• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Nina Mazgan – Najpogostejše napake pri razpisih H2020 SME

Nina Mazgan – Najpogostejše napake pri razpisih H2020 SME. Nina Mazgan.

Čas branja: 3 min      

Obzorje 2020 – Horizon 2020 – je program Evropske komisije za obdobje 2014 do 2020, ki pokriva številne deležnike glede pridobivanja nepovratnih sredstev, namenjenih raziskavam in inovacijam, da bi EU postala ter ostala konkurenčna in vodilna v tehnološkem razvoju.

Gre za najpomembnejši program Strategije Evropa 2020. Del od 80 mrd. € sredstev – 3 mrd.€ – je namenjenih instrumentu za srednja in mala podjetja (SME – Small and medium-sized enterprises). Ta podjetja predstavljajo preko 99% vseh gospodarskih subjektov v Evropski Uniji in zagotavljajo preko 60% vseh delovnih mest. Več na: http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/en/h2020-section/sme-instrument

Na kratko želim opozoriti na nekatere najbolj pogoste napake prijaviteljev.

Primeren razpis

Na portalu EC ima H2020 številne razpise, namenjene posebnim ciljem in dejavnostim. Potrebno je izbrati najbolj primernega za vašo poslovno idejo. Prijava mora biti povsem prilagojena izbranemu razpisu, zlasti »impactu«, ki naj bi ga realizirana ideja imela.

 

Vera v idejo

V prijavi mora biti jasno izražena želja po udejanjanju poslovne ideje. Ta mora biti skladna z dolgoročno usmeritvijo in cilji prijavitelja ali konzorcija prijaviteljev; realizirana ideja naj bi povečala konkurenčnost prijavitelja oziroma konzorcija podjetij, ki jih predstavlja prijavitelj.

 

Inovativnost

Pričakovana je visoka stopnja inovativnosti. Običajno je definirana v razpisni dokumentaciji. Še posebej zaželene so disruptivne inovacije.

 

Koristnost

Poslovna ideja – inovacija – mora reševati probleme ciljne javnosti in se ob realizaciji čim prej manifestirati v komercializaciji ideje v korist ciljne skupine, praviloma čim širše javnosti – torej deležnikov v širšem smislu.

 

En prijavitelj ali konzorcij

Nekateri razpisi zahtevajo formiranje konzorcija. Tega je potrebno sestaviti pred prijavo, za kar si je potrebno vzeti čas dovolj zgodaj, ne tik pred prijavo. Potrebne kriterije za izbiro partnerjev prijavitelj določi vnaprej in potem išče ustrezne partnerje. Pomembna je dobra izbira partnerjev z ustreznim znanjem, referencami in kompetencami, ki se dopolnjujejo za potrebe realizacije projekta. Konzorcij je potrebno formalizirati in ga ustrezno predstaviti v prijavi. Ocenjevalci vlog so kritični do predstavljene sestave partnerjev v konzorciju, zlasti njihove medsebojne kompatibilnosti, pokrivanju vseh ključnih nalog v realizaciji projekta in referenc. Podobno velja za člane projektnega teama.

 

Ubesedenje prijave

Najboljše vodilo je angleško reklo »Simple and stupid« – torej enostavno, razumljivo, s pravo mero strokovnih izrazov, brez sektorskega žargona, ki bi ga morda ocenjevalci težje razumeli, s kratkimi stavki, pa vendar z vpletanjem trenutne evropske birokratske terminologije. Ocenjevalci so pri svojem delu zelo obremenjeni; dnevno ocenijo cca. 6 prijav. Če te niso jasno razumljive – denimo da gre za zelo posebne tehnologije in rešitve – morda ocenijo vlogo slabše, kot bi jo vaša vloga zaslužila,če bi se še bolj potrudili in jo bolje pripravili oz. ‘dodelali’.

Vloga za fazo 1 ima omejen obseg, le 10 strani, možni so dodatki na koncu; vloga za fazo 2 ima do 30 strani.

