opredeljevanju strategij, spodleti pa jim pri njihovem udejanjanju.

 

Verjetnost za uspešno izvedbo še tako domišljene poslovne strategije je majhna, če strategije pred izvedbo ne razdelamo dodatno in zanjo torej ne določimo konkretnih ciljev, metrik in izvedbenih projektov.  To bi bilo tako, kot bi trener v kakšnem od moštvenih športov od igralcev, namesto, da bi jih ustrezno razporedil po igralnih mestih ter jih (po uspešnih fizičnih in tehničnih pripravah) taktično in motivacijsko pripravil na tekmo, od njih ob igrišču med tekmo glasno zahteval, naj nasprotnike premagajo ali celo kakšen rezultat naj dosežejo.

 

Podrobnejši vpogled v projektne nabore podjetij in drugih organizacij razkrije splošne razloge za neuspešnost strateških projektov. Organizacije so večino projektov praviloma sposobne uspešno izvesti, če so projekti dobro opredeljeni in imajo seveda za izvedbo na voljo tudi potrebne vire.

 

poslovna-strategija

Ključ za uspešno izvedbo vsake strategije je v pretvorbi strateških namer v konkretne cilje, metrike in izvedbene projekte, torej v obvladovanju procesa strateške pretvorbe

 

Pri načrtovanju in postavljanju poslovnih ciljev ter prevajanju strategij v operativne ukrepe je pomembno opredeliti tako imenovane dejavnike za ustvarjanje vrednosti (ali vzvode vrednosti), torej tiste merljive dejavnike, ki vplivajo na izvajanje strategije in povečevanje vrednosti za lastnike.

Dejavniki za ustvarjanje vrednosti so tako finančni kot nefinančni. Pri določanju pogojev za uspešno delovanje si lahko pomagamo z zemljevidi strategije, ki dejavnike povezujejo, povzemajo želeno ravnanje ter predstavljajo predpogoje za doseganje poslovnih ciljev, pri tem pa dejavnike razvrstijo v uravnoteženi sistem kazalnikov (balanced scorecard, BSC) 2.

Ta pristop k strateškem načrtovanju upošteva tudi nefinančne dejavnike uspeha, analizira finančne učinke preteklih dejanj, predvsem pa omogoča preučevanje vzrokov bodočih posledic ter s tem omogoča proaktivno strateško upravljanje.

Sistem uravnoteženih kazalnikov merjenja in presojanja uspešnosti poslovanja organizacij upošteva štiri razsežnosti:

kupci

finance

notranji procesi in učenje

rast  

Z njegovo pomočjo poslanstvo in strategijo organizacije pretvorimo v merljive cilje in iz njih izpeljane kazalnike, razvrščene v štiri razsežnosti.  Vsi skupaj tvorijo sistem za razčlenjevanje ciljev ter celovit pregled uspešnosti na vseh področjih, ki prispevajo k uspešnosti poslovanja.

Ko ključne dejavnike za ustvarjanje vrednosti opredelimo, zanje odberemo kazalnike uspešnosti poslovanja (KPI) in z njimi merimo uspešnost izvajanja nalog in doseganja ciljev. S tem olajšamo osredotočanje poslovnega delovanja in poročanja na uresničevanje poslovne strategije.

V praksi načrtovalci dejavnike ustvarjanja vrednosti pogosto zmotno preskočijo in se po določitvi poslovnih ciljev želijo takoj osredotočiti na kazalnike.  Ponavljam, da je za uspešno poslovanje in preobrazbo poslovnih strategij v poslovne načrte, zrele za izvedbo, ključna preobrazba strateških opredelitev v konkretne cilje, metrike in izvedbene projekte.

Z doslednim pristopom tako vzpostavimo realnejše pogoje, da bo strategija dodatno dodelana z izvedbenimi nastavki in pripravljena za uspešno izvedbo v praksi.  Na ta način bomo razpoložljive vire uporabili bolje in dosegli boljše poslovne rezultate.

Viri:

  1. 30. December 2015, avtorji Paul Leinwand, Cesare Mainardi, Art Kleiner
  2. Profesorja Robert Kaplan in David Norton, Harvard Business School, 1992 in kasneje

 

Matija Vojsk

Okt 28, 2016Matija Vojsk
Razširite vsebino:
28 oktobra, 2016 Izobraževanje
Matija Vojsk

LinkedIn: LINK

Mag. Matija Vojsk, MBA, ima z vodenjem podjetij in upravljanjem projektov dolgoletne izkušnje.

Med drugim je bil član uprave Telekoma Slovenije in Dela ter svetovalec uprave Poslovnega sistema Mercator, poleg tega pa direktor oziroma član poslovodstev nekaj podjetij. Kot direktor na področju svetovanja v PricewaterhouseCoopers je sodeloval z vodstvi podjetij in finančnih ustanov. S področja korporativnega upravljanja ima poleg upravljalskih tudi nadzorstvene izkušnje kot imetnik certifikata ZNS ter predsednik in član nadzornih svetov več podjetij.

Poslovno v mednarodnem prostoru predvsem deluje na področju načinov vstopa na tržišča in razvoja poslovanja v regiji, z naročniki iz Slovenije pa predvsem na področjih pretvorbe poslovnih strategij v operativno izvajanje, izboljšanja učinkovitosti operativnega poslovanja, strateške nabave ter prodaje in marketinga.

Poleg poslovnega svetovanja predava članom nadzornih svetov in strokovnjakom podjetij in drugih ustanov, pri čemer v vsebino vključuje novosti iz svetovne prakse.

Tesla model 3 vs VW passat GTE | primerjalni test | Primož Lemež»Samo gledam…« | Kako ugovor obrniti v nakup? | Vito Komac
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
Davčne-olajšave
Davčne olajšave
Nevro–prodaja je prodaja z orodji NLP | Gaber Marolt
Preveč govorimo – strategija “W.A.I.T.” | Dr. Serhat Tatlı (TUR) | Komuniciranje
davcna-zakonodaja
Številne ugodnosti po novi davčni zakonodaji
Rusija za začetnike – miti in realnost | Svyatoslav Biryulin
Bozicnica
Božičnica 2021
Covid, vohuni in videokonferenca
 Zanimivo 
Ubijate moralo?
učinkovit prodajni lijak
Prodajni lijak – razvili smo sistem, ki je uspešen tudi v praksi!
Poznate svoj poslovni model? | Andro Goblon
Zavarovalni-instrumenti-placil
Zavarovalni instrumenti plačil
javni-razpisi
Javni razpisi v aprilu 2020
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetja
Hitro rastoča podjetja
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si