• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Začetki trženja v zagonskem podjetju

Začetki trženja v zagonskem podjetju

nova podjetja
Čas branja: 4 min      

Vedno nova in nova podjetja se ustavljajo, poslovne ideje se skušajo realizirati v praksi, kar pomeni, da skušamo prodati svoj produkt ali storitev na trgu.

Smo unikatni?

Sploh nimamo konkurence?

Morda se res zazdi tako, ampak konkurenca ni le enak proizvod v sosednji ulici. Lahko je dostopen na spletu ali pa ima naš produkt surogat, nadomestek, ki bolj ali manj zadovolji enake potrebe. Ja, tako je to.

Videl sem številna zagonska podjetja, ki so na vprašanje investitorjev glede potrebnih sredstev, da pridejo s produktom na trg in začno prinašati prihodek in – upajmo – dobiček, pa so odgovarjali nekako po tem modelu. Tretjino zaprošenih sredstev potrebujemo za razvoj produkta, tretjino za plačilo sodelujočih v teamu in tretjino za marketing.

Natančnejšega razreza predvidenih stroškov nisem videl praktično nikoli, še manj opredelitev marketinških stroškov, kaj šele prodaje.

Saj, tako dober produkt bo šel kar sam v denar kot vroče žemljice.

Priznam, tudi sam sem na začetku kdaj naredil tako napako, ampak takrat smo bili pionirji podjetništva. Nikjer ni bilo nikogar, bi nam lahko svetoval in ne interneta, kjer bi iskali mednarodno pomoč. 

Na našem portalu Podjetnik.net smo že veliko pisali o napakah zagonskih podjetij, morda bo kakšna malenkost obnovljena, ampak potrebno se je soočiti z nevarnostmi, ki jih prinaša trženja za posameznika ali ekipo s nikakršnimi ali premajhnimi izkušnjami v trženju in prodaji. 

Je že tako, lahko imate najboljšo produkt na svetu, toda, če potencialni kupci ne vedo zanj in za vas, boste poslovno težko uspeli.

Res pa je tudi, da lahko preveliki marketinški stroški pokopljejo podjetje, še preden se realizira zadosten obseg prodaje, da bi preživeli.  

Seveda je smotrno pri snovanju marketinškega nastopa najeti pomoč, če si jo lahko privoščite, a pazite se raznih bombastičnih agencij, ki naredijo za vas vse in še več kot to, pa le z namenom, da porabijo vaša predvidena sredstva in še več, saj praviloma niso odgovorne za uspešnost priprave kampanje.

Podjetnik-začetnik, ki vlaga v svoj novi posel svoje prihranke, morda  tudi prihranke svoje družine in – bog ne daj – svojih prijateljev, sorodnikov ali celo neodvisnih investitorjev.  

Načelno je že tako, da bi se moral vsak investirani evro v marketing, v primernem času vrniti v podjetje, če je le mogoče tudi oplemeniten. Glede tega je malo svetovalnih in oglaševalskih agencij, ki bi bile pripravljene nositi odgovornost in rizik za porabljen denar. 

Mlado podjetje se morda osredotočiti vsaj na nek skromen nabor potrebnih elementov za učinkovit vstop na trg in zagotavljanje svoje prepoznavne prisotnosti. 

Ime podjetja

O tem smo že večkrat pisali. Naj bo kratko, udarno, po možnosti povezano s produktom ali dejavnostjo, ki ga ne bo potrebno črkovati pri telefonskih pogovorih.

Morda najamete nekaj urno pomoč marketinških strokovnjakov, morda so sposobni zbrati kvalitetno fokus grupo, kjer bi testirali idejo in dobili nove. Vsekakor pa si zagonsko podjetje težko privošči obsežnejšo študijo glede poimenovanja. 

