• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Blagovna znamka daje potenciale za rast

Blagovna znamka daje potenciale za rast

blagovna-znamka
Čas branja: 5 min      

Podjetniki in managerji iščemo načine za povečanje prodaje. Fokus v vsebinah, ki jih objavljamo, je največkrat usmerjen na naš izdelek, ponavadi na njegove lastnosti. Razumljivo, saj navsezadnje prodajamo svoje izdelke, mar ne? Ja in ne. Na koncu finančni priliv res pride od prodaje izdelka, ampak do tega pripelje vse, kar počnete pri svojem delovanju, in na način, kako to počnete, ki pa ni nujno ozko usmerjeno le na vaš izdelek.

 

Blagovna znamka je vse, kar je vaš izdelek in še mnogo več. Blagovna znamka gre čez gole lastnosti izdelka, gre v kreiranje izkušnje, ki jo vaš potencialni kupec doživlja, ko pride v stik z vami.

 

Nakupna pot se začne v glavah naših potrošnikov že dolgo pred samo odločitvijo za nakup. Ljudje kupujemo občutke, ki nam jih ustvari nek izdelek. Dober primer tega so ‘lifestyle’ blagovne znamke, kot je na primer Red Bull. Red Bull ni nič posebnega, zelo surovo napisano, v bistvu je to sladkana voda. Res je energijska, ampak tudi mnogo drugih je takšnih, po mnenju marsikoga, še boljših in okusnejših. Zakaj je potem med vodilnimi v svojem segmentu, če izdelek sam ni nič posebnega? Ker so pri svojem pojavljanju šli onstran svojega izdelka in konsistentno gradili podobo adrenalinske blagovne znamke, s čimer so se identificirali s prav takšni uporabniki – adrenalinci, ki so na poti postali kupci.

Pri kreiranju izkušnje za našega potrošnika, mnogokrat naletimo na miselne ovire, ker ne znamo pogledati preko svojega izdelka. To se zelo pogostokrat zgodi pri B2B podjetjih, tistih, ki ponujajo visokotehnološke izdelke in so zelo osredotočeni le na njihove tehnične značilnosti. Kar je razumljivo in tudi prav, ni pa to vse, kar lahko naredijo, da se prikradejo v misli svojih kupcev.

 

 

blagovna znamka

Simona Zajc

 

8 namigov kako pritegniti kupce in jim dati prijetno izkušnjo

 

Strokovnost – pokažite, da se odlično spoznate na to, kar počnete. S tem si boste dvignili kredibilnost. Rezultati raziskave (Hinge) so pokazali, da podjetje, ki je prepoznano po svojem zelo specifičnem strokovnem znanju, lahko doseže tudi do 60% več priporočil. Kdo si tega ne bi želel?

Ustvarjajte razpoloženje – omenjeni Red Bull to počne odlično. Kaže nek specifičen način življenja, ki pritegne posebno skupino potrošnikov. Znamka Nike je na primer naredila velik preskok s tem, ko je s svojimi sporočili šla onstran le prodajalca športne obutve v ustvarjalca miselnosti, da je vsakdo lahko atlet. S tem stališčem je privabila tudi tiste, ki se prvotno niso počutili športnike in zato tudi niso bili zainetersirani za nakup športnih copat. Ključna je bila njihova identifikacija s sporočilom, da vsak, tudi nešportnik, lahko postane športnik. Nedvomno si je tako poveča potencial za prodajo.

Vsak ima zgodbo – povejte, kako ste začeli, zakaj ste naredili ravno tak izdelek, kdo vam je pomagal na poti, kakšen je vaš cilj, imate zanimivo poreklo, nadaljujete dediščino vaših staršev, kakšno je vaše poslanstvo, vizija. Zgodbe povezujejo in ustvarjajo prijetne občutke pri vaših potrošnikih in vas ‘sidrajo’ v njihovih mislih, od koder se spet prikradete kot prva izbira, ko si želijo kupiti tak izdelek, kot ga ponujate. Znamka Icebreaker ima čudovito zgodbo o tem, kako delati visokokakovostna oblačila in ohranjati sožitje med človekom in naravo, ohranjati tradicijo in delati dobro za skupnost.

Trendi, ki so postali nuja – izsledki raziskave (Accentore, v 17-tih državah) pravijo, da je kar 40% potrošnikov spremenilo svoje nakupne navade v prid varovanju okolja. Pomislite, kaj lahko spremenite pri svojem poslovanju, da se boste približali tovrstno mislečim potrošnikom, ki jih bo po pričakovanjih, vedno več. Ena od očitnih aktivnosti je povezana z embalažo (zmanjševanje, recikliranje, uporaba razgradljivih materialov), s katero se pri svojem poslovanju srečuje precej podjetij. Konkretno lahko to nima nič opraviti s samim izdelkom, ki ga ponujate, vsekakor pa gradi čustveno povezavo in pozitivno percepcijo pri vaših potrošnikih.

