Država že nekaj let razmišlja in pripravlja zakon, ki bo prisilil gospodarske subjekte v obvezno izmenjavo e-računov.
Kakšno računico ima pri tem država poleg deklarativnih, nam ni natančno poznano.
Splošna evropska zahteva po digitalizaciji poslovanja?
Morda, verjetno pa tudi zmanjšanje manevrskih možnosti gospodarskih družb pri uravnoteženju davčnih bremen, da ne ni klonili pod njihovo težo. Pa tudi podoba Velikega brata se mračno izrisuje za tem…
Nekatera podjetja se kljub temu odločajo za e-račune, čeprav ti še niso obvezni.
Kot eno najpomembnejših prednosti menda navajajo, da imajo z njimi manj administrativnega dela, hkrati se pri prenosu podatkov in pisanju zmanjšuje možnost napak .
E-račun kupci hitreje prejmejo, saj je postopek izdaje krajši, in enostavnejše ga poravnajo.
Ena pomembnejših prednosti, ki jo uporabniki zaznavajo, je zagotovo manj administrativnih nalog in zato manjši stroški dela in tudi materiala. To velja tudi za prejemnika računa in nenazadnje za računovodstvo.
E-računi omogočajo enostavno izmenjavo pri nadaljnji obdelavi, tudi med podjetji in računovodskim servisom.
Dajejo takojšnji pregled nad poslovanjem. Manj možnosti je, da materializirane dokumente založimo ali izgubimo. Če jih naložimo v oblaku, so kadarkoli dostopni.
Prihranke pri poslovanju z e-računi pri času in stroških dela v primerjavi s klasičnimi papirnimi računi, pošto, itd. ocenjujejo na 80%.
Pravi e-račun (tudi druge oblike listin npr. avansni račun, dobropis in bremepis) je standardiziran in ga lahko prejemnik v svoj sistem uvozi ali pa se celo samodejno prenese v program. Dokument je poslan v elektronski ovojnici, ki vsebuje račun v XML obliki in PDF dokument.
E-račune lahko kupcem posredujemo na različne načine, kot so:
- elektronska pošta (kupec prejme elektronski in pdf račun hkrati, ne vemo pa, ali ga je prejel);
- preko kanalov poslovne banke (z možno zakasnitvijo)
- preko ponudnikov elektronskih poti, kot je BizBox, s katerim je lahko povezan vaš računovodski program.
V zadnjem primeru se podjetje avtomatsko vpiše v Register ponudnikov e-računov, kar olajša dobaviteljem poslovanje z nami.
Implementacija vstopa v digitalizirano e-računski čas je enostavna in primerna za podjetja vseh velikosti.
Zakonodaja zahteva, da hranimo račune v izvirni obliki, elektronski ali papirni.
Če preidemo na izdajo e-računov in nam nekdo pošlje papirni račun, ga pač poskeniramo in vstavimo na pravo mesto.
Podjetnik.net