Vsak dan jih vidimo in slišimo in nevede si včasih rečemo sami sebi npr. Just do it … Samo naredi!
Kaj je sploh smisel in čar sloganov? Koliko časa in truda je potrebnega za pisanje enega? Kakšna je formula za ustvarjanje uspešnega slogana? Odgovori morda niso tako preprosti, saj pisanje dobrih sloganov zahteva čas, trud in ustvarjalnost. Vendar to ni misija nemogoče.
Obstajajo določena pravila za ustvarjanje nepozabnih in učinkovitih sloganov.
Kaj je slogan?
Slogan je fraza ali nekaj besed, razporejenih na poseben način, ki najbolje v nekaj besedah (običajno 5 – 7) opiše identiteto podjetja, določenega izdelka ali storitve in apelira na čustva. Ne pozabimo: beremo z razumom, sprejemamo in prikimamo pa s čustvi!
Dober slogan je učinkovit način oglaševanja in, če se ga dobro izkoristi, popolno prodajno orodje – že skoraj orožje. Cilj je, da doseže TOP (top of mind), da se zasidra v glavi vaših strank. Zasnovan mora biti tako, da vzbudi radovednost in ga opazijo / si ga zapomnijo, še preden se za to odločijo.
Kako vemo, da je slogan dober?
- Zlahka se ga zapomni. Je kratek, preprost, včasih duhovit in se prilega podjetju, izdelku ali storitvi.
- Ima prijazen ton in ustvarja pozitivno podobo podjetja, storitve ali izdelka. Vključuje pozitivne in prepričljive besede.
- Predstavlja glavno korist podjetja ali izdelka. S preprostim branjem nekaj besed bo stranka vedela, kaj lahko prejme z nakupom izdelka ali uporabo storitve.
- Že sam slogan lahko točno pove, kaj vas loči od konkurence. Znamenit primer sta slogana podjetij za najem avtomobilov, Hertza in Avisa. Hertz – We are No. 1 (Mi smo št. 1) in Avisov odziv Avis – We try harder (Mi se še bolj potrudimo).
Kako se lotiti pisanja slogana?
- Najamete profesionalca in ste odrešeni vseh skrbi.
- Se prepustite generatorju sloganov – obstajajo brezplačni avtomati npr. mojslogan.com, vendar je velika verjetnost, da ne boste zadovoljni.
- Se pisanja lotite sami.
Če ste izbrali tretjo različico:
- Začnite s poslanstvom – ne, kaj delate, temveč, zakaj delate.
- Zdaj poslanstvo združite s koristjo – kako jim lahko vaše delo izboljša / olajša življenje.
- Kaj vas loči od drugih – v čem ste edinstveni.
Ne pozabite, učite se od konkurence. Oglejte, preberite slogane vaše konkurence in mogoče dobite navdih. Vse to, česar oni še niso izpostavili, izpostavite vi. In zažarite na trgu!
9 sloganov, ki so največkrat omenjeni kot najboljši na svetu:
»Just do it« – Nike
»Think Different« – Apple
»Open Happiness« – Coca cola
»Melt in your mounth, not in your hands« – MM’s
»The Best a Man Can Get« – Gillete
»Red Bull gives you wings« – Red Bull
»All for Freedom. Freedom for All.« – Harley Davidson
»Go further« – Ford
»Have a break. Have a KitKat.« – KitKat
Tudi pri nas imamo legendarne:
Slovenija moja dežela
»Les je lep« – Belinka
»Od petka do petka, petka« – Renault 5
» Za prijatelje« – Pivovarna Union
»V sodelovanju z naravo« – Fructal
Da ne naštevam naprej in po slovensko takoj: zakaj pa mojega ni?
Moj eden prvih napisanih v beležko meni ljubih pa »It takes a little more to be a real Champion« – Champion
In kje sledi nadaljevanje iz naslova? Verjetno v avtomobilu utišate »vašo teto navigacijo«, ki preračunava pot do … Ko snujete slogan, preigravajte besede – potihem ali pa v družbi (brainstorming – viharjenje idej v skupini). No, pa imamo že temo za naslednjič.
Nataša Okorn
foto – Vito Komac
Natasa.Okorn@bnkreativ.si, https://www.linkedin.com/in/natasaokorn