Podpora strankam – ni redko, da se nekdo ne odloči za (ponovni) nakup ravno zaradi slabe podpore, čeprav je zadovoljen s samim izdelkom. Sem spada zanesljivost v dobavi, prijaznost osebja, ki je vključena v prodajni proces, hitrost dostave, enostavno vračilo blaga, podaljšan rok plačila v izrednih razmerah. Morda lahko ustanovite podporno skupnost, dodatna brezplačna izobraževanja in še mnogo drugega. Pomislite, kako lahko naredite nakupno izkušnjo z vami še boljšo. To vam lahko prinese tudi konkurenčno prednost, kar je še posebno pomembno, če ponujate izdelek ali storitev, kjer imate veliko konkurentov.

Druga branža – prehajanje v druge branže povečuje kredibilnost in ugled ter ustvarja status uspešne blagovne znamke. To nedvomno prinaša ogromen potencial za rast. Poglejmo Hermes, danes svetovno znano blagovno znamko prestižnih torbic. Le malokdo ve, da je podjetje prvotno izdelovalo sedla za konje. Svoje strast, ki so ga gojili do usnja in izkušnje, ki so jih pridobili z izdelavo visokokakovostnih sedel, so prenesli na popolnoma drugo branžo – modo, kjer so postali celo ‘trendsetterji’. Najdite področja, ki zahtevajo znanja in izkušnje, ki jih že imate in tja razširite svoj posel.

Pokažite svojo osebnost – ljudje se povezujemo z ljudmi. Povezava na osebni ravni, preko karakteristik in značaja je ena močnejših, ki jih lahko ustvarite s svojimi strankami. Karizmatični vodja lahko dvigne ugled podjetja in vrednost izdelkov, ki jih prodaja. Ugled pa, vemo, je v tesni korelaciji z uspešnostjo podjetja. Primer Rogerja Federerja, enega najboljših teniških igralcev na svetu, je dober dokaz za to. On zasluži veliko več s sponzorstvi kot Novak Djokovic. Zakaj? Zato, ker se blagovne znamke, ki jih promovira, poistovetijo bolje z njegovo osebnostjo kot Novakovo.

Unikatno stališče – če se zavzemate za neko kritično in specifično stališče, to izrazite. Pomislila sem na primer blagovne znamke oblačil Benetton, ki se s svojim jasnim poslanstvom zavzemajo za enakost vseh ljudi na svetu. V njihovi šokantni vizualni komunikaciji so šli daleč preko lastnosti svojih izdelkov, pravzaprav je obleka le sredstvo za izražanje tega poslanstva. Brez dvoma zapomnljivo, še posebno za istomisleče potrošnike, s katerimi še poglabljajo svojo povezanost.

To je le nekaj področij za oris, kako lahko v očeh svojih potencialnih potrošnikov postanete še relevantnejši, zanimivejši in se jim še bolj približate. Še zdaleč pa niso vsa.

 

Če uporabim nogometni jezik, vsi zgoraj našteti namigi so podajalci, vaš izdelek pa je tisti, ki zabije gol. Stvari, ki niso direktno vezane na sam izdelek, a hkrati predstavljajo neko vrednost vašim potrošnikom, lahko premaknejo tehtnico nakupne odločitve v vašo korist. Pogoj pri tem pa je, da kar počnete, naj bo v kontekstu vašega izdelka. Adrenalinski način življenja, ki ga promovira Red Bull gre tesno skupaj z energijsko pijačo. Težko si predstavljam, da bi bili na primer sponzorji operne predstave.

Ustvarjajte celovito izkušnjo z vašo blagovno znamko, ne samo izdelkom, s čimer boste nedvomno osvojili misli in srce svojih potrošnikov in si ustvarili še večji potencial za rast. Dovolite si biti kreativni v razmišljanju.

 

 

Simona Zajc
https://www.linkedin.com/in/simonazajc/

 

 

Maj 3, 2021Simona Zajc
Razširite vsebino:
3 maja, 2021 Marketingblagovna znamka
Simona Zajc

Simona Zajc je strokovnjakinja za grajenje blagovnih znamk. Ima več kot dvajset let izkušenj na različnih marketinških pozicijah in vrstah podjetij, ki ji dajejo široko perspektivo pri prepoznavanju potencialov za rast. Podjetjem iz različnih industrij svetuje, kako s svojo blagovno znamko dosegati večjo konkurenčno prednost in skrajšati potrošnikovo nakupno pot. Pomaga tudi start-upom zgraditi prepoznavne blagovne znamke za uspešnejši nastop na trgu.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/simonazajc/

Podjetništvo – 5 osebnih lekcij, 2/2Elevator speech ali poslovni zmenek »v dvigalu«
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
prepričevanje
Pogajalski nasveti
Ali vreme in luna vplivata na posel?
Nepremičninski posredniki – kaj svetuje Barbara Corcoran, Shark Tank investitorica?
ženske
Kje ženske zaslužijo več kot moški
potrebe
Kaj mora ustanovitelj startupa vedeti o potrebah strank
Študentsko in upokojensko delo
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
 Zanimivo 
marketing
Marketing in prodaja – Ključ do uspeha | Tomaž Pavlica – MBA
Startup vikend v Slovenskih Konjicah
Koliko sredstev potrebujemo, da začnemo na svoje?
subvencioniranje-plac
Konec povračil in subvencij
Znate resnično skrbeti za razvoj vaše organizacije? | Teja Breznik Alfirev
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si