Zadrege, s katerimi se posamezniki srečujemo pri nakupu daril, so največje v prazničnem času. Najboljša rešitev je, da že prej prisluhnemo ljudem in izberemo zanje malenkosti.
Na tak način jim bomo sporočili, da smo pozorno poslušali, ko so govorili o tem, kar jih najbolj osrečuje. Skrbno izbrane malenkosti, z osebno noto, so vredne več, kot draga darila, kupljena v zadnjem trenutku.
Obstaja cel kup smernic in standardov, ko gre za bonton obdarovanja. Poznavanje le tistih najnujnejših, nam lahko olajša nakupe in prihrani čas, energijo in tudi denar. Izbrati je treba pravo darilo za pravo osebi, ga izročiti v pravem trenutku, na pravi način in v pravi meri.
Pri izbiri darila naj bo prisotna osebna nota, bodimo domiselni in izvirni. Podarimo ljudem izkušnjo in jih nikoli ne spravimo v zadrego, zaradi predragih daril.
V poslovnem svetu je strategija izjemnega pomena in bi ji morala podjetja posvečati več pozornosti. Vprašati se je treba, kdo so naši obdarovanci, v kakšnem odnosu smo z njimi in kaj je cilj obdarovanja. V kolikor nimamo razdelane strategije, skrbno vodene evidence, se nam zlahka pripeti, da v zadnjem hipu nakupujemo le zato, da poslovnim partnerjem nekaj izročimo. Vsak tak nakup bo zgrešen, ker ne bo premišljen in ciljno orientiran. Marsikje žal še vedno ne ločijo med promocijskimi in poslovnimi darili. Več časa bomo posvetili izboru darila, bolj bo obdarjenec v njem užival, bolj si nas bo zapomnil. V času, ko vsi nenehno nekam hitijo skrbno izbrano darilo odpira mnoga vrata. Poslovno darilo, ki je izvirno je veliko bolj cenjeno.
Darilo je pomembno, ampak ne pozabimo na embalažo, torej kako je darilo zavito. Je prva stvar, ki jo vidimo, zato se je vredno malce potruditi. Naj bo primerna in lična. Pazimo pa, da ne bo embalaža dražja, od darila samega.
Potrudimo se in darilo izročimo z desno roko. Poglejmo obdarovanca v oči, povejmo nekaj besed o darilu, ki ga izročamo in zakaj je ravno to darilo namenjeno njim. Previdnost je potrebna tam, kjer morda nadrejenim darila pripravijo drugi. Priskrbimo informacije, kaj je tisto, kar izročamo, da ne bi bili v zadregi. Darilo na drugi strani sprejmemo z obema rokama. Vzemimo si nekaj trenutkov in prisluhnimo, kaj bo darovalec povedal o darilu. Prejeto darilo si ogledamo takoj, poglejmo sogovornika v oči in se z nasmeškom na obrazu, iskreno zahvalimo. V kolikor prejmemo več daril hkrati, jih ne bomo mogli takoj vseh odpreti takoj in to prijetno opravilo pustimo za pozneje. Posvetimo se ljudem. Darila naj ostanejo na vidnem mestu. V kolikor jih ne uspemo odpreti, bomo to storili kasneje in se zanje tudi pisno zahvalili.
Neprimerna so vsa tista darila, s katerimi obdarovancu sporočamo, da od njega pričakujemo protiuslugo oziroma nekaj v zameno.
Pošiljanje promocijskih daril z namenom, da bi pospešili poslovne dogovore, je sprejemljivo. Sicer pa je nekako uveljavljeno, da daril ne poklanjamo, dokler poslovni dogovori niso končani. Neprimerna vrednost darila in izročanje v neprimernem trenutku, se lahko razume kot neke vrste podkupnina, zato pozornost ne bo odveč. Še vedno veljajo za neprimerna darila: kozmetika in parfumi (gre za preveč osebno darilo); nakit, okrasne rutice, kravate, pokrivala (vsakdo ima svojo barvno lestvico in okus); spodnje perilo, osebne slike itd.
V kolikor se odločimo podariti knjigo, vanjo nikoli ne pišemo posvetil, razen če smo mi avtor knjige. Vsekakor pa priložimo vizitko, s prijaznim, kratkim posvetilom.
Kadar se nam pripeti, da nas nekdo preseneti z darilom, mi pa zanj nimamo pripravljenega darila, pravilno odreagirajmo. Ne preusmerjamo pozornosti nase in ne opravičujemo, ker nimamo darila, ker so nas ujeli nepripravljene, ampak poglejmo kaj smo dobili, zahvalimo se in vso pozornost preusmerimo v osebo, ki si v tistem trenutku to pozornost tudi zasluži. V osebo, ki nam je darilo izročila. Najslabše, kar lahko naredimo, je, da vpričo osebe začnemo iskati »nekaj«, kar jim lahko podarimo, samo zato, da se bomo bolje počutili. Tiste prašne buteljke in bonboniere, ki smo jih prejeli dva decembra nazaj, naj kar ostanejo v omari. Takšna dejanja so izrazito nespoštljiva.
Izogibajmo se besed »Saj ne bi bilo treba«. »Zakaj si delate stroške?«. Zaradi takšnih besed izginja čar obdarovanja. Preprost Hvala! zadošča.