Celostna grafična podoba (CGP) podjetja je izjemno pomembna pri nastopu v spletnem svetu, zato je nujno, da je čim bolj dodelana.
CGP praviloma vsebuje glavne grafične elemente, slogovne smernice in rabo logotipa. Ker smo ljudje izrazito vizualna bitja, pa je tudi usklajenost CGP z marketinškimi aktivnostmi izjemnega pomena.
Potencialne stranke oziroma uporabniki, ki vas spremljajo, ponotranjijo vaš CGP in tako kombinacijo barv in slogov takoj povežejo z vašim podjetjem, zlasti, če se le-ta pogosto pojavlja. Pri hitrem preletu na spletu bodo takoj zaznali, da gre za vaše podjetje, saj jim bo vaš CGP ostal v spominu, pa naj gre za objavo na Facebooku, Instagramu ali pa navadno e-sporočilo. Posledično to pomeni, da se bodo kupci v fazi odločitve za nakup hitreje spomnili na vas kot na konkurenčno podjetje.
»Potencialne stranke oziroma uporabniki, ki vas spremljajo, ponotranjijo vaš CGP in tako kombinacijo barv, slogov takoj povežejo z vašim podjetjem.«
Celostna grafična podoba in njeni pomembni elementi
Glavni elementi, ki izhajajo iz CGP, so barve, tipografija, grafika in ostali elementi, kot so ključni slog vaše predstavitve, pa tudi slogi gumbov, drugih izpostavljenih elementov, ipd. Barve so tiste, ki najprej pritegnejo, zato je pomembno, da so vedno uporabljeni isti odtenki. V nekaterih podjetjih imajo določene primarne in sekundarne barve, postavitev tipografije na barvni podlagi, glavne barve za poudarke in podobno. Različne dejavnosti uporabljajo različne barve. Na primer v spletni trgovini z eko izdelki praviloma ne boste našli kričečih barv, kot sta izrazito rdeča in vijolična, ampak naravne – zemeljske barve, kot so rjava, zelena in rumena. Podjetja, ki se ukvarjajo z elektriko bodo v celostni podobi uporabljala rdečo in modro barvo. Področja visoke mode in arhitekture se poslužujejo črno-belih kombinacij, ki nakazujejo eleganco in natančnost. Pri izbiri barv je torej dobro preučiti pomen barve in vpliv, ki jih imajo na ljudi.
Tudi tipografija je eden izmed elementov, ki predstavljajo vaše podjetje, zato je pomembno, da je prepoznavna in jo vključite v vse oblike marketinškega nastopa.. Serifno pisavo lahko pogosto zasledite v revijah in knjigah, neserifno pa se uporablja na spletu.Tudi pri izbiri pisave je ključni dejavnik panoga podjetja. Na primer v športni panogi gotovo ne boste prav pogosto našli serifne pisave. Tam prevladujejo velike in odebeljene pisave, medtem ko se v arhitekturi uporablja tanka – elegantna pisava. Pri izbiri pisave je treba paziti tudi na vrste, ki ne omogočajo šumnikov. Pri izbiri si lahko pomagamo tudi z orodjem.
Pozorni morate biti tudi na velikosti naslovov, podnaslovov, sloga besedila in citatov v besedilu. Velikost besedila najlažje določimo tako, da razporedimo naslov in besedilo v različnih velikostih ter tako prepoznamo, katera velikost je najbolj berljiva. Pri marketinških vsebinah je na spletu izjemnega pomena, da poudarimo povezave znotraj strani in povezave, ki vodijo izven strani, in sicer tako, da je tako besedilo v drugi barvi ali podčrtano.
Še eden od elementov, ki so pomembni pri nastopu na spletu, je uporaba grafik. V CGP nekega podjetja so določena pravila rabe grafik. Poskrbite, da bodo unikatne, saj boste na ta način še podkrepili vašo prepoznavnost..
Učinkovit marketing je vizualni marketing
Poskrbite, da bodo vizualni elementi, ki so usklajeni s celostno grafično podobo podjetja, čim bolj izstopali. Predstavitev na spletu s profesionalno oblikovanimi vizualnimi elementi je ključna za utrditev vaše znamke in uspešno marketinško strategijo, saj pomaga do boljših prodajnih rezultatov. Z upoštevanjem vseh pomembnih elementov boste lahko najbolje predstavili svojo vsebino, poudarili sporočilo in ne nazadnje prodali svoj izdelek ali storitev.
Različni kanali – različne predstavitve, a prepoznaven slog
Skozi vse prodajne kanale se ni mogoče predstaviti na enak način in popolnoma usklajeno s CGP podjetja, saj ima vsak kanal svoje posebnosti, obliko in način komunikacije. Potrudite se, da oblikujete svoj slog in vsem prepoznaven nastop, ki si ga bodo uporabniki zapomnili. Vsekakor drži, da je marketing na socialnih omrežjih nekoliko drugačen od npr. e-mail marketinga, vseeno pa je povsod mogoče slediti osnovnim smernicam, ki vam jih “zapoveduje” vaš CGP. Ključno je, da vključite osnovne prepoznavne elemente, kot so logotip in barve ter vrsta pisave, če vam kanal, prek katerega se predstavljate, to omogoča.
Ni treba, da za vsako ceno sledite CGP, pomembno pa je, da se mu skušate čim bolj približati skozi posebnosti posameznega marketinškega kanala. Na primer na Facebooku na slike dodajte vaš logotip, besedila v slogu vašega podjetja ali barve na slikah z grafikami prilagodite vašim. V e-mail kampanjah v besedilu uporabljajte slog, barve in pisave vašega podjetja, v podpisu pa uporabite logotip. Čar kanalov skozi katere komunicirate je v tem, da na posameznem kanalu objavljate različne stvari, a ohranjate svoj slog, zaradi katerega ste za uporabnike privlačni.
Pazite pa še na nekaj, kar ni zapisano v pravilih celostne grafične podobe podjetja, a ga kljub temu predstavlja in vašo znamko dela prepoznavno. To je vaš osebni slog komunikacije s strankami. Slog naj bo na vseh platformah enak, saj boste na tak način delovali bolj naravno, se tako še bolj približali uporabnikom, ki vas bodo z veseljem spremljali na vseh kanalih, ki pa, kot že omenjeno, nudijo raznolike vsebine.
»Čar kanalov skozi katere komunicirate je v tem, da na posameznem kanalu objavljate različne stvari, a ohranjate svoj slog, zaradi katerega ste za uporabnike privlačni.«
Polona Eržen, Optiweb