Znak in logotip

Ni nujno, da si sami izmislite oblikovalske rešitve, iščete grafično povezavo z vašim produktom in dejavnostjo in umotvorite, če to ni vaš posel. Veliko čisto spodobnih logotipov lahko kupite na spletu in med njimi morda najdete primernega za majhen denar.  Lahko pa se zadovoljite zgolj z malenkost obdelanim imenom podjetja.

Vizitka

Pri osebnih stikih s podjetji, torej potencialnimi kupci in naročniki brez vizitk ne boste verodostojni. Tudi tu si pri snovanju in izdelavi pomagajte s profesionalci. Ne pretiravajte z razkošnostjo in pompoznostjo vizitke in vaše lastne podobe, kot se rado dogaja začetnikom. Decentno, vendar ne ceneno, jasno in učinkovito naj bodo vodila.  

Tiskovine

Pisemski papir, na katere boste pošiljali ponudbe, predloge in – upajmo, prav kmalu – račune za opravljena naročila, naj bodo solidno oblikovan, v glavi vaš logo in vsi potrebni podatki.

Skratka, da ste delate vtis zaupanja vrednega podjetja. Čeprav se danes zajeten del korespondence opravi z elektronskimi komunikacijami, pa vtisa, ki ga daje papirno sporočilo, ta nikakor ne more nadomestiti.

Tudi vaše kuverte so lahko potiskane.

Lahko tisk naročite zunanjemu izvajalcu, da bo videz papirnih izdelkov jasno pokazal, da ne gre za papirje iz domačega tiskalnika, kar pripomore k vašemu pozitivnemu imidžu.

Spletna stran

Vsako podjetje potrebuje spletno stran. Večina ljudi si bo ogledala vaše spletno mesto, preden bodo poslovali z vami ali postali vaš zaposleni.

Ni nujno, da je drago, vendar mora jasno in jedrnato razložiti vaš poslovni predlog. Ni potrebno, da se spletna stran snuje od ničle, številne predloge je možno kupiti za zmeren denar.

Predvsem pazite, da ne boste potrebovali zunanje pomoči pri manjših spremembah ali aktualizaciji, na primer novicah.

Elektronski naslov

Vaš poslovni e-poštni naslov naj bo vaše.ime@vašepodjetje.com. Ali .si. Končnice so lahko tudi druge, celo neposredno na dejavnost se lahko vežejo.

Ne uporabljajte računa Yahoo, Gmail ali Hotmail. Prizadelo bo vašo verodostojnost.

Če imate več sodelavci, ko morajo komunicirati z zunanjo javnostjo, daje njihovo ime in priimek precejšnjo verodostojnost, bolj kot na primer marketing@…,  ali celo info@…

 

Vito Komac, Inštitut Mediapro

 

Avg 24, 2023Vito Komac
Razširite vsebino:
24 avgusta, 2023 Startuppodjetja, startup, zagonsko podjetje
Vito Komac

LinkedIn: Vito Komac

Popoplavni ukrepi v okviru ZOPNN-FObdavčitev donacij ob poplavah 2023
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (176)
 Zanimivo 
Osma Michelinova zvezdica!
boniteta
Boniteta za avto
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
Goričke iže – pravljica za vogalom
Vodenje navzgor in poslovni asistent | Suzi Asfour
Tatjana Brumat | Razlike med gospodarskimi subjekti
Pravila oblikovanja poslovnih modelov (1. del) | Andro Goblon
 Zanimivo 
Plačana čezmejna izmenjava zaposlenih! | Erasmus izmenjava zaposlenih v SME
delo-v-skupini
Ustvarjati sam ali v skupini
inšpektor
Obisk inšpektorja za delo
Poslovno komuniciranje | Luka Škrjanc
Startup napake | 5/5 | VODENJE
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (100)
  • Izobraževanje (155)
  • Javni razpisi (51)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (36)
  • Podjetniški priročnik (23)
  • Praktični nasveti (117)
  • Prodaja (63)
  • Startup (38)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (176)
 Javni razpisi 
čebelar
Trije razpisi za čebelarje
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetja
Hitro rastoča podjetja
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si