Pitchanje oz. pičanje – če ga kar poslovenimo kot kratek in uporaben izraz za samopredstavitev – je vsekakor pomembno, saj vam usoda le redko prinese v doseg pravega investitorja, ki bi vam zaupal na prvo potezo, poznal tematiko, verjel v vaš projekt in imel za to sredstva, ki bi jih bil pripravljen tudi vložiti v vaš projekt.
Zato moramo biti pripravljeni na tak trenutek, sekunde ali minute, da priložnost maksimalno izkoristimo. Prav glede razpoložljivega časa za predstavitev – pičanje – moramo obvladati več dolžin predstavitvenega nastopa.
Zelo kratek pitch
Denimo, da smo na sprejemu ali zabavi, kjer naključje nanese, da se mimogrede srečamo z nekom, ki ga morda tam niti nismo pričakovali (ali pa smo upali, da bo tam in smo ga ‘zalezovali’), okoliščine pa niso primerne za daljši pogovor. Najkrajša predstavitev mora biti tako kratka, da jo lahko napišemo na zadnjo stran vizitke ali twitamo, torej manj kot 140 znakov.
Kot primer denimo še, da se ukvarjamo z inovacijami v medicinski opremi.
Stopimo torej do prepoznanega potencialnega investitorja, najbrž nas ščemi v želodcu, imamo tremo, saj lahko zavozimo priložnost za vedno.
“Pozdravljeni, gospod Kovač,” in ponudimo roko. “Peter Klepec, startupovec. Razvili smo prenosni osebni EKG s takojšnjo diagnozo na daljavo. Bi se v zvezi s tem sestala?”
Zelo kratko in učinkovito, zares bi šlo na vizitko in če ste na to prej pomisli, imate to na zadnji strani vizitke že zapisano. Tako vizitko vročite potencialnemu investitorju, pri čemer jo obrnete na obe strani. Nič mu ni treba zabeležiti, spominska opora je vizitka, če ga zanima, bosta kmalu skupaj.
Elevator Pitch
Če reče: “Ja, zanimivo, povejte mi kar zdaj malo več o tem!” se nekoliko umaknete pred okoliškim občinstvom, morda v mirnejši del prostora ali celo ven. Zdaj ga bodisi vprašate, koliko časa vam je namenil, ali pa kar začnete. Običajno lahko v takem okolju računate na kakih 30 sekundni pitch. Zdaj imate lahko tudi strukturo vaše predstavitve: zakaj, opis produkta, ekipa, družbena verifikacija (da je produkt potreben).
Seveda ne smete improvizirati, ampak gre tako kot v prejšnjem primeru za naučen tekst, tekst, ki ga morate znati – kot so nekoč strašili učitelji – tudi če vas zbudijo ob treh zjutraj.
Kot primer, denimo, da ste še vedno v istem poslu in po pozdravu lahko začnete:
“Gospod Kovač, moj oče je imel hud infarkt, ne da bi sploh vedel, da je srčni bolnik. Želeli smo ljudi, ki jih lahko doleti infarkt, kar najbolj obvarovati in jim čim hitreje nuditi pomoč. Naš aparat za EKG je kot rokavica z elektrodami, ki jo z roko in prislonite nad srce, kjerkoli že ste. V nekaj trenutkih posname EKG in ga pošlje po GSM na kliniko, kjer ga kardiolog pregleda in vam takoj pošlje izvid in napotke. Številne klinike, ki so ga že uspešno testirale – prodali smo nekaj 100 kosov – pa tudi zavarovalnice bi jih kupile za zavarovance. Cena enote je 50 €, s 5.000 prodanih se nam povrnite celotna investicija. Produkt je zaščiten v ključnih državah. V ekipi je 9 odličnih, različnih ekspertov. Stroški so pokriti že z nabavo rokavice, zaslužek pa bo ob vsakokratnem bolnikovem naročilu izvida ali mnenja. Sistem bo predplačniški. Potrebujemo še 300.000 € za dokončno komercializacijo.”
Preberite na glas! Okoli 45 do 50 sekund traja. Bistveno ga ne moremo skrčiti, razen če ostanemo skoraj pri prvi informaciji. Veliko pitcharske sreče vam želimo!
Inštitut Mediapro
Kaj pa o pitchingu meni Nina Dremelj, podpredsednica Poslovnih angelov Slovenije?