Podjetniki in podjetnice, ki stremijo k rasti svojega podjetja, se morajo izpostaviti ciljni publiki in postati avtoriteta na svojem trgu, za kar pa je potrebno pridobiti zaupanje kupcev. Toliko bolj tisti, ki se želijo prebiti na tuje trge.
Zgodba o zaupanju in avtoriteti se začne s tem, da nas najprej opazijo. Vendar to ni dovolj; zgodba se nadaljuje … cilj je, da nas vsakič, ko nas opazijo, tudi prepoznajo in da jih to, kar prepoznajo, tudi pritegne. To se zgodi, ko potencialni kupec začne zaznavati podjetje, torej kaj dela in ponuja, oziroma kaj lahko koristnega pridobi od njega. V zaznavi je tudi cena naše storitve ali izdelka, kako izvajamo neko storitev, kako smo drugačni od ostalih. Gre torej za celovito izkušnjo, ki jo kupec zaznava in si ustvarja mnenje. Takrat govorimo o brandingu. Zaznavo, ki jo poskušamo pri kupcu doseči, pa naredimo s pozicioniranjem.
In ena izmed sestavin, ki pomaga pri pozicioniranju in zaznavi podjetja v očeh kupcev, je tudi celostna grafična podoba. Ta ponuja izhodišča, kadar se podjetje predstavlja, promovira, prodaja in izvaja storitev, kjer nastopa kot del uporabniške izkušnje.
Podjetje ima kot na dlani osnovne vizualne elemente, kadar koli je v stiku z javnostjo, s kupci, s poslovnimi partnerji in zaposlenimi. Ti vizualni elementi pomagajo okrepiti občutke in zavedanja, ki si jih kupec ustvarja skozi izkušnjo s podjetjem oz. z izdelkom podjetja.
Marty Neumeier, nekdanji zunanji svetovalec za branding in oblikovanje pri podjetjih Apple in Microsoft, je povedal, da se cenjena vrednost materialnih dobrin preveša k neotipljivim dobrinam, in da je vrednost neotipljivih dobrin v zadnjih 30 letih narasla za več kot štirikrat. (1)
Neotipljive dobrine pa kupci zaznavajo skozi branding. Te dobrine so nekaj, kar jim prinese čustveno korist, kot so prijetna presenečenja, občutki identitete, osebna rast, občutki sreče, poželenja, povezanosti, celo čarobnosti, kot pravi Neumeier.
Grafična podoba tako podjetju omogoča hitrejšo, kvalitetnejšo in bolj usklajeno predstavitev, ki kupcem pomaga ozavestiti vrednost (neoprijemljivih) dobrin, ki jim jih ponuja podjetje.
Da pa to doseže, je pomembno, da:
1) je usklajena z osebnostjo podjetja; to pomeni, da pokaže sebe in občutke, ki jih dosega pri kupcu in je usklajena s ključno posebnostjo.
Primer posebnosti je recimo pri podjetju, ki skrbi za rekreacijo odraslih in aktivno varstvo otrok; posebnost je varnost, igrivost in sproščenost, ki jo občutijo starši, saj se lahko posvetijo svojim opravkom, obenem pa je za otroke poskrbljeno – ni jim dolgčas in so v varnih rokah.
Celostna grafična podoba, Zate in Zame, center za plesno rekreacijo in aktivno varstvo otrok, oblikovala Katja Vresk
2) ima načrt, do kam in do koga hoče priti, in v skladu s tem naredimo grafično podobo
3) ima kvalitetno izvedbo, ki pripelje podobo do usklajenega videz
Ker smo radi praktični, se podjetja pogosto zelo hitro rada osredotočajo izključno na tretjo točko. Vendar, da nekaj zgolj samo dobro izgleda, ob tem izgublja velik potencial, saj je lahko odlična podpora brandingu oziroma pozicioniranju podjetja skozi marketing in prodajo. Temu tudi rečemo, da ima dobro zgodbo.
In kaj je tisto neoprijemljivo, tisto posebno, kar podjetje daje kupcem – tisto dobro zgodbo se da pretvoriti tudi v vizualno obliko, torej v celostno grafično podobo. Tako kupec začuti osebnost tudi z videzom.
Tudi v Sloveniji se zaupanje v oglaševanje med potrošniki zmanjšuje in pozornost do klasičnih oblik oglaševanja pada; rešitev predstavlja prepoznavna zgodba podjetja oz. storitve, izhodišče za vse marketinške komunikacije, pravi medijski strateg Mitja Tuškej (2).
In zakaj vam ne bi vaša grafična podoba pomagala pri zaupanju, pozornosti in prepoznavnosti tako, da bi (p)ostala del vaše zgodbe? Dober zunanji team to doseže prav s prej omenjenimi točkami, tako da izlušči vašo (p)osebnost, skupaj z vami pripravi načrt komuniciranja, ki se na koncu pretvori v usklajen vizualni izraz, ta pa vam pomaga pri prepoznavnosti, avtoriteti in zaupanju na trgu, torej pri uresničevanju vaše podjetniške vizije.
Katja Vresk
Viri: (1)Neumeier. M. 25 INTANGIBLES THAT ADD VALUE. URL: http://www.martyneumeier.com/25- intangibles (Citirano: 20.7.2019) | (2)Tuškej, M., Hokus pokus: fokus : kako osredotočiti zgodbo znamke, da bodo komunikacije dolgoročno učinkovite. Ljubljana : Medijski partner, 2019