Potrebno je natančno slediti zahtevam razpisa in izpolniti vse zahtevane vsebine.

Prijavitelj mora jasno pokazati konkretne faze projekta z izdelano strategijo razvoja in trženjem vsaj v okviru EU. Tržni del (ciljne skupine, segmentacija, konkurenca, velikost ciljnega trga, trženjska strategija, prodajni kanali, ciljni tržni delež) je zelo pomemben, seveda pa tudi zaščita ustvarjene intelektualne lastnine.

 

Faze prijave

SME instrument ima lahko tri faze.

Faza 1 – študija izvedljivosti, do 50.000€ nepovratnih sredstev, trajanje do 6 mesecev.

Faza 2 – produkt ali tehnologija, pripravljen(a) za vstop na trg; EC sofinancira do 70 % upravičenih stroškov – na projekt od minimalno 500.000 € pa do 2,5 mil. €; trajanje: 1 do 2 leti.

Faza 3 – brez neposredne finančne podpore; prosilec dobi mentorstvo, dostop do virov kapitala in pomoč od mreže Enterprise Europe Network.

 

Sredstva

Za odobreni projekt dobi prijavitelj (za razliko od večine drugih razpisov) del odobrenih sredstev vnaprej. Pri fazni prijavi za Fazo 1 dobi 40 %, za Fazo 2 pa se odstotek izpogaja z vsakim pridobiteljem posebej.

 

 

Okt 10, 2015Nina Mazgan
Razširite vsebino:
10 oktobra, 2015 FinanceH2020, SME RAZPIS
Nina Mazgan

LinkedIn: link

Nina Mazgan, po izobrazbi diplomirana politologinja in magistra ekonomskih znanosti ter Cotrugli Business School MBA, ima več kot 7 let izkušenj na področju vodenja evropskih projektov ter ocenjevanja inovacijskega potenciala start-up podjetij.

Te izkušnje je pridobila v okviru dela v mednarodnem podjetju META Group ter upravljanja sklada tveganega kapitala META Ingenium d.o.o., za katerega je pregledala več kot 300 poslovnih načrtov ter sledila osmim naložbam - od prvega kontakta, preko skrbnega pregleda do izvedbe in spremljanja lastniške naložbe.

Za METO je vodila več mednarodnih projektov, med drugimi okvirni program ESIC2, ki s strani Evropske skupnosti odobrenim raziskovalnim projektom nudi pomoč pri komercializaciji raziskovalnih rezultatov.

Nina trenutno deluje tudi kot samostojna svetovalka pri pridobivanju sredstev iz naslova evropskega programa SME Instrument, za katerega deluje kot ocenjevalka pri Evropski komisiji.

Edita Krajnović - Bodimo ustvarjalni v poenostavljanjuKako nam pomagajo vprašalniki
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (176)
 Zanimivo 
hipnoza
Brezplačna 4-dnevna online delavnica o hipnozi
Dr. ALEKSANDER ŠINIGOJ – Brezplačna 4-dnevna delavnica Coaching Diploma
Digitalni-bon-’22
Digitalni bon ’22
8 korakov startup popotovanja | Dr. Serhat Tatlı
Digitalno razstrupljanje
Digitalno razstrupljanje
ddv
DDV za storitev v tujini
Lizzie Pook
Poklicna popotnica in ocenjevalka Lizzie Pook
 Zanimivo 
Razprodaja in zakonodaja
jani razpis
Javni razpis za MSP
osebnostna-rast
Osebnostna rast ali 2 minuti, da vas prepričam…
spletni-seminar
Kako uspešno postaviti strategijo v podjetju in izvajati zastavljene cilje
Kako vaša denarna prepričanja vodijo vaše življenje? | Tina Grilc
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetja
Hitro rastoča podjetja
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (176)
 Javni razpisi 
čebelar
Trije razpisi za čebelarje
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si