• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kaj je informacija? Ali jih pravilno tolmačite? | Ljiljana Pavković

Kaj je informacija? Ali jih pravilno tolmačite? | Ljiljana Pavković. Vam je znana ta zgodba?.

Čas branja: 3 min      

 

Pred časom me je prijateljica prosila, da se oglasim pri njej. Ponovno da ima težave z Mihcem. Fant 18 let, hormoni divjajo z vso močjo, iskanje lastne identitete, športnik, soliden uspeh v šoli. Le v čem je težava? Nič se mu ne da dopovedati, pravi prijateljica. Vedno porabi več energije kot pri vzponu na Triglav.

 

Ok, pogovorim se z njim. Odpravim se v njegovo sobo. Potrkam, vstopim in po pozdravu mu namignem, da je čas, da tudi jaz spoznam njegovo »kraljestvo«. Najprej mi pade v oči ogromna tabla, z ogromnim napisom:

 

»TRAIN LIKE A DEMON, EAT LIKE A HORSE, SLEEP LIKE THE DEAD«

 

 

Malce posedim v sobi, poklepetam in se vrnem na teraso k prijateljici. Draga moja, vse imaš pred nosom, samo prebrati ne znaš, še manj pa ti je jasno, s čim moraš upravljati. Miha je vztrajen najstnik, ki zaradi pomanjkanja življenjskih izkušenj včasih zaide na pota trme.

“Ja, kako pa to veš?”

“Piše na tabli.”

 

Ključno vprašanje je, kaj je Miha povedal o sebi z napisom:

  • Jaz sem vztrajen! (Včasih to svojo vztrajnost izkazuje na zelo dinamičen način.)
  • Jaz sem močan! (Pogajam se in trmarim pri svojem.)
  • Jaz vem, kaj jaz hočem! (Ali tudi vi hočete isto?)
  • Jaz imam postavljen cilj! (Ali je cilj skladen z vsemi ostalimi cilji, predvsem tistimi vašimi?)
  • Jaz vem, kako bom porabil svoj čas! (In ne zanima me, ali se to vam zdi koristno.)
  • Jaz imam rad izzive! (Tebi verjetno to ne ugaja, pa kaj.)
  • Jaz imam svoj načrt! (Moj načrt in ne tvoj načrt!!)
  • Jaz sem odločen! (Kaj pa ti?)
  • Jaz sem odgovoren! (Pusti me, jaz vem, kaj delam.)
  • Jaz sem predan! (Sebi in ne tebi!)

kaj je informacijaAli ste vodja? Ali vi znate v popolnosti razumeti informacijo vaših sodelavcev?

Pojem »informacija« ima korenine v pojmu »formacija«. Formacija pa je organizirana postavitev oz. razvrstitev nečesa. To so lahko podatki, osebe ali stvari.

Ko so osebe (nogometni tim), stvari (pripomočki za slikanje) ali podatki (prihodki in odhodki) urejeni v določeno obliko (formo), dobijo pomen oz. uporabno vrednost. Torej lahko laično rečemo, da je formacija neko osnovno ogrodje, v katerega vstavljamo podatke, da bi na koncu lahko koristno uporabili informacijo in jo spremenili v podatek z dodano vrednostjo. Vsak posameznik informaciji pripisuje lastno vrednost. Na osnovi ovrednotenja podatka pa se posameznik sam odloči, ali je le-ta koristna zanj ali pa ne.

 

 

Vsak posameznik ima svojo lastno formo osnovne postavitve. Postavitev te osnovne forme je odvisna od posameznikovega:

  • znanja,
  • veščin,
  • talentov,
  • sposobnosti,
  • osebnostnih lastnosti,
  • vrednostnega sistema (vrednot) in
  • izkušenj.

 

Ko osnovni formi dodamo nek podatek, in ko se ta vklopi v osnovno formo,  lahko rečemo, da smo dobili in-formacijo. Koristnost ali uporabnost podatka (informacije) je odvisna od subjektivne presoje vsakega posameznika, glede na to – kot smo že omenili -, da se osnovna forma od posameznika do posameznika razlikuje.

 

Iz navedenega ugotavljamo, da nima vsaka informacija enake uporabne vrednosti. In da se vsak posameznik na zaznano informacijo odziva drugače. Usmerite pozornost v znanje posameznika. Kajti znanje je osnova za razvoj talentov, izpopolnitev sposobnosti in veščin, krepitev osebnostnih lastnosti in oblikovanje pozitivnega stališča do preteklih izkušenj, kar naj bi bilo osnova za napredek in ne ovira za razvoj in rast.

 

Zdaj lahko razumemo, zakaj posamezniki pogosto izjavljajo: ‘To me ne zanima … Meni to ne bo nič koristilo … Zakaj bi pa jaz to poslušal, če to ni moje področje, …ipd. Prav tako lahko v popolnosti razumemo trditev: Preteklost upravlja z našo prihodnostjo.

Izkušnje so tu, da nam pomagajo oblikovati prihodnost.

 

Ljiljana Pavković

Jun 21, 2016Ljiljana Pavković
Razširite vsebino:
21 junija, 2016 Komuniciranjeinformacija
Ljiljana Pavković

Institucija za situacijske treninge v procesu sporazumevanja
Telefon: 040 424 626
E-mail: InstitucijaSTPS(at)gmail(pika)com
http://treningi.webnode.com/

Ljiljana Pavković je avtor gradiva za spletno učenje Aktivnega poslušanja www.spletno-ucenje.com/ap-demo.

Ljiljana Pavković vodi in razvija več kot 140 komercialistov, organizatorjev prodaje in vodij prodaje.

V procesu prodaje svetuje in sodeluje z direktorji prodajnih timov.
Je nosilec mednarodnega licence Transakcijskega analitika – coacha. Razume pomen teorije osebnosti, tako prodajalca kot kupca. Aktivno posluša in aktivno razvija posameznika v uspešnega vodjo in komercialista.

Ljiljana Pavković je strokovnjak za formiranje prodajne in vodstvene strukture osebnosti. Z izobraževanjem se ukvarja več kot 20 let.
Usmerjena je v razvoj osebnosti posameznika tako s področja vodenja, kot tudi s področja prodajnih veščin.
Prodajnih in vodstvenih veščin se lahko nauči vsak. Uspešno pa jih lahko uporablja in izvaja posameznik, ki ima ustrezno strukturirano osebnost.
Človek ni računalnik, da bi ga lahko programiral in vanj vstavil »program« na osnovi katerega bi lahko lahkotno in kreativno deloval v svojem okolju. Človek je struktura, s svojo logiko razmišljanja in če uspemo vplivati na njegovo bazo - miselni proces smo na dobri poti, poti do uspeha.

Kdo lahko spremeni miselni proces in bazna prepričanja? Lahko vam odgovorim z vprašanjem. Kdo lahko naredi 100 trebušnjakov? Vsak, ki je pripravljen trenirati. Enako je z razvojem osebnosti. Miselni proces lahko spremeni vsak, ki je pripravljen delati na sebi in se razvijati.

Poslovne priložnosti v kmetijstvu – raba bioplinaUčinkovita procedura prepričevanja razuma klientov | Mag. Sebastjan Jeretič
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (180)
 Zanimivo 
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
ACTION model | Doc. dr. Andrej Kovačič
Red Dot nagrade za dizajn – se dirka izplača? | natečaj
Bojan Brank – Voditeljstvo in obvladovanje sprememb
Talne označbe
Talne označbe
Ponudba
Ponudba
delo-od-doma
Musk – delo od doma je “moralno napačno”
 Zanimivo 
Saša Gnezda – Delajmo tako, kot tečemo: premišljeno in na dolge proge
nadomestilo-place
Bolniška in nadomestilo plače
prodaja
Prodaja v kriznih časih
SE INOVATIVNOST LAHKO PODEDUJE? | Dr. Marina Letonja
Startup Branding | Prof. dr. Mitja Ruzzier | intervju
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (180)
 Javni razpisi 
čebelar
Trije razpisi za čebelarje
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
podjetja
Hitro rastoča podjetja
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si