LinkedIn je družbeno omrežje, za katerega smo vsaj slišali že vsi. Nekateri smo si ustvarili profil, drugi še ne. LinkedIn je poslovno komunikacijsko orodje, ki ga uporablja že 400 milijonov ljudi, kar pol poslovnega sveta. Pri nas je popularen med mlajšimi uporabniki, srednja in starejša generacija ga redko uporabljata. Kaj pa nudi?
LinkedIn, je kot pravi mag. Lundrova, poslovno gledano lahko tudi veliko učinkovitejši od drugih družbenih omrežij. Še več: po neki raziskavi so s pomočjo LinkedIna nekatera podjetja povečala prodajo tudi do 40 %, saj skoraj polovica potencialnih strank preverja ponudnike na LinkedInu in da so sporočila nekajkrat bolj prodorna od e-poštnih sporočil. Dejstvo je, pravi Lundrova, da se je kontrola prodajnega procesa premaknila v roke kupca, ki uporablja splet in družbena omrežja.
Kako bi opisali LinkedIn?
LinkedIn je odlično, brezplačno in preprosto orodje. Je večplastna poslovna (ne osebna) platforma. Z njim ustvarjate kupce, gradite mrežo, učvrstite odnose z ljudmi, izboljšate ugled blagovne znamke in podjetja.
Kdaj ste začeli s svojim profilom na LinkedInu?
Osebni profil LinkedIn imam od leta 2011.
Kako hitro je raslo število dobljenih stikov?
Zelo hitro, saj sem se že v prvem letu (2012) prebila v vrh 1 % najbolj gledanih profilov na LinkedInu na svetu (imam cca. 6.000 +kontaktov)
Po kakšnem sistemu oz. principu ste dodajali kontakte?
Glede na takratne poslovne preference. Zastopala sem podjetje iz Avstralije za trg celotne Evrope in ciljna publika so bili praktično vsi poslovni ljudje.
Kako pomembni so kriteriji za izbor stikov?
Zelo. Pomemben je cilj, namen vašega delovanja/prisotnosti na tem omrežju. Čim bolj imate jasno sliko, kdo so vaše potencialne stranke ali želeni poslovni partnerji, lažje boste vzpostavili prave stike.
Kaj štejete za svoj največji dosežek v okviru LinkedIna?
To da sem med 1 % najbolj gledanih profilov na svetu. Pa tudi, da sem vabljena kot poznavalka LinkedIna na tuje in domače konference.
Glede česa grešijo podjetja in posamezniki v zvezi z LinkedInom?
Če govorimo o podjetjih v Sloveniji – v tem, da jih je zelo malo na LinkedInu kot poslovnem omrežju na svetu številka 1 (več kot 430 milijonov uporabnikov ali več kot polovica vseh poslovnih ljudi na svetu). V Sloveniji ima svojo LinkedIn stran samo dobri 3 % podjetij. Gre torej za skoraj povsem neizkoriščen potencial kanala za nove poslovne priložnosti.
Posamezniki pa se motijo v tem, da jemljejo svojo prisotnost na LinkedInu kot še en facebookov osebni profil oziroma menijo, da je LinkedIn samo za iskalce zaposlitve ali študente. Tako na profilih opažamo neustrezne fotografije, nepopolne in neprimerne kontaktne podatke, slabo predstavitev ali pa te sploh ni in še bi lahko naštevala. LinkedIn je vaša poslovna vizitka in na žalost ali pa na veselje se vedno bolj uveljavlja poslovna praksa, da poslovni parterji (preden stopijo v stik s podjetjem ali vami osebno) najprej preverijo vaš linkedInov profil. Zato ni nepomembno, kako ste predstavljeni na tem profilu. Na LinkedInu naj bi bili profesionalno predstavljeni ključni ljudje v podjetju. Saj se – če ima podjetje tudi ta profil – osebni profili avtomatično povežejo z linkedInovo stranjo in tudi prikažejo na njej.
Bi lahko dali kak brezplačen nasvet obiskovalcem našega portala Novi Podjetnik?
Seveda, rade volje. Če ste v poslovnem svetu in želite imeti več potencialnih strank ali poslovnih priložnosti, vam toplo svetujem, da se predstavite na LinkedInu, ki je v osnovi brezplačno orodje. Pomemben je vaš osebni LinkedIn-ov profil kot tudi LinkedIn-ova stran podjetja.
Vaš profil je visoko uvrščen v Googlu in drugi brskalnikih, zato je pogosto na vrhu rezultatov iskanja. (Primer: slika spodaj)
Ali posredujete svoje znanje glede priložnosti in možnosti LinkedIna tudi drugim zainteresiranim?
Seveda, že to jesen pripravljam številne delavnice, ki bodo ali so že objavljene na mojem profilu in na spletni strani Novi Podjetnik, pripravili pa bomo tudi serijo prispevkov o LinkedInu na portalu Novi Podjetnik, seveda pa pokrivam tudi nekatere druge teme.
Da boste vedno na tekočem, se povežite z LinkedIn profilom Podjetnik.net