Vedno nova in nova podjetja se ustavljajo, poslovne ideje se skušajo realizirati v praksi, kar pomeni, da skušamo prodati svoj produkt ali storitev na trgu.
Smo unikatni?
Sploh nimamo konkurence?
Morda se res zazdi tako, ampak konkurenca ni le enak proizvod v sosednji ulici. Lahko je dostopen na spletu ali pa ima naš produkt surogat, nadomestek, ki bolj ali manj zadovolji enake potrebe. Ja, tako je to.
Videl sem številna zagonska podjetja, ki so na vprašanje investitorjev glede potrebnih sredstev, da pridejo s produktom na trg in začno prinašati prihodek in – upajmo – dobiček, pa so odgovarjali nekako po tem modelu. Tretjino zaprošenih sredstev potrebujemo za razvoj produkta, tretjino za plačilo sodelujočih v teamu in tretjino za marketing.
Natančnejšega razreza predvidenih stroškov nisem videl praktično nikoli, še manj opredelitev marketinških stroškov, kaj šele prodaje.
Saj, tako dober produkt bo šel kar sam v denar kot vroče žemljice.
Priznam, tudi sam sem na začetku kdaj naredil tako napako, ampak takrat smo bili pionirji podjetništva. Nikjer ni bilo nikogar, bi nam lahko svetoval in ne interneta, kjer bi iskali mednarodno pomoč.
Na našem portalu Podjetnik.net smo že veliko pisali o napakah zagonskih podjetij, morda bo kakšna malenkost obnovljena, ampak potrebno se je soočiti z nevarnostmi, ki jih prinaša trženja za posameznika ali ekipo s nikakršnimi ali premajhnimi izkušnjami v trženju in prodaji.
Je že tako, lahko imate najboljšo produkt na svetu, toda, če potencialni kupci ne vedo zanj in za vas, boste poslovno težko uspeli.
Res pa je tudi, da lahko preveliki marketinški stroški pokopljejo podjetje, še preden se realizira zadosten obseg prodaje, da bi preživeli.
Seveda je smotrno pri snovanju marketinškega nastopa najeti pomoč, če si jo lahko privoščite, a pazite se raznih bombastičnih agencij, ki naredijo za vas vse in še več kot to, pa le z namenom, da porabijo vaša predvidena sredstva in še več, saj praviloma niso odgovorne za uspešnost priprave kampanje.
Podjetnik-začetnik, ki vlaga v svoj novi posel svoje prihranke, morda tudi prihranke svoje družine in – bog ne daj – svojih prijateljev, sorodnikov ali celo neodvisnih investitorjev.
Načelno je že tako, da bi se moral vsak investirani evro v marketing, v primernem času vrniti v podjetje, če je le mogoče tudi oplemeniten. Glede tega je malo svetovalnih in oglaševalskih agencij, ki bi bile pripravljene nositi odgovornost in rizik za porabljen denar.
Mlado podjetje se morda osredotočiti vsaj na nek skromen nabor potrebnih elementov za učinkovit vstop na trg in zagotavljanje svoje prepoznavne prisotnosti.
Ime podjetja
O tem smo že večkrat pisali. Naj bo kratko, udarno, po možnosti povezano s produktom ali dejavnostjo, ki ga ne bo potrebno črkovati pri telefonskih pogovorih.
Morda najamete nekaj urno pomoč marketinških strokovnjakov, morda so sposobni zbrati kvalitetno fokus grupo, kjer bi testirali idejo in dobili nove. Vsekakor pa si zagonsko podjetje težko privošči obsežnejšo študijo glede poimenovanja.
Znak in logotip
Ni nujno, da si sami izmislite oblikovalske rešitve, iščete grafično povezavo z vašim produktom in dejavnostjo in umotvorite, če to ni vaš posel. Veliko čisto spodobnih logotipov lahko kupite na spletu in med njimi morda najdete primernega za majhen denar. Lahko pa se zadovoljite zgolj z malenkost obdelanim imenom podjetja.
Vizitka
Pri osebnih stikih s podjetji, torej potencialnimi kupci in naročniki brez vizitk ne boste verodostojni. Tudi tu si pri snovanju in izdelavi pomagajte s profesionalci. Ne pretiravajte z razkošnostjo in pompoznostjo vizitke in vaše lastne podobe, kot se rado dogaja začetnikom. Decentno, vendar ne ceneno, jasno in učinkovito naj bodo vodila.
Tiskovine
Pisemski papir, na katere boste pošiljali ponudbe, predloge in – upajmo, prav kmalu – račune za opravljena naročila, naj bodo solidno oblikovan, v glavi vaš logo in vsi potrebni podatki.
Skratka, da ste delate vtis zaupanja vrednega podjetja. Čeprav se danes zajeten del korespondence opravi z elektronskimi komunikacijami, pa vtisa, ki ga daje papirno sporočilo, ta nikakor ne more nadomestiti.
Tudi vaše kuverte so lahko potiskane.
Lahko tisk naročite zunanjemu izvajalcu, da bo videz papirnih izdelkov jasno pokazal, da ne gre za papirje iz domačega tiskalnika, kar pripomore k vašemu pozitivnemu imidžu.
Spletna stran
Vsako podjetje potrebuje spletno stran. Večina ljudi si bo ogledala vaše spletno mesto, preden bodo poslovali z vami ali postali vaš zaposleni.
Ni nujno, da je drago, vendar mora jasno in jedrnato razložiti vaš poslovni predlog. Ni potrebno, da se spletna stran snuje od ničle, številne predloge je možno kupiti za zmeren denar.
Predvsem pazite, da ne boste potrebovali zunanje pomoči pri manjših spremembah ali aktualizaciji, na primer novicah.
Elektronski naslov
Vaš poslovni e-poštni naslov naj bo vaše.ime@vašepodjetje.com. Ali .si. Končnice so lahko tudi druge, celo neposredno na dejavnost se lahko vežejo.
Ne uporabljajte računa Yahoo, Gmail ali Hotmail. Prizadelo bo vašo verodostojnost.
Če imate več sodelavci, ko morajo komunicirati z zunanjo javnostjo, daje njihovo ime in priimek precejšnjo verodostojnost, bolj kot na primer marketing@…, ali celo info@…
Vito Komac, Inštitut Mediapro