Za vstop v svet vodenja se od posameznika pričakuje sposobnost dela v timu z veliko dozo individualne kreativnosti.
Ko odločevalci izbirajo posameznike za vodilno mesto, iščejo take posameznike, ki znajo delovati motivacijsko. Predvsem je to pomembno v ključnih situacijah. ko podjetje uvaja spremembe in je potrebno znati »potegniti« tim v aktivnost z najmanjšo možno izgubo učinkovitosti. To je drugi korak ključnih vrlin, ki ste jih morate pokazati, če želite vstopiti v svet vodenja. Te so sicer:
- biti izvrsten operativec, a razmišljati strateško,
- pripadati skupini sodelavcev, a razmišljati s svojo glavo,
- sledi navodilom nadrejenega, vendar kljub temu pokazati kreativnost in inovativnost,
- biti del ekipe, a ne vstopati v »psihološke igre«.
Vprašanje je, ali je navedeno protislovje izvedljivo. Pripadati skupini sodelavcev pomeni zasledovati skupni cilj. Ta del je enostaven, malo bolj zahteven pa je drugi del navedbe. Tu pogosto slišim vprašanje kako naj zasledujem skupni cilj, vendar razmišljam s svojo glavo? Pomislite: naše telo deluje kot enoten ustroj. Pa ima eno srce, en želodec, ena jetra, ena pljuča ipd. Vsak organ opravlja svojo nalogo. Skupaj, kot skupina individualcev pa omogoča delovanje celotnega ustroja našega telesa. In tudi, kako delujejo. Vsak organ opravlja svoje naloge nekako popolnoma neodvisno od drugega organa, a kljub tej individualnosti telo deluje.
Pa se vrnimo v poslovni svet! Razmišljati s svojo glavo pomeni, da v primeru, ko želite predlagati modifikacijo procesa dela, morate ob tem upoštevati najmanj korak pred tem in korak za tem v procesu dela, če že ne celo širše. S tem se imate možnost izpopolnjevati oz. nadgrajevati vaše področje dela na način, da sovpada s korakom pred vami in za vami, pa vseeno podjetju ali procesu dela dodaja vrednost v smislu prihranka, hitrosti, modernizacije ipd. No, nikakor pa ne pozabite na ostala področja (zakonodajni, finančni, sociološki, časovni, ipd). Zveni kompleksno, a je veliko bolj enostavno, kot se bere.
Kakšen je tak posameznik?
Tak oseba je nekje v skupini, neopazen, veliko posluša, veliko sprašuje in zelo redko v skupini izraža svoje stališče. Če ima pretirano izraženo analitičnost, pogosto deluje kot socialno nespretna oseba in postane to njegova ključna pomanjkljivost. Želi se vključiti v družbo, vendar ga zavira socialna nespretnost. V delovnem okolju je zelo koristen, a je z vidika kandidata za vodenje navadno že tako stigmatiziran (etiketiran), da ga odločevalci ne vidijo kot kandidata, sam pa si ne zna dovoliti, da stopi v ospredje.
Druga skupina posameznikov pa je tista, ki nenehno izraža svoje mnenje. Vendar to počne komunikacijsko na zelo nespreten način, tako da odločevalcem pošilja sporočilo pretirano čustvene osebe (beri: Vrline vodje 1/4)
Priporočilo
Ključ za uspeh takega posameznika je v tem, da izpopolni način podajanja novih predlogov tako, da bo znal navdušiti in potegniti s seboj celoten tim ali del tima še bolje pa odločevalce. Torej vsebinsko kritika sama po sebi ni kritika brez nove ideje, temveč je kritika kot predlog za izpopolnjevanje z različnimi nameni (prihranek časa, prihranek denarja, izpopolnjevanje produkta, lažje do cilja, ). In to je tisto ključno, kar morate znati postaviti v ospredje in predvsem znati predstaviti na ustrezen način. To imenujemo »prodaja ideje«.
Večji izziv je aktivirati samozavest takšnega posameznika na način, da bo zanj profitabilna. V takih primer se priporoča, da si poišče svetovalca, ki ga bo znal potegniti iz začaranega kroga neučinkovitega analitičnega razmišljanja.
Pretirana samozavest pa ponuja nov izziv. Postaviti samozavest na ustrezen nivo, tako da posameznik v procesu »prodaje ideje« deluje samozavestno in ne samovšečno.
Vrednost vodje ni izražena s plačilno listo, temveč v tem, koliko delodajalcev si jih želi imeti. Vrhunski vodja je posameznik, ki dela na sebi. Krepi svoje sposobnosti in znanje in stremi k temu, da na enak način delujejo njegovi sodelavci.
Poglejte si tudi: https://podjetnik.aktualno.si/vodja-in-vrline-vodje-1-4/