Hitra pošta. Hitra kava. Hitra pot. Hiter odziv. Naša življenja danes na vsakem koraku preveva hitrost.
»Na trgu ne šteje več le rast, temveč tudi hitrost razvoja,«
pravi Marko Lotrič, direktor Lotrič Meroslovja, gorenjske gazele 2012. In prav gazele, Dnevnikov projekt izbora najboljšega hitro rastočega podjetja, zaznamujejo visoki skoki ter … hitrost.
»Podjetniki moramo razmišljati hitro, da preživimo na trgu. To nam je v krvi,«
razmišlja ustanovitelj čikaške mentorske skupnosti za podjetnike MeetAdvisors, Adam Fridman. Zaradi hitrega družbenega razvoja se morajo podjetja, ki želijo ostati ‘v igri’, po njegovem mnenju zavedati štirih dejstev:
1. Če nisi hiter, te bo prehitela konkurenca.
2. Stranke od tebe pričakujejo hiter odziv.
3. Hitreje kot se učiš, hitreje se razvijaš.
4. Ko se naučiš hitro reagirati in hitrost vzdrževati, se bo kultura hitrosti v podjetju razvila sama.
Vse našteto drži. Drži ne le za podjetja, ampak tudi ali bolje rečeno predvsem za njegove zaposlene.
Na dolge proge tečemo premišljeno
Kako postati še hitrejši? Kako v tem hitrem tempu ohraniti razumnost in ne le brezglavo letati naokoli? Raziskava ugledne poslovne revije HBR iz leta 2010 pokaže: da lahko pospešimo, se moramo najprej upočasniti. Podjetja, ki so bila nenehno na zelo visokih hitrostnih obratih, so imela nižjo prodajo in dobičke, kot tista, ki so v ključnih trenutkih naredila ‘premor’ in preverila, ali so na pavi poti. Še več: podjetja, ki so se ‘upočasnila, da bi pohitrila’ so v treh letih v povprečju imela 40 odstotkov višjo prodajo in 52 odstotkov večji dobiček.
Delo podjetja in vaše delo je kot tek na dolge proge. Veliko tekačev vedno znova ponavlja napako: na tek se poženejo z vsemi močmi, na pol poti omagajo in se komaj privlečejo do cilja. Veliko bolje je, svetujejo izkušeni tekači, začeti bolj skromno in počasneje ter svojo hitrost razvijati. Takšna, pametna razporeditev energije med tekom ima še druge pozitivne učinke: zmanjša možnosti poškodb, izboljša pripravljenost in ohranja veselje do vadbe. Pametna razporeditev vaše energije na delovnem mestu ima enake učinke: zmanjša možnosti bolezni, izboljša vašo delovno kondicijo in predvsem ohranja vaše veselje do dela!
»Direktorica mi je ravnokar sporočila, da ji takoj pripravim poročilo za sestanek. A kdaj? Na seznamu nujnih nalog imam že pet stvari. Če bi se ga lotila že včeraj, bi bilo najbrž prepozno,« potoži sodelavki obupana Maja. Zveni znano? Običajno smo vsi naravnani, da si nekaj zamislimo in bi to radi imeli takoj. Zato ne govorite drugim, da nekaj potrebujete takoj. Tudi najbolj nujne stvari običajno le niso tako zelo nujne, ljudi pa spravljajo v velik stres. Organizirajte se tako, da pravočasno sporočite sodelavcem, kaj potrebujete od njih in predvsem do kdaj. Dajte jim razumne časovne roke, stvari, ki so pripravljene v naglici po navadi vsebujejo marsikatero nepotrebno napako in niso tako kakovostne, kot bi lahko bile. Nekaj je gotovo: ko bo določena stvar res nujna, boste vi in vaši sodelavci vedeli, da gre zares.
Štirje razlogi, zakaj ne uporabljajte oznake ASAP
- ASAP ali ‘as soon as possible’ v slovenščino prevajamo: uredi čimprej, ko lahko. ASAP, ki se je začel uporabljati vse prepogosto, pri ljudeh zbuja negativne občutke. Ameriški podjetnik Jason Fried pravi celo, da je ASAP strup. Zakaj?
ASAP je samouničujoča prerokba: če jo uporabljate za vsako nalogo, kako naj nekdo ve, katera je res nujna? - ASAP1 vodi v ASAP2: če je že prva naloga v nizu opravil označena z ASAP, sklepamo, da bo tako označena tudi druga, tretja …
- ASAP je nasprotno od agilnega: sama po sebi ne pove nič. Raje povejte točen dan in uro, ko mora biti naloga končana.
- ASAP onemogoča postavljanje prednostnih nalog: ASAP ne vsebuje informacije, kaj je zares pomembno, zato raje povejte, zakaj ima določena naloga prednost. (Povzeto po www.bartvermijlen.com)