Poplava turističnih informacij, nepreglednost, vedno enake ture s točkami, ki jih vsi morajo obiskati, zastavica spredaj na nahrbtniku vodiča, …in še drugi podobni identifikacijski detajli skupin tujih turistov, ki poleti množično krožijo po zeleni prestolnici Evrope – Ljubljani.
Kaže, da jih je celo več od domačinov. Vsi turisti pa ne iščejo vedno enakih vedut in razglednih točk in obiskov zgodovinskih spomenikov. Želijo si spoznati različnost, izkušnje, sodobni utrip mesta, umetniško sceno, celo socialno inovativnost, da bi izkušnje lahko prenesli tudi drugam.
To sta ugotovila tudi Dragan Barbutovski, dolgoletni slovenski piarovec oz. glasnogovornik v EU in njegov sodelavec Uroš Trauner, arhitekt. Izhajajoč iz sebe kot turistov in svojih želja po spoznavanju in ogledovanju sta lani zasnovala nov turistični produkt; pri poimenovanju sta se poigrala z angleščino ter zadela poslanstvo svojega projekta – CurioCity.
Znameniti The Guardian je v dolgem prispevku o Ljubljani aprila 2016 zapisal:
….the best and most original of the city’s many guiding companies is CurioCity, whose tours include From Ljubljana With Love, which takes visitors to local social enterprises including restaurants and shops, and Lazy Sundays…
Najprej sta ponudila vodenje turistov na manj znane točke, kjer lahko posnamejo selfije in program je postal v hipu zelo popularen.
Standardno ponujajo preko spleta dve turi po Ljubljani, v katero vključujejo različne znamenitosti iz novega zornega kota, pa tudi drugačnosti, ki so turistom redko videne npr. primere socialne vključenosti in eksperimentov (Gostilna dela, Druga violina, Rog, Metelkova).
Dragan se zaveda, da je to šele začetek in da bo potrebno trdo delati še vsaj dve leti, da se bo projekt ustalil in prijel.
S sodelavcem želita, da bi ta in podobni projekti lokalnega značaja res nosili določen zaslužek lokalcem in ne, kot se pogosto dogaja, tujim lastnikom franšiz. Želita spodbuditi inovativne turistične prijeme in dati obiskovalcem nekaj več. Spletna stran CurioCity pa bo morda postala platforma za nekonvencionalne turiste, jim odkrivala nevsakdanje in zanimive ponudbe ter jih tudi informirala o zanimivem dogajanju. Že sedaj objavlja svojih TOP 5 dogodkov tedna, kar je seveda brezplačno za obiskovalce portala. Tudi Lonely Planet je že prepoznal CurioCity in ga omenja kot zanimivega ponudnika.
Pogum, kreativnost in vztrajanje pri drugačnih nišah so lahko dobra popotnica uspehu.
VIDEO CURIOCITY