• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kako zavrnemo nezanimiv predlog

Kako zavrnemo nezanimiv predlog

zavrnitev
Čas branja: 3 min      

Kako pogosto dobivate na email ponudbe ali vas celo kdo pokliče in vam ponuja nekaj, kar vas ne zanima in ne potrebujete, na primer seminar, križarjenje po Sredozemlju, polavtomatsko vrtno lopato in kar je še teh stvari, ki jih morda išče le ozka ciljna skupina?

Vsak teden? Le vsak mesec? Menda ne – večkrat dnevno!

Če ste vljudni in prijazni, kot je moja žena, ko jo po telefonu nadlegujejo prodajalci knjižnih novosti ali sadik bambusa ali pasti za komarje,… potem boste pojasnjevali in razlagali in se opravičevali, da ste pravkar v bolniškem staležu, da zdaj ne utegnete, ker končujete priprave za nastop in naj vas pokličejo čez kak teden (in upate, da bodo pozabili), da si tako velike investicije ta mesec žal ne morete privoščiti, ker ste ravnokar kupili novo kuhinjo, sicer pa vam je ponudba všeč in tako dalje. 

Podobno velja za pisna sporočila, emaile in celo sms-e.

Da se s povratnimi opravičujemo, da smo nekaj spregledali, da se žal ne utegnemo posvetiti predlogu in podobno ali da ne morete priti na neko otvoritev ali promocijo, ker da nimate varstva za psa ali imate avto na servisu in sorodne razlage.

Tisti, ki preveč razlagajo, imajo pogosto dobre namene.

Morda vas prežema empatija, kar je lahko tako moč, kot tudi slabost, zato se postaviti v kožo pošiljatelja sporočila ali ponudbe. Skrbi vas, kako bo ta oseba reagirala, ne bi je radi prizadeli, pa tudi ne želite, da vas ima v slabem spominu. Pretirano razlaganje vzrokov, zakaj ne, ubija vašo samozavest. 

Kako se lahko rešite iz tega in postanete bolj samozavestni?

Psihologinja in avtorica uspešnic Nicole LePera je pred kratkim lansirala odlično formulo za opustitev te navade pretiranega pojasnjevanja.

Takole jo je zasnovala:

Pohvala + ne + dobre želje

Zakaj je formula zares učinkovita?

Najprej se avtorica LePera osredotoča na vzroke. 

“Prekomerno razlaganje je odziv navade, pri katerem se poskušamo znebiti krivde ali tesnobe tako, da nekomu ponudimo ‘pravi’ odgovor,” pravi LePera. “Korenine pretirane razlage izhajajo iz vzorcev ugajanja ljudem. Mnogi od nas verjamemo, da moramo, če želimo reči ‘ne’ ali česa ne narediti, dati obrazložitev, ki ne bo razočarala ali razburila drugih.”

Kadar preveč obširno nekaj pojasnjujete, se vam lahko zdi, da kar ne morete nehati govoriti, da se ne obvladujete. LePera pojasnjuje: “To je zaradi živčnega sistema in sporočil, ki jih prejema, da je reči ne grožnja ali nevarnost.”

Večina ljudi je sposobna slišati besedico NE. 

Njihove reakcije variirajo od takojšnje pozabe, do kratkega razočaranja in postopnega prebolevanja zavrnitve.  NE! je močna beseda. Uporaba ne-ja tudi postavlja meje vdiralcem v vaš prostor in vam samim.

Seveda so izjeme, ko kratek negativni odgovor ni dolgoročno smotrn, kot na primer, zavrnitev vabila poslovnega partnerja na hčerino poroko. Takrat se pričakuje daljše pojasnilo. 

Če drži »pravilo Toma Hanksa«, potem vsakič, ko sprejmete nekaj, česar si v resnici ne želite, pravzaprav zavrnete stvari, ki jih počnete.

Treba se je naučiti reči NE!.

Vendar groba odrezavost ni potrebna, pa tudi pretirano razlaganje ne, saj s tem obremenjujete s stresom ali tesnobo sebe ali osebo, ki ji rečete ne.

Pretiranega pojasnjevanja se lahko odvadimo z vajo, s preigravanjem vlog in z natančnim formuliranjem variant besedila, ki ga bomo sporočili ponudniku. Verjetno bomo sčasoma ugotovili, kot pravi LePera, »da ljudje dejansko cenijo kratke, jedrnate odgovore. In samozavest pri reči NE! dejansko ustvarja spoštovanje med ljudmi.”

Njena formula  – pohvala + ne + dobre želje – je lahko v praksi v kateri od spodnjih oblik. 

“Najlepša hvala, ker ste pomislili name s povabilom na slovesnost (hvaležnost). Trenutno sem zares prezaposlen (ne). Vem, da bo to odličen dogodek (dobre želje).”

“Hvala, ker ste delili svoje načrte (hvaležnost). Trenutno nimam potrebe po tem izdelku (ne). Želim vam z njim veliko uspeha (dobre želje).”

LePera še svetuje: “Vadite, da bo to zelo kratko in da ne ponujate izgovorov, ki presegajo tisto, kar je dejansko res.«

Torej: pohvala + ne + dobre želje

 

Uredništvo Podjetnik.net

Maj 3, 2023Podjetnik.net
Razširite vsebino:
3 maja, 2023 Praktični nasvetiodgovor, zavrnitev
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Obročna prodajaSrečnejši in pripravljeni – z dnevnikom
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
Saša Einsiedler – Koraki do cilja
naloge-vodje
Druga naloga vodje: voditi z navdihujočo vizijo in skupnimi vrednotami
sodelavci
Vrhunski sodelavci
Bojan Brank – Coaching kot orodje vodenja za zavzetost
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Josiana Arippol o mikrokreditih in GSO
spremembe
Iluzija nespremenljivega sveta
 Zanimivo 
delo z mediji in kriza
Kriza in delo z mediji
NAGRADNE IGRE | Kako jih organizirati, da so v skladu z zakonom in imajo dober efekt?
PREDSTAVITEV KNJIGE – ‘Gostilniške debate o e-mobilnosti’ | sreda, 14. 10. 2020
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Baloni, zeppelini, blimpi … za komuniciranje s potencialnimi kupci